Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرزانه فرجیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس سیاستگذاری انجام شده از سوی سازمان غذا و دارو با هدف مدیریت توزیع و مصرف دارو برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین بصورت سهمیه بندی و در بازه‌های زمانی معین در اختیار استان‌ها قرار می گیرد.
وی با تاکید بر این که در رابطه با تهیه انسولین های معمولی نظیر NPH و رگولار هم اکنون مشکلی در سطح استان وجود ندارد گفت: صرفا سهولت در مصرف باعث رغبت بیشتر بیماران به سمت استفاده از انسولین های قلمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی بوجود آمده، گاها واردات اقلام دارویی با مشکلاتی مواجه که این موضوع سبب بروز کمبودهای مقطعی در سراسر کشور می شود و مختص یک استان و یا منطقه جغرافیایی خاص نیست.
وی تصریح کرد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به طور روزانه کمبودها و درخواست های دارویی مراکز زیرپوشش را رصد می کنند و این معاونت حداکثر تلاش خود را برای تامین و برطرف کردن کمبود پیش آمده در کوتاهترین زمان ممکن انجام می دهد.
فرجیان خاطر نشان کرد: مردم سیستان و بلوچستان  می توانند مشکلات پیش آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن 190، مرکز اطلاع رسانی و پیگیری کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری کنند.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت سازمان غذا و دارو سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بهداشت و سلامت غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان