Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: اجرای طرح «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» در ۲۳ پایگاه بهداشت و ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت استان قزوین از روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد شروع شده است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با یادآوری اینکه طرح یادشده در ابتدا در نواحی شهری و در مرحله بعد در مناطق روستایی اجرا می‌شود، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح رشد میزان سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها از طریق مراقبت از عوامل مخاطره‌آمیز و بازتوانی و توان‌بخشی به افراد دارای بیماری‌های حاد و مزمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رشد سلامت جامعه از طریق مهارت‌آموزشی بهداشتی به خانواده‌ها را از محورهای اجرای طرح مذکور دانست و گفت: برای عملی کردن نظام مراقبت و پیشگیری این طرح سطح‌بندی شده و خدمات آن در قالب سطوح مختلف عرضه می‌شوند. به همین جهت در مرحله اول آموزش‌های مرتبط با اصلاح سبک زندگی و در مرحله دوم آموزش خدمات درمانی ارائه خواهند شد.

استاندار قزوین: همبستگی مردم با نظام جمهوری اسلامی موجب تعالی کشور می‌شودسفیران سلامت در قالب طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» جذب شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه در اجرای طرح ملی هر خانه، یک پایگاه سلامت در استان قزوین 146 هزار سفیر سلامت و 3650 داوطلب سلامت انتخاب و به‌کار گرفته خواهند شد، افزود: برای اجرای این طرح هر مراقب سلامت 25 داوطلب سلامت را سرپرستی کرده و هر داوطلب 40 سفیر سلامت را به‌کار خواهد گرفت.

نامدار با اشاره به انجام اقدامات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی توسط سفیران سلامت ادامه داد:‌ در جریان این طرح سفرای سلامت با اصول بهبود کیفیت زندگی، نحوه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و تغذیه سالم و مواردی از قبیل درمان اولیه سوانح و سوختگی آشنا می‌شوند و قبل از اینکه کادر بهداشتی و حرفه‌ای مانند پرستاران و بهیاران بر سر بالین بیماران برسند، می‌تواند درمان‌های اولیه را انجام دهند.

وی با تاکید بر تاثیر بالای اجرای این طرح در حفظ سلامتی جامعه و خانواده‌ها خاطرنشان کرد: برای اثرگذار شدن این طرح ضرورت دارد که همه خانواده‌های استان قزوین بیشترین مشارکت را در اجرای این طرح داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای اصلاح سبک زندگی به‌کار گیرند تا شاخص سلامت عمومی در خانواده‌های قزوینی افزایش چشمگیری پیدا کند.

انتهای پیام/ ز

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین دانشگاه علوم پزشکی ایران شبکه سلامت طرح تحول سلامت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین دانشگاه علوم پزشکی ایران شبکه سلامت طرح تحول سلامت استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین دانشگاه علوم پزشکی ایران شبکه سلامت طرح تحول سلامت یک پایگاه سلامت اجرای این طرح استان قزوین اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی سلامت در مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر مختاری افزود: هدف از اجرای مردمی سازی سلامت، طرح برون سپاری خدمات حوزه سلامت می‌باشد.


وی ادامه داد: این طرح از طریق سفیران سلامت و رابطین سلامت و آموزش‌های سلامت از طریق فضای مجازی توسط کارشناسان بهداشت و سلامت انجام می‌شود.


مختاری با اشاره به اینکه مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است، افزود: در برنامه‌های بهداشتی مردم باید مشارکت فعالی داشته باشند تا سلامت جامعه تضمین شود.


مردمی‌سازی سلامت می‌تواند به گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همچنین افزایش دسترسی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به این خدمات یاری رساند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز