Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:11:16 GMT

شرکت غله مشکل دو سیلوی گندم خراسان شمالی را بر طرف کند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۱۹۹

شرکت غله مشکل دو سیلوی گندم خراسان شمالی را بر طرف کند

عبدالله یوسفی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه طرح یاوران تولید اظهار داشت: دو سیلوی گندم در آشخانه و فاروج مشکلاتی دارند که متاسفانه با رسیدن فصل آغاز برداشت گندم و دانه های روغنی هنوز برطرف نشده است.

 وی از شرکت غله استان خواست تا مشکلات این دو سیلو را برطرف کند و گفت: این دو مرکز باید به چرخه خرید گندم افزوده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این دو سه سیلو سرمایه ملی کشور است و اگر افراد مشکلاتی داشته اند باید برطرف کنید و در غیر صورت به فرد دیگری اجاره داده شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که امسال گندم به خارج از استان حمل شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی بر مدیریت خرید گندم در استان ها تاکید کرده است.

 وی گفت: برای رفع این مشکل خواسته ایم که دادستان با همکاری فرمانداری و  شرکت  غله ورود پیدا کند و اگر فرد مشکلاتی دارد به افراد دیگری واگذار شود.

امسال در سطح ۱۴۷ هزار هکتار از کشتزارهای استان گندم کشت شده است که پیش بینی می شود ۲۶۶ هزار تن برداشت و ۱۸۶ هزار تن از کشاورزان خرید شود.

چهار هزار و ۴۶ هکتار کشتزار خراسان شمالی زیر کشت کلزا رفته که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

 ظرفیت ذخیره سازی شرکت غله در استان افزون بر ۲۵۰ هزار تن است که این فضاها شامل سیلوی بتنی استاندارد ۵۵ هزار تن،   ۱۵ هزار تن به صورت روباز با انبار چادری و همچنین حدود ۱۸۰ هزار تن به صورت انبارهای مکانیزه، نیمه مکانیزه، ساده و سیلو های فلزی کارخانجات و بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اجرای طرح یاوران تولید اشاره ای کرد و گفت: این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی با هدف همکاری، مشارکت و  هم افزایی بین محققان نیروهای اجرایی و ترویج برای افزایش دانش به بهره برداران و رفع مشکلات مختلف در حوزه تولیدات کشاورزی و دامی ابلاغ شده است.

یوسفی افزود: در این طرح محققان و نیروهای اجرایی از اراضی کشاورزی به صورت مشترک بازدید خواهند کرد و پس از شناسایی مشکل برای رفع آن تلاش خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در افزایش سطح زیر کشت در سال‌های جاری از ۲۰۰ هکتار به چهار هزار هکتار  کشت زعفران اشاره‌ای کرد و گفت: در این سال‌ها که با کم‌آبی نیز مواجه بوده‌ایم  کشاورزان فاروجی  به سمت کشت این محصول رفته اند اما آیا پشتوانه علمی و  تحقیقاتی همراه آن است.

 وی افزود: در سال زراعی گذشته یک سرما به یک باره محصول بیشتر زعفران کاران استان را از بین برد باید برای چالش ها چاره‌ای بیندیشید.

وی اظهار داشت: محققان باید در کارگروهی برای رفع مشکلات قشر کشاورز تلاش کنند و راهکارهایی نیز برای آن ارائه دهند.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

برچسب‌ها بجنورد گندم خراسان شمالی سیلو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گندم خراسان شمالی سیلو بجنورد گندم خراسان شمالی سیلو خراسان شمالی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر

همزمان با آغاز سال نو رزمایش طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در حوزه محصولات راهبردی پاییزه در شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی آغاز شد.

 با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان نیرو‌های جهادی و متخصصان بسیج جامعه کشاورزی شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی دست از فعالیت نکشیدند و با حضور مستمر در مزارع گندم سعی در تولید محصول سالم و به دور از آفت را دارند تا در نهایت امنیت غذایی و خودکفایی در تولید گندم محقق شود.

به همین منظور پایش مزارع محصولات راهبردی کشاورزی استان برای شناسایی و مبارزه با آفات و آگاهی بخشی به کشاورزان در سطح استان با حضور کارشناسان و مهندسان بسیجی در قالب رزمایش جهاد امنیت غذایی پایدار در ایام نوروز برگزار شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

بارش شدید باران به مزارع کشاورزی شادگان خسارت زد + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • ۲۹ هکتار از حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • طرح جهش تولید گندم در آذربایجان‌غربی برای سومین سال در حال اجراست
  • بیش از ۲۹ هکتار زمین در حریم رودخانه‌های خراسان شمالی رفع تصرف شد
  • میزان سرمایه صندوق های حمایت از بخش کشاورزی خراسان شمالی کم است
  • عضویت ۵ شرکت دانش بنیان در صندوق بخش کشاورزی خراسان شمالی/کاهش توان مالی صندوق های کشاورزی
  • برگزاری رزمایش نوروزی طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در نیشابور + تصاویر