Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@11:25:54 GMT

کاهش صادرات گاز روسیه به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۱۶۳۵

کاهش صادرات گاز روسیه به ترکیه

به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از الاحوال، ترکیه به منظور کاهش وابستگی به واردات گاز از ایران و روسیه، در ۲ ماه گذشته، گاز بیشتری از آذربایجان وارد کرده است.

به نوشته عرب نیوز، پس از تنش میان مسکو و آنکارا بر سر سوریه و لیبی، آذربایجان برای نخستین بار، در صادرات گاز طبیعی به ترکیه از روسیه پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روسیه تأمین کننده اصلی انرژی ترکیه بوده است و وابستگی آنکارا به این کشور همواره مسئله تامین امنیت عرضه بوده است.

سهم روسیه در مجموع صادرات گاز به ترکیه از ۳۳ درصد در مارس ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۰ درصد در مدت مشابه امسال رسیده است.

جان روبرتز، کارشناس امنیت انرژی و عضو کمیسیون اقتصادی سازمان ملل گفت: «عوامل سیاسی دیگر، به ویژه برخی از روابط سخت ترکیه با روسیه به علت درگیری‌ها در سوریه و لیبی به همراه دوستی سنتی اش با آذربایجان، نقشی در تعیین ماهیت قرارداد‌های آینده بازی خواهد کرد.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: سامانه سعدی تعلیق فوتبال ایران امام خمینی اعتبارنامه نمایندگی آتش سوزی جنگل های زاگرس صادرات گاز واردات گاز روسیه ترکیه سامانه سعدی تعلیق فوتبال ایران امام خمینی اعتبارنامه نمایندگی آتش سوزی جنگل های زاگرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان