Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: همانطور که آقای ظریف وزیر خارجه از عزیمت آقای سیروس عسگری به ایران خبر داد، وی ان شاء الله صبح فردا چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه وارد کشور می‌شود.

موسوی افزود: آقای عسگری با تلاش‌های دیپلماتیک و همت دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آقای عسگری مدتی بخاطر بیماری کرونا و نیز وضعیت پروازها در آمریکا، در این کشور ماندگار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: گمانه زنی‌ها درباره تبادل آقای عسگری با فردی دیگر صحت ندارد و آزادی وی بر اساس تبرئه از اتهامات بوده است. آقای عسگری استاد دانشگاه شریف به اتهام بی‌اساس سرقت اطلاعات محرمانه تجاری متهم شد اما دولت آمریکا نتوانست در دادگاه اتهامات علیه وی را ثابت کند.

کد خبر 517595 برچسب‌ها سخنگوی وزارت خارجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه آقای عسگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد