Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:37:34 GMT

هدف از عملیات مهم ابطال العراق در کرکوک چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۱۵۷

هدف از عملیات مهم ابطال العراق در کرکوک چیست؟

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق هدف از عملیات مهم ابطال العراق را که امروز در محدوده جنوب غرب کرکوک آغاز شده، پیگرد سرکرده‌های مهم داعش خواند که عامل حملات تروریستی اخیر در عراق بودند.

به گزارش مشرق، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه تاکید کرد که ارتش عراق اطلاعاتی را دریافت کرده که حاکی از حضور سرکرده‌های برجسته داعش در داخل منطقه‌ای است که امروز عملیات «ابطال العراق/ نصر السیاده »در شمال این کشور کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الخفاجی گفت: «نیروهای ارتش در جریان عملیات به تلفن تروریست‌ها دسترسی پیدا کردند و اطلاعاتی را هم که از داخل پناهگاه‌های کشف شده از تروریست‌ها به دست آوردند، ثابت می‌کند که برخی سرکرده‌های برجسته داعش در داخل این منطقه هستند از همین رو عملیات ادامه فشار و پیگرد آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

اعلام بی‌نیازی عراق از نیروهای خارجی در مبارزه با داعش

او با اشاره به آغاز عملیات از چهار محور برای تعقیب تروریست‌ها، گفت: همه اهداف ساعات نخستین شروع عملیات به دست آمده  که از جمله آن یافتن بسیاری از پناهگاه‌های داعش بوده است و در یکی از محورهای عملیات هم با چند تروریست درگیر شده و دو نفر از آنها را به هلاکت رساندند».

این مقام نظامی عراق گفت: «این عملیات نشانه صحت اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی و دقت این عملیات ویژه است به خصوص که منطقه، منطقه‌ای پیچیده است که نیروهای ما قبل از این در آنجا عملیات نداشتند».

 سخنگوی رسانه‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز سه‌شنبه از آغاز مرحله دوم عملیات ابطال العراق خبر داد.

رسول با قرائت بیانیه‌ای گفت که با دستور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت ستاد عملیات مشترک، صبح امروز مرحله دوم عملیات ابطال العراق آغاز شد.

شبکه خبری السومریه به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد، هدف از این عملیات، «تفتیش مناطق جنوب غربی کرکوک در حد فاصل استانهای صلاح‌الدین و کرکوک و در مساحتی بالغ بر ۷۳۸.۵ کیلومتر مربع است».

به گفته رسول، هدف از این عملیات، افزایش امنیت و ثبات در این مناطق، تعقیب باقی مانده عناصر داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب است.

 مرحله نخست  عملیات أبطال العراق برای پاکسازی الأنبار و مناطق اطراف آن در مرز عراق، سوریه و اردن از تروریست‌های داعش در اواخر بهمن ۱۳۹۸ به پایان رسیده بود.

در همین ارتباط، الکاظمی صبح امروز وارد استان کرکوک شد. این نخستین سفر وی پس از تصدی سمَت نخست‌وزیری است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تحولات منطقه تحولات عراق مصطفی الکاظمی ارتش عراق نیروهای مسلح داعش استان کرکوک نیروهای مسلح عراق اردن سوریه عراق ابطال العراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد