Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛تاراسیرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح بارور کشت انگور در استان حدود ۱۵ هزار و ۹۵۹ هکتار را شامل می‌شود، اضافه کرد: سطح غیر بارور کشت انگور در زنجان ۷۸۴ هکتار بوده است.

او افزود: برآورد تولید انگور امسال ۲۱۲ هزار و ۷۱۸ تن از مزارع تاک استان زنجان برداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاراسی با بیان اینکه تعداد بهره‌بردار محصول انگور در استان زنجان ۸ هزار و۵۰۰ نفر است، ادامه داد: تعداد چهار کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان زنجان دایر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نبود بازار تخصصی انگور و کشمش، سنتی بودن برداشت و خشک کردن انگور توسط کشاورزان که موجب افزایش افت و ناخالصی و کاهش قیمت می‌شود را از مهم‌ترین مشکلات و مسائل تولید کشمش در استان اعلام و اظهار کرد: نوسان شدید قیمتی متناسب با شرایط بازار جهانی، خرد بودن تاکستان‌ها و کمبود منابع ارزان برای ایستاده کردن باغات از دیگر مشکلات این حوزه است.   انتهای پیام/ر  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی اشتغالزایی جوانان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محمد شعاعی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت -در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می‌شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است، اظهار کرد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت‌هاست که از آن حرف زده می‌شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی‌ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام مردم هستند.

شعاعی اقدام مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمام ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در استانداری زنجان دو روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می‌شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می‌شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 747878

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟