Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: در اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه نیاز به واردات تجهیزات وابسته به کرونا داشتیم اما در حال حاضر دیگر نیازی به واردات این تجهیزات نبوده و کشور صادرکننده این تجهیزات است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، امیر باقری امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان رسته‌های بیشتر آسیب‌دیده از ویروس کرونا اظهار داشت: گردشگری، حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری، حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی، حوزه بهداشت و درمان، آموزشگاه‌های رانندگی، واحدهای پرورش مرغ‌گوشتی و غیره جزء مهم‌ترین رسته‌های حمایتی آسیب‌دیده از کرونا توسط دولت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حدود یک‌میلیون کسب‌وکار پیامک ارسال‌شده که می‌توانند از تسهیلات بانکی برخوردار شوند که آن‌ها باید به بانک معرفی شوند تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند، ابراز کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا دارای چندین زیر کمیته بوده و پیشنهادهای حمایتی استان قم در کمیته اقتصادی بررسی‌شده و یا در حال بررسی هستند.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تأکید بر اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام برای جبران تبعات شیوع بیماری کرونا گفت: اضافه کردن رسته‌های کشاورزی به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، افزایش دوران تنفس و مشارکت طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای مصوب و در دست اجرا حداقل به مدت 6 ماه، تأمین منابع و تسهیلات سرمایه در گردش ارزان‌قیمت برای اشخاص و شرکت‌های متأثر از کرونا بلافاصله پس از پایان اردیبهشت‌ماه 99 با مدت‌زمان بازپرداخت حداقل دوساله و دوره تنفس حداقل شش‌ماهه انجام پذیرفته است.

ممنوعیتی برای دریافت هزینه تأمین اقلام بهداشتی از جیب مردم نداریم! + پاسخ تسنیمپرداخت پول اقلام بهداشتی از جیب مردم در یکی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی

وی ادامه داد: قرار گرفتن بخشی از اعتبارات و تسهیلات منظور شده حمایتی، پرداخت سهم کارفرمای کارگران تحت پوشش مشاغل آسیب‌دیده از سوی دولت، عدم افزایش تعرفه‌های دولتی به مدت شش ماه، امکان برخورداری رانندگان تاکسی از پرداخت‌های دولت به بیکار شده ناشی از بیماری کرونا از جمله اقدامات برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا برای رسته‌های مختلف است.

باقری واردات و صادرات اقلام بهداشتی به کشور را موردتوجه قرار داد و افزود: در اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه نیاز به واردات تجهیزات وابسته به کرونا داشتیم اما در حال حاضر دیگر نیازی به واردات این تجهیزات نبوده و کشور صادرکننده این تجهیزات است.

وی با بیان اینکه استان قم تأثیرپذیری زیادی در حوزه آسیب‌های کرونا داشته است، استان‌هایی که سهم خدمات در آن بیشتر باشد اثرپذیری از شیوع بیماری کرونا در آن استان بیشتر است که در این شاخص تهران رتبه نخست را داشته و استان قم در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار می‌گیرد.

معاون سیاست‌های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یادآور شد: تدوین و طراحی نشان ملی و تندیس «پاداش ایثار» یا مشابه آن برای تقدیر از خیرین کشور در مقابله با کرونا با سطح‌بندی مناسب و معیار گذاری عادلانه و ارائه این نشان از سوی مقامات عالی کشور مصوب شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه برای فعالان سوهان در استان قم اظهار داشت: اختصاص اعتبار و تسهیلات ویژه جبران خسارات وارده به صنعت سوهان قم به‌عنوان سوغات رسمی و شناخته‌شده این استان در سطح جهانی، اختصاص ده میلیارد تومان مازاد بر سهمیه معمول سالانه استان قم به بیمه هنرمندان صنایع‌دستی نیز برای استان اختصاص داده‌شده است.

باقری از پیگیری مشکلات سینماگران و بنگاه‌های مهارت‌آموزی خبر داد و ابراز کرد: بیش از یک‌میلیون کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که  به این افراد به‌صورت ویژه پرداخته می‌شود، همچنین با توجه به صدمه دیدن بخش گردشگری در استان قم به دلیل بیماری کرونا باید منابع ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده شود.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کرونا آسیب دیده استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند، اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

به گزارش میزان، وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روز‌ها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند.

شیوع سویه JN ۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمد‌های از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN ۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

دیگر خبرها

  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • هر ماه چند تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود؟