Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خوزستان گفت: به بیش از ۲۵ هزار نفر روز برای جلوگیری از آتش زدن مزارع آموزش های ترویجی ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی کُرد با بیان این موضوع اظهار کرد: با توجه به اینکه آتش زدن کاه و کلش علاوه بر مشکلات زیست محیطی در کاهش بهره وری اراضی زراعی تاثیر منفی دارد هر ساله مدیریت ترویج بر جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش و بقایای زراعی تاکید دارد و این کار از روش های مختلف ترویجی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ مروج مسوول پهنه در شهرهای مختلف خوزستان فعالیت دارند، گفت: امسال نیز توزیع پوستر و بروشور ترویجی، آموزش های چهره به چهره با کشاورزان از آغاز برداشت محصول در مزارع انجام شده و در این خصوص توصیه های لازم به آنها گوشزد می شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۳۴۰ نفر روز  در این رابطه آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: در نظر داشتیم برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرتبط را با هماهنگی صدا وسیما تهیه کنیم که با توجه به شرایط موجود در خصوص بیماری کرونا فعلا این امر میسر نشده است ولی طی هفته آینده این برنامه تولید خواهد شد.

او اضافه کرد: در مراکز خدمات کشاورزی نیز بنرهای مربوطه نصب شده همچنین در فضای مجازی و گروه های ترویجی نیز به صورت مکرر توصیه های لازم در خصوص منع آتش زدن کاه و کلش ارایه می شود در سامانه پات نیز که کلیه مسوولین ترویج شهرستان ها و مروجین پهنه های کشور عضو هستند پیام های ترویجی به صورت روزانه ارسال می شود و از طریق مروجین این توصیه ها به کشاورزان انتقال داده می شود.

کرد در پایان اضافه کرد: ما به مسوولان شهرستان ها تاکید کرده ایم که به هر عنوان کشاورزان برای امور خود به مراکز مراجعه کردند فرصت را غنیمت شمرده و توصیه های لازم را به آنها ارایه دهند و قطعا تکرار این پیام ها و توصیه های ترویجی سهم بسزایی در جلوگیری از آتش زدن بقایا در بر دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی آموزش برنا خوزستان جهاد کشاورزی خوزستان آتش سوزی جنگلی آتش سوزی مزارع بقایای زراعی توصیه ها آتش زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان

ارسلان غمگین مدیرعامل شرکت حریر خوزستان در نشست با نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی به بیان گزارشی از مسائل و مشکلات روند تولید و فروش، اجرای طرح‌های توسعه ای به ویژه طرح مهم و در حال اجرای پروژه کانورت و دیگر برنامه‌های پیش‌روی این شرکت پرداختند.

او اجرای طرح‌های توسعه ای در شرکت حریر خوزستان را از ضروریات دانست و گفت: خداروشکر پس از پیگیری ها ونشست‌های مستمر مجوز پروژه ( بسته بندی دستمال کاغذی ) از سوی هلدینگ های بالادستی اخذ شد و کارهای اجرایی این طرح آغاز شده است.

به گفته غمگین با اجرای طرح کانورت در حریر خوزستان ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای ۳۰ نفر در سه شیفیت کاری در واقع یک سوم تولیدات تیشو را از خام فروشی جلوگیری و آن را تبدیل به کالایی که به دست مصرف کننده برسد خواهیم رساند و این جهش تولید در مسیر اجرای فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب است.

 محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در این نشست  اجرای طرح‌های توسعه ای در حریر خوزستان را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: جهت رفع مشکلات حریر خوزستان، اجرای طرح های توسعه ‌ای به ویژه تامین منابع لازم جهت اجرای هرچه بهتر پروژه های توسعه ‌ای این شرکت آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت‌های لازم را داریم و از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • ابلاغ دستورات شهرداری به سازمان بوستان‌ها برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در پایتخت
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان برداشت می‌شود
  • مدارس غیردولتی نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند
  • کتاب «مقاله علمی – ترویجی» منتشر شد
  • اعلام زمان مبارزه شيميایی برای جلوگیری از تلفات زنبور عسل