Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یاسر برخورداری» با تاکید بر اینکه نباید به اعتراضات اخیر در آمریکا نگاهی هیجانی و غیر علمی داشت، گفت:این تحولات در راستای افول «تمدنی آمریکا» در حال رخ دادن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یاسر برخورداری، در مصاحبه با رادیو گفتگو، با بیان اینکه تحولات این روز‌های آمریکا، فرآیندی است که در راستای افول تمدنی آمریکا آغاز شده و ممکن است در چند سال آینده به نتیجه نهایی خود برسد، افزود: تمدن‌ها بالغ می‌شوند، به جایگاهی می‌رسند، ولی اگر نتوانند جایگاه خود را حفظ کنند، به نیاز‌های جامعه پاسخ نمی‌دهند و در مسیر افول قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحولات این روز‌های آمریکا را نباید محدود به مباحث نژادی و یا مسائل اقتصادی کرد، بلکه موضوع این است که تمدن آمریکایی کارآمدی خود را برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم این کشور از دست داده است، ادامه داد: در زمانی آمریکایی‌ها می‌گفتند، آمریکا «سرزمین فرصت ها» است، ولی اکنون برای این که از این شعار دفاع کنند دچار چالش‌های جدی شده اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رسانه‌های آمریکایی می‌خواهند این اتفاقات را به موضوعات نژادی تقلیل دهند در حالی که نباید برخورد تقلیل گرایانه با این موضوعات داشته باشیم.

برخورداری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشروعیت بین المللی کاخ سفید در طی این سال‌ها با چالش روبرو شده است، تصریح کرد: پیش از این، آمریکایی‌ها اگر تصمیمی می‌گرفتند به راحتی می‌توانستند در مورد آن تصمیم «اجماع جهانی» ایجاد کنند، اما امروز واشنگتن برای اینکه متحدان سنتی خود مثل اروپا را متقاعد کند کار سختی در پیش دارد و به راحتی نمی‌تواند همچون گذشته در مورد یک موضوع خاص، اجماع جهانی به نفع خود به وجود آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افول آمریکا سیاهان آمریکا بحران مینیاپولیس تبعیض نژادی در آمریکا نژادپرستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لپ‌تاپ جدید هوآوی آمریکایی‌ها را عصبانی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، قانون‌گذاران جمهوری خواه ایالات متحده پس از اینکه هوآوی غول تجهیزات مخابراتی چینی با وجود تحریم، از یک لپ تاپ مجهز به تراشه هوش مصنوعی اینتل رونمایی کرد، از دولت بایدن انتقاد کردند.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ هوآوی را به دلیل نقض تحریم‌های ایران در فهرست محدودیت‌های تجاری قرار داد که بخشی از تلاش گسترده‌تر برای متوقف کردن پیشرفت‌های فناوری پکن محسوب می‌شد. قرار گرفتن در این لیست به این معنی است که تامین کنندگان شرکت باید قبل از ارسال محصولات خود به آن کشور، به دنبال مجوزی خاص و دشوار باشند.

یکی از این مجوز‌ها که توسط دولت ترامپ صادر شده است، به اینتل اجازه داده است تا از سال ۲۰۲۰ پردازنده‌های مرکزی را برای استفاده در لپ تاپ‌ها به هوآوی بفرستد. تندرو‌های چین از دولت بایدن خواسته بودند که این مجوز را لغو کند، اما بسیاری با اکراه پذیرفتند که این مجوز اواخر امسال منقضی می‌شود و تمدید نخواهد شد.

چند روز پیش هوآوی از نخستین لپ تاپ مجهز به هوش مصنوعی خود، «میت بوک ایکس پرو» (MateBook X Pro) با پردازنده جدید «کور اولترا ۹» (Core Ultra ۹) اینتل، آنها را شوکه و عصبانی کرد، چرا که وزارت بازرگانی ارسال تراشه جدید به هوآوی را تایید کرده بود.

مایکل گالاگر، نماینده جمهوری‌خواه کنگره که ریاست کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد چین را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای به رویترز گفت: یکی از بزرگ‌ترین معما‌ها در واشنگتن دی‌سی این است که چرا وزارت بازرگانی همچنان اجازه می‌دهد فناوری ایالات متحده به هوآوی ارسال شود.

یک منبع آگاه گفت که این تراشه‌ها تحت یک مجوز که از قبل موجود بود به هوآوی ارسال شده‌اند و تحت پوشش محدودیت‌های گسترده اخیر در مورد ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی به چین نیستند.

وزارت بازرگانی و اینتل از اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند. هوآوی نیز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.این واکنش نشانه‌ای از فشار فزاینده دولت بایدن برای جلوگیری از پیشرفت هوآوی است.

در ماه اوت، تولید گوشی جدید مجهز به یک تراشه پیشرفته که توسط تراشه‌ساز تحریم‌شده چینی «اس ام آی سی» (SMIC) ساخته شده بود، جهان را شوکه کرد و علی‌رغم تلاش‌های مداوم واشنگتن برای فلج کردن صنعت تولید نیمه‌هادی‌های پیشرفته چین، به نماد تجدید حیات فناوری چین تبدیل شد.

در جلسه استماع کمیته فرعی سنا در این هفته، کوین کورلند، یکی از مقامات اجرای صادرات، گفت که محدودیت‌های واشنگتن بر هوآوی تاثیر قابل توجهی بر دسترسی آن به فناوری ایالات متحده داشته است. او همچنین تاکید کرد که هدف لزوماً جلوگیری از رشد هوآوی نیست، بلکه جلوگیری از سوء استفاده از فناوری ایالات متحده برای فعالیت‌های بد بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای اسرائیلی
  • هراس مقامات تل آویو از پاسخ تهران و گفتگوی تلفنی وزرای جنگ آمریکا و اسرائیل
  • هشدار ایران به واشنگتن: در تلافی‌جویی ما دخالت نکنید
  • آخرین تحولات اوکراین| تکذیب خبر ارسال سلاح از چین به روسیه
  • رونمایی از لپ‌تاپ جدید هوآوی آمریکایی‌ها را عصبانی کرد
  • تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یف