Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:28:03 GMT

شایع‌ترین بیماری‌های‌گوارشی درایرانیان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۰۵۹۹

یک فوق تخصص گوارش، سوء هاضمه و روده تحریک پذیر را از شایع ترین بیماری‌های گوارشی در میان مردم کشور عنوان کرد و گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، خونریزی، کاهش وزن و سختی بلع علایم بیماری‌های گوارشی هستند و فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کند. ناطقان: دکتر سید فرشاد علامه در مورد شایع ترین بیماری‌های گوارشی در میان مردم کشورمان، اظهار کرد: شایع ترین بیماری گوارشی در حال حاضر سوء هاضمه است و مشکلاتی از جمله دل درد و درد معده بیشترین شکل بیماری سوء هاضمه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار سوء هاضمه، روده تحریک پذیر هم هست که این مشکل نیز خود را با اسهال، درد شکم و دل پیچه نشان می‌دهد و از شایع ترین بیماری های گوارشی است.

این فوق تخصص گوارش در مورد عوامل تشدید کننده بیماری سوء هاضمه و روده تحریک پذیر گفت: یکسری عوامل مشترک بر تشدید هر دو بیماری موثر هستند؛ از جمله اضطراب و استرس و با توجه به شرایط زندگی و نحوه عملکردمان و همچنین مصرف فست فودها و غذاهایی که سلامت کافی ندارند، شیوع این بیماری بیشتر شده است.

منطقه جغرافیایی بر شیوع بیماری های گوارشی تأثیری ندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: منطقه جغرافیایی بر شیوع بیماری های گوارشی تأثیری ندارد، بلکه عادات غذایی و استرس‌ها هستند که این بیماری‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی درباره روش‌های تشخیص بیماری‌های گوارشی گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، خونریزی، کاهش وزن و سختی بلع علامت‌های بیماری‌های گوارشی هستند که هر زمان هرکدام شکل می‌گیرد باید به پزشک مراجعه داشته باشیم.

علایم گوارشی تنها نشانه بیماری کرونا نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علایم گوارشی بیماری کرونا نیز گفت: برخی بیان می‌کنند که در حال حاضر تنها بیماری های گوارشی از علایم کروناست؛ در صورتی که اینگونه نیست، بیماران مبتلا به کرونا در کنار علایم گوارشی دچار علایم تنفسی و سایر علایم نیز هستند.

علامه در پایان خاطرنشان کرد: مانند هر ویروس دیگری از جمله آنفولانزا که با علایم تنفسی، ضعف بدنی، بی حالی، خستگی، دل پیچه، دل درد و تهوع همراه است، ویروس کووید 19 نیز در کنار سایر علایم مختلف، علایم گوارشی ذکر شده را نیز به همراه دارد. منبع: ایسنا برچسب ها: شایع‌ترین ، بیماری ها ، گوراشی ، ایرانیان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شایع ترین بیماری ها ایرانیان شایع ترین بیماری های گوارشی شایع ترین بیماری ها علایم گوارشی سوء هاضمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع