Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز سه‌شنبه در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در فرمانداری خرمشهر بیان کرد: مرکز نفس که با همت دانشکده علوم پزشکی در آبادان راه‌اندازی شده نیاز به تجهیزات و امکانات لازم دارد تا همه بیماران سرپایی که می‌توانند در قرنطینه خانگی به سر برند، به جای خانه، در این مرکز قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرنطینه خانگی توسط بیماران کرونایی رعایت نمی‌شود، گفت: بیماران کووید ۱۹ در خرمشهر تا بهبودی کامل با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی در مرکز نفس و یا اردوگاه شهید باکری نگهداری می‌شوند.

وی  آموزش جامعه در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، تولید جزوه برای آگاهی بخشی در بین مردم را مهم توصیف کرد و افزود:به همین منظور درصدد فعال کردن سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد، ائمه جماعت مساجد برای مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

فرماندار خرمشهر در ادامه در خصوص برگزاری امتحانات پایه دوازدهم تحصیلی گفت: مقدمات لازم برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم انجام شده و امید است با تدابیر اتخاذ شده در چارچوب موازین پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

حیدری افزود: برای حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان برای دانش‌آموزانی که به کووید ۱۹ مثبت مبتلا هستند محل و کلاس جداگانه‌ای  درنظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه خرمشهر از حضور کمرنگ برخی از دستگاه‌های مسوول در مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: در مبارزه با ویروس کرونا هیچ خطایی پذیرفته نیست؛ با سهل انگاری و خطای مدیریتی که منجر به مرگ و میر می‌شود برخورد خواهد شد.

معاون درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست گفت: اوج افزایش بیماران کووید۱۹ در شهرستان‌های تابع جمعیت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

آرش یلالی با اشاره به آموزش جامعه در خصوص کنترل بیماری کرونا افزود: علاوه بر تولید محتوای آموزشی باید انتقال محتوا و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی انجام شود.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی در خرمشهر از سوی گروه بازرسی و نظارت بهداشت محیط به طور مستمر پایش می‌شوند و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به آنها اعلام و با متخلفان برخورد می‌شود.

 امام جمعه خرمشهر نیز گفت: در مورد اعمال محدودیت‌ها ضمن در نظر گرفتن شیوع بیماری کرونا باید معیشت مردم نیز لحاظ شود.

حجت‌الاسلام  محمد جواد عادل‌پور بر لزوم کار فرهنگی در مبارزه با کرونا و زیستن در شرایط کرونایی تاکید کرد و افزود:گفت: اطلاع رسانی و آموزش باید به روز باشد اما آنچه در مواجه با موضوع کرونا اهمیت بیشتری دارد، رسیدن مردم به یک باور از وجود مشکل است.

وی با بیان اینکه آنچه در جامعه ما با آن درگیر است نبود باور در خصوص بیماری کرونا است، ادامه داد: برخی در جامعه هنوز کرونا را باور نکرده‌اند و برای رسیدن به باور باید به صورت عمیق‌تر، تخصصی‌تر و از ابعاد مختلف با مردم صحبت کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خرمشهر پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خرمشهر ویروس کرونا خرمشهر مبارزه با ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان

فرماندار تنگستان از ساخت ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در تنگستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، احمد لطفی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تنگستان با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل غاصب و جنایتکار پرداخت و با قدردانی از حماسه غرورآفرین و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات غرورآفرین همراه با اقتدار سربازان رهبر، پاسداران جان بر کف انقلاب اسلامی ایران به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم استعمارستیز و ضد استکبار تنگستان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه این عملیات مقتدرانه چند پیام مهم به دنبال داشت تصریح کرد: نخستین پیام عملیات مورد اشاره، تحقق وعده صادق مقام معظم رهبری بود که موجی از شادی و افتخار در دنیای اسلام و حتی ‌کشور‌های غیراسلامی ایجاد شد.

فرماندار تنگستان دومین پیام این عملیات بسیار مهم را دفاع از مظلوم و به‌عنوان منشور حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سومین پیام این عملیات افتخارآفرین این بود که با پشتوانه ایمان، تقوا و توکل به خدا و بر اساس جمله معرف سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ما می‌توانیم با تجهیزات و امکانات بومی ایرانی به دفاع پرداختیم و همه تجهیزات جهان استکبار و اسرائیل غاصب در مقابل ناکام و از کار افتاد.

لطفی به نام‌گذاری امسال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و گفت: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید، اقتصاد جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال 1402 را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 60 درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل 240 میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از   اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته 2 روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد 10 مدرسه از یک تا 9 کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت 128 کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد 128 کلاس درس با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان در مدت 2 سال ساخته می‌شود.

در پایان تفاهم‌نامه مورد اشاره با امضای امام جمعه شهر اهرم، مدیرکل نوسازی استان بوشهر و فرماندار تنگستان منعقد شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • ترانزیت ۲۰ تن موی بز از طریق مرز لطف آباد شهرستان درگز