Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد از نشست امروز ریاض که با هدف جمع‌آوری کمک مالی به این کشور برگزار شد، تأکید کرد که راه‌حل در یمن جنگ‌زده، توقف اشغالگری و محاصره است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن راه حل برای پایان دادن به بحران این کشور را در خروج کشورهای متجاوز از یمن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوثی امروز سه‌شنبه در واکنش به نشست ریاض که هدف ادعایی خود را کمک به یمن اعلام کرده در حساب توییتر خود نوشت: «راه حل در یمن، توقف حملات و توقف محاصره [این کشور] است».

او با انتقاد از این نشست اظهار داشت: «نمی‌توان با یک نشست شکست خورده، حقایق [در یمن] را پنهان کرد.»

وی اضافه کرد: «گذشته از این، اعتراف "مارک لوکوک" (مسئول کمک‌های سازمان ملل متحد) به عدم التزام به تعهدات، در کنار توقف فعالیت‌های برنامه سازمان ملل متحد [در نظارت به توافق آتش‌بس در الحدیده]، ادعای دروغ ائتلاف سعودی در خصوص اینکه انصارالله کارشکنی کرده را تأیید می‌کند».

شهر ریاض عربستان سعودی از ساعت چهار بعد از ظهر امروز سه‌شنبه میزبان نشست حامیان و دوستان به اصطلاح یمن بود که به صورت ویدیو کنفرانس با مشارکت بیش از ۱۰۰ کشور برگزار شد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از شرکت کنندگان در این نشست بود.

در پایان این نشست ادعا شد که مبلغی بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به یمن جمع آوری شده است. عربستان سعودی در حالی نشست امروز را برگزار کرد که بیش از پنج سال پیش با راه انداختن لشکرکشی به یمن تحت عنوان عاصفة الحزم (طوفان قاطعیت)، باعث کشتار نزدیک به یک میلیون نفر یمنی شده و بیش از هشتاد درصد زیرساخت‌های یمن را نابود کرده است.

یمن در ششمین سال لشکرکشی ائتلاف عربستان سعودی به این کشور، علاوه بر شیوع بیماری‌های واگیر مانند وبا و کووید ۱۹ و قحطی، هم‌اکنون با خطر تجزیه روبه‌رو است؛ چرا که شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات (متحد عربستان در لشکرکشی به یمن) است، اعلان استقلال کرده و تلاش دارد جنوب یمن را جدا کند و تبدیل به موجودیت سیاسی مستقلی شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد علی الحوثی یمنی بین الملل راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با مقامات پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف این کشور از جمله روند خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌ها و همچنین بخش گردشگری پاکستان اعلام آمادگی کرد.
سایت خبری «رادیو پاکستان» اعلام کرد «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی - اقتصادی به پاکستان سفر کرده است امروز (سه شنبه) با مقامات این کشور از جمله «شهباز شریف» نخست وزیر و «آصف زرداری» رئیس جمهور این کشور بصورت مجزا دیدار و گفت و گو کرد.
به گفته منابع خبری طرفین در این دیدار‌ها درباره مرحله اول طرح سرمایه گذاری چند ده میلیارد دلاری عربستان سعودی در بخش‌های مختلف پاکستان بحث و تبادل نظر کردند.
در جریان مذاکرات دوجانبه پاکستان و عربستان سعودی که با حضور وزرای ارشد دو کشور برگزار شد، دولت اسلام آباد پیشنهاداتی مربوط به سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی سازی هواپیمایی ملی و فرودگاه‌های پاکستان، پروژه‌های تولید برق خورشیدی، بخش معدن و گردشگری این کشور را به طرف سعودی ارائه کرد که مورد استقبال مقامات ریاض قرار گرفت.
به گفته منابع در جریان این دیدار‌ها سرمایه‌گذاری در زمینه احداث شهرک‌های بهداشتی و همچنین بخش پالایشگاه‌های نفت در پاکستان نیز از سوی مقامات دولت اسلام آباد به طرف سعودی پیشنهاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وزرای امور خارجه، دارایی، برنامه ریزی، صنعت پاکستان نیز در جریان دیدار نخست وزیر پاکستان با وزیر امور خارجه سعودی حضور داشتند.
وزیر امور خارجه عربستان همچنین در دیدار با «آصف زرداری» رئیس جمهور پاکستان ضمن بررسی موضوعات مورد علاقه دوجانبه بر تلاش مشترک جهت تبدیل روابط دوستانه به پیوند‌های استراتژیک و اقتصادی فی مابین تاکید کرد.
مقامات پاکستان و عربستان سعودی همچنین در زمینه تحولات مهم امنیتی منطقه از جمله بحران در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گفت و گو کرده و آتش بس فوری را در غزه خواستار شدند.
بنابر اعلام رسانه‌های پاکستانی سفر وزیر امور خارجه سعودی به اسلام آباد به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری دوجانبه انجام شده که تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های مرتبط با آن در جریان سفر آتی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان در ماه می ۲۰۲۴ به امضا خواهد رسید.
لازم به ذکر است عربستان سعودی به منظور حمایت‌های اقتصادی از پاکستان پیشتر از برنامه خود در مسیر سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در بخش‌های مختلف پاکستان در چند سال آینده خبر داده است.

دیگر خبرها

  • کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان
  • حمله موشکی به اصفهان؟ ؛ واکنش رسمی یک مقام سازمان فضایی کشور
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • اشغالگری در روز روشن
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان