Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادیا صداقت بعدازظهر سه شنبه در نشست تشکلهای مردم نهاد استان افزود: ۲۲۹ سازمان مردم نهاد در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۶۹ تشکل فعال است.

وی با بیان اینکه مشارکت در تشکل‌های داوطلبانه مسیری رو به رشد برای زنان فعال محسوب می‌شود، گفت: زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه، با فعالیت در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند علاوه بر آگاهی نسبت به حقوق فردی خود بر مشکلات، چالش‌ها و تبعیض‌هایی که در حق آنان می‌شود فائق آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت افزود: تحقق این امر، نیازمند بستر سازی، حمایت و برنامه ریزی است و تشکل‌ها یکی از روش‌های اصلاحی است که بر مبنای ایجاد زمینه‌هایی جهت دسترسی زنان به منابع و فرصت‌ها طراحی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توسعه‌ی جوامع، حضور زنان در اجتماع به یک الزام بدل شده است.

صداقت افزود: امروز زنان در بیشتر بخش‌ها حضوری فعال دارند و زنان در کنار جایگاه محوری و نقش سنتی خود در خانواده، در سطوحی دیگر نیز مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند، مسئولیت‌هایی که برای زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار اهمیت مضاعفی دارند و در مسیر توانمندسازی زنان، نهادهای مدنی می‌توانند دوشادوش دولت نقش آفرین باشند.

کد خبر 4940633

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج استانداری کهگیلویه و بویراحمد تشکل های مردم نهاد NGO ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد روز قدس شیوع کرونا گرگان قزوین عید سعید فطر بیرجند ایلام ستاد مقابله با کرونا مشهد نماز عید سعید فطر مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش ورزش سه آمده است: ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898754

دیگر خبرها

  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها