Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

یک عضو فراکسیون «صادقون» و نماینده جنبش «عصائب اهل الحق» به رهبری «قیس الخزعلی» در پارلمان عراق تاکید کرد آنهایی که با طرف آمریکایی ملاطفت و دوستی دارند باید از گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن حذف شوند.

اخبار بین الملل- «عبدالامیر تعیبان» در یک پیام توئیتری گفت: «پارلمان عراق و به خصوص کمیته امنیت و دفاع باید در مذاکراتی که قرار است میان فرمانده کل نیروهای مسلح و طرف آمریکایی برگزار شود حضور داشته و ضمن ایفای نقش در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «نباید کسانی که درباره حاکمیت ارضی، هوایی و آبی عراق با طرف آمریکایی تعارف دارند در مذاکرات جایی داشته باشند».

«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح پیش از این درباره اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در اعمال فشار بر شخصیت‌ها و طرف‌های سیاسی در عراق برای یکسره کردن قضیه ابقای نیروهای آمریکایی در داخل عراق تا قبل از مذاکرات نیمه ژوئن (دو هفته دیگر) میان بغداد و واشنگتن هشدار داده بود.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی دو روز پس از ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در تجاوز نظامی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پارلمان عراق مذاکرات پارلمان عراق مذاکره آمریکا حاکمیت ارضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال