Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان داد زندگی در ارتفاعات بالاتر می‌تواند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نتایج یک مطالعه که به تازگی منتشر شده نشان داد زندگی در ارتفاعات بالاتر می‌تواند خطر ابتلا به کووید ۱۹ را کاهش دهد.

جالب توجه است، یک مطالعه نشان داد که زندگی در آنجا ممکن است از افراد در برابر عفونت کووید ۱۹ محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند احتمال آلوده شدن به کروناویروس احتمالاً متناسب با ارتفاعی است که در آن زندگی می‌کنند؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتفاع بالاتر شانس ابتلا به Covid-19 را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله «Respiratory Physiology & Neurobiology» نشان داد که ارتفاعات به خصوص ۳۰۰۰ متر (۹،۸۴۲ فوت) بالاتر از سطح دریا به طور قابل توجهی در کاهش ابتلا به عفونت ویروس کرونا تأثیرگذار است.

محققان با بررسی داده‌های اپیدمیولوژیکی بولیوی، اکوادور و تبت دریافتند که میزان آلودگی تبت به طرز چشمگیری پایین‌تر از مناطق دیگر است؛ این روند برای اکوادور و بولیوی نیز صدق می‌کند و مردمی که در ارتفاعات بالاتر زندگی می‌کنند بیش از سایر افراد در مقابل ویروس مذکور در امان بودند.

این فرضیه پزشکی نشان داد که جمعیت ساکن در ارتفاعات ممکن است از توانایی مقابله با هیپوکسی (سطح پایین اکسیژن در خون) بهره مند شوند.

محققان اظهار داشتند که هوای خشک کوه، سطح بالای اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی ممکن است در کاهش انتشار ویروس کرونا نقش داشته باشد.

محقق این پژوهش از دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشت:  هنوز نمی‌توان ارتفاع بالاتر را به عنوان عامل محافظت از انسان در برابر ویروس کرونا تأیید کرد.

محققان هنوز به دنبال شواهد بیشتری برای اثبات این موضوع هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا یک مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل

نرخ ارز در هفته‌های اخیر با نوساناتی همراه بود که با حمله اسرائیل به سفارت جمهوری اسلامی ایران این نوسانات شدت بیشتری هم به خود گرفت به طوری که هر میزان ریسک سیستماتیک خارجی افزایش یافت نوسانات نیز صعودی‌تر شد.

التهاب بازار ارزی که با سر زدن به میدان فردوسی و خیابان منوچهری و... قابل ملاحظه بود که پیش بینی اکثر دلالان رسیدن نرخ دلار به عدد ۷۵ هزار تومان است نرخ دلاری که شب قبل از پاسخ محکم ایران به اسرائیل هم حوالی ۷۰ هزار تومان را لمس کرد، اما صبح شنبه برخلاف پیش بینی‌ها ورق برگشت و نرخ دلار با تغییر فاز در مدار نزولی قرار گرفت.

بررسی میدانی باشگاه خبرنگاران جوان از میدان فردوسی هم گواه این بود که پس از پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل و کاهش ریسک‌های سیستماتیک حالا این دلال‌ها هستند که برای عقب نماندن از رقبا با نرخ‌هایی به مراتب کمتر از فضاسازی‌های ایجاد شده به دنبال مشتری هستند.

در ادامه هم سیاوش غیبی‌پور استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر روند نزولی نرخ دلار گفت: نرخ ارز به سبب عوامل مختلفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و هر کدام از این فاکتور‌ها تاثیر گذاری متفاوتی بر روند قیمتی دارند یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موثر بر نرخ دلار بحث هیجانات روانی و ریسک‌های بیرونی است البته بماند که در کشور ما به سبب برخی از شیطنت‌های مجازی و به اصطلاح کانال‌های تلگرامی این نرخ تحت تاثیر عوامل درونی و شخصی هم قرار می‌گیرد!

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان کرد: چندین روز بود که به سبب ریسک‌های نظامی و دیگر عوامل نرخ ارز روند صعودی داشت و برخی هم به این روند دامن می‌زدند، پیش بینی‌ها هم متاسفانه از تداوم این روند صعودی خبر می‌داد.

او گفت: اما با توجه به این که مسئولان مربوطه کشور دائم اعلام می‌کردند به اسرائیل پاسخ خواهیم داد همه چشم به پاسخ ایران دوخته بودند همانطور که اکنون قابل مشاهده است با پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی برخلاف انتظارات بسیاری از سودجویان به سبب نمایش اقتدار آمیز نظامی کشور هیجانات و بار روانی منفی کاهشی شد و این سر آغازی برای شروع روند نزولی نرخ ارز بود.

او افزود: همواره نمایش اقتدار نظامی سبب حس پیروزی، اعتماد و شکل گیری آرامش در بازار‌های مالی می‌شود موضوعی که امروز در بحث نرخ دلار شاهد آن هستیم در گذشته هم هنگام زمان جنگ ایران و عراق با پیروزی ایران در جبهه‌ها چینن موادری قابل لمس بود.

روند نزولی نرخ ارزی که بسیاری از کارشناسان معتقدند حالا با کاهش هیجانات منفی حتی می‌تواند ادامه دار هم باشد. در نهایت هم باید اشاره داشت بنابر گفته محمد رضا فرزین رئیس بانک مرکزی، هیچ نیاز کالایی قانونی در کشور وجود ندارد که ارز آن با نرخ بازار غیررسمی تامین شود و هرکس نیاز قانونی به ارز داشته باشد با نرخ مرکز مبادله به نیاز او پاسخ داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • حقایقی که آمار‌های رسمی از سفر‌های فروردین روایت می‌کنند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه