Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@04:00:30 GMT

علائم کرونا تغییر پیدا کرده است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۲۹۰

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با شاره به اینکه کرونا بیماری هزار چهره است، گفت: طی روزهای اخیر علاوه بر علائم قبلی تغییر در علائم بالینی کرونا در مراجعین مشاهده شده است. ناطقان: علیرضا زالی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بیماران جدید بستری در بیمارستان‌های استان تهران ۱۶۳ مورد جدید در بخش‌های عادی بستری شده‌اند که در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل رشد یک و نیم درصد داشته و در این مدت ۷۳ بیمار جدید نیز در بخش ویژه مورد بستری قرار گرفته‌اند و همچنین ۲۴۳ مورد بیمار بستری نیز از بخش‌های مختلف بیمارستانی در استان تهران ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زالی گفت: سهم بیماران بستری شده از کسانی که در بخش‌های بهداشتی و درمانی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کرده‌اند ۵ درصد است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران به تنوع و تغییر علائم بالینی کرونا طی روزهای اخیر اشاره کرد و عنوان داشت: نکته مهم در روزهای اخیر تنوع بالینی مراجعین در بخش‌های بهداشتی و درمانی است که علاوه بر علائم تنفسی مثل سرفه، تنگی نفس و تب، بحث‌های گوارشی مثل اسهال نیز شایع شده است.

وی بیان داشت: در افراد مسن که در ۲ هفته اخیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، علائمی مانند بی حالی، احساس ضعف و خستگی، تغییر خلق و کاهش تمرکز و وضعیت روانی مشاهده شده است.

زالی گفت: همانطور که قبلاً هم اشاره شده بیماری کرونا هزار چهره است و ممکن است افراد با علائم متفاوتی مراجعه کنند لذا در زمان اپیدمی هر بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و ظن بالینی با بیماری شایع اپیدمی در تطابق است پزشکان به آن بیماری اپیدمی نیز فکر خواهند کرد.


منبع: مهر برچسب ها: علائم ، کرونا ، تغییر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علائم کرونا تغییر استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بیماری ویلسون (Wilson's disease) نوعی اختلال ژنتیکی نادر است که در آن مس در بدن به خصوص در کبد و مغز جمع می‌شود. کبد فرد مبتلا به بیماری ویلسون نمی‌تواند کاملا مس را در صفرا آزاد کند. وقتی هم که مس‌های اضافی از کبد خارج نشوند کم‌کم به کبد آسیب می‌رسد.

درمان با سلول‌های بنیادی برای WD در حال حاضر یک حوزه تحقیقاتی امیدوارکننده است. با توجه به پیشرفت در فناوری تمایز مبتنی بر سلول‌های بنیادی در شرایط آزمایشگاهی و در دسترس بودن اهداکنندگان سلول‌های بنیادی کافی، انتظار می‌رود که این یک گزینه درمانی بالقوه برای اصلاح دائمی سوخت و ساز غیرطبیعی مس باشد. مطالعه جدیدپیشرفت تحقیقاتی درمان با سلول‌های بنیادی برای WD از منابع مختلف، و همچنین چالش‌ها و چشم انداز‌های آینده کاربرد بالینی درمان با سلول‌های بنیادی برای WD را مورد بحث قرار داده است.

بیماران WD را می‌توان در هر سنی گزارش کرد، اما آنها بیشتر در محدوده سنی ۵ تا ۳۵ سال مشاهده می‌شوند. شیوع بین مردان و زنان قابل مقایسه است و تغییرات قابل توجهی در علائم در بین بیماران مختلف وجود دارد. پس از تشخیص، بیماران WD باید درمان فوری دریافت کنند، که اصل آن درمان زودهنگام، درمان مادام العمر و نظارت مادام العمر است. از آنجا که اندام‌های درگیر و میزان آسیب نیز متفاوت است، علائم اصلی به صورت آسیب کبدی و عصبی ظاهر می‌شود. از این میان، علائم بیماری کبد زودتر ظاهر می‌شود.

تحقیقات علمی اخیر ظرفیت عظیم انواع مختلف سلول‌های بنیادی را در زمینه پزشکی بازساختی، مانند سلول‌های بنیادی مزانشیمی (MSCs)، سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs)، سلول‌های بنیادی جنینی (ESCs) و سایر سلول‌های بنیادی نشان داده است. از طریق فناوری القای آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی را می‌توان برای تمایز به سلول‌های کبدی برنامه‌ریزی کرد، که منبع مداوم سلول‌ها را برای بیماران WD فراهم می‌کند یا سلول‌های «سفارشی» را از طریق فناوری اصلاح ژن به‌دست می‌آورند. علاوه بر این، استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بیمار برای دور زدن واکنش‌های رد ایمنی مورد نظر هستند.

مس یک عنصر حیاتی سلولی است که هم به عنوان دهنده و هم گیرنده الکترون عمل ، به طور فعال در واکنش‌های مختلف شرکت و به عنوان یک عامل همراه حیاتی در آنزیم‌های متعدد عمل می‌کند. مس بدست آمده از رژیم غذایی در معده و اثنی عشر جذب و در ادامه به کبد منتقل می‌شود.

سلول‌های بنیادی مزانشیمی از بافت‌های مختلف از جمله خون بند ناف، بافت آندومتر، مغز استخوان و پالپ دندان جدا می‌شوند و به دلیل ایمنی زایی به طور گسترده برای بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. سلول‌های بنیادی مزانشیمی تحمل محیطی را القا، به بافت‌های آسیب‌دیده مهاجرت و به افزایش بقای سلولی کمک می‌کنند.

با این حال، موانع متعددی وجود دارند که مانع کاربرد گسترده درمان بالینی WD می‌شوند. اولاً، در موقعیت‌های بالینی، علائم در بیماران مبتلا به WD اغلب در ابتدا به‌عنوان سیروز کبدی ظاهر می‌شوند، در این زمان سلول‌های بنیادی مزانشیمی ممکن است در بستر مویرگی ریوی به دام افتند. بنابراین، پیوند سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای این بیماران ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد. در حال حاضر دستورالعمل‌های القایی مختلفی برای سلول‌های کبدی گزارش شده است. با این حال، هزینه بالا، زمان کشت طولانی و مصرف پایدار بزرگترین چالش‌ها را برای کاربرد‌های بالینی ایجاد می‌کند.

 

متخصصان راهبرد درمانی بهینه را شامل اصلاح ژن و به دنبال آن القای تمایز آزمایشگاهی به سلول‌های کبدی و پیوند مجدد به بیمار می دانند . روش دیگر، یک رویکرد درمانی نسبتاً مقرون به صرفه شامل اصلاح ژنتیکی از طریق بیان ژن برای جبران کمبود‌های بیمار است..

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بی حسی در اندام بدن که باید آن ها را جدی بگیرید
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد
  • علائم پارکینسون چگونه مدیریت می‌شوند؟
  • پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس