Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با شاره به اینکه کرونا بیماری هزار چهره است، گفت: طی روزهای اخیر علاوه بر علائم قبلی تغییر در علائم بالینی کرونا در مراجعین مشاهده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زالی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های استان تهران ۱۶۳ مورد جدید در بخش‌های عادی بستری شده‌اند که در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل رشد یک و نیم درصد داشته و در این مدت ۷۳ بیمار جدید نیز در بخش ویژه مورد بستری قرار گرفته‌اند و همچنین ۲۴۳ مورد بیمار بستری نیز از بخش‌های مختلف بیمارستانی در استان تهران ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی گفت: سهم بیماران بستری شده از کسانی که در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کرده‌اند ۵ درصد است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران به تنوع و تغییر علائم بالینی کرونا طی روزهای اخیر اشاره کرد و عنوان داشت: نکته مهم در روزهای اخیر تنوع بالینی مراجعین در بخش‌های بهداشتی و درمانی است که علاوه بر علائم تنفسی مثل سرفه، تنگی نفس و تب، بحث‌های گوارشی مثل اسهال نیز شایع شده است.

وی بیان داشت: در افراد مسن که در ۲ هفته اخیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، علائمی مانند بی حالی، احساس ضعف و خستگی، تغییر خلق و کاهش تمرکز و وضعیت روانی مشاهده شده است.

زالی گفت: همانطور که قبلاً هم اشاره شده بیماری کرونا هزار چهره است و ممکن است افراد با علائم متفاوتی مراجعه کنند لذا در زمان اپیدمی هر بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و ظن بالینی با بیماری شایع اپیدمی در تطابق است پزشکان به آن بیماری اپیدمی نیز فکر خواهند کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034In

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۰۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

علایم ام اس، غیرقابل پیش‌بینی هستند و شدت آن‌ها نیز می‌تواند متفاوت باشد. در حالی‌که برخی افراد دچار خستگی و بی‌حسی می‌شوند موارد شدید ام اس می‌تواند باعث فلج شدن، از دست دادن بینایی و کاهش عملکرد مغز شود.

در ادامه با نشانه‌های ام اس بیشتر آشنا شوید.

رایج‌ترین علائم ام اس 

ابتدا باید بگوییم که ام اس یک بیماری مادام‌العمر است، اما می‌توان آن را مدیریت کرد و محققان نیز به‌طور مداوم به دنبال درمان‌های موثرتر برای آن هستند. موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا بدانید نشانه‌های ام اس چیست. این مشکلات ممکن است ابتدا بسیار کم باشند و به مرور تشدید شوند.

 خستگی

مشکلات بینایی

بی‌حسی و گزگز

اسپاسم عضلانی، سفتی و ضعف

مشکلات حرکتی

درد

مشکلات مربوط به تفکر، یادگیری و برنامه ریزی

افسردگی و اضطراب

مشکلات جنسی

مشکلات مثانه

مشکلات روده

مشکلات گفتاری و بلع

البته اکثر افراد مبتلا به ام اس فقط تعداد کمی از این علائم را دارند. اگر نمی‌دانید که علائم ام اس چیست، اما نگران هستید که ممکن است علایم ام اس را داشته باشید به پزشک عمومی مراجعه کنید. علائم این بیماری می‌تواند شبیه به چندین بیماری دیگر باشد؛ بنابراین لزوماً توسط ام اس ایجاد نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • از کجا بفهمیم غلظت خون داریم؟ | علائم غلظت خون را بشناسید
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور