Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@09:59:15 GMT

اوپک‌پلاس به کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۶۷۱

اوپک‌پلاس به کاهش تولید نفت ادامه می‌دهد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان با شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای خرید نفت، روند کاهشی قیمت نفت آغاز شد، این روند نزولی قیمت نفت منجر به برگزاری چندین نشست میان اعضای سازمان اوپک‌پلاس با هدف مدیریت بازار نفتی شد.

خروجی نشست اعضا به کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت برای دو ماه می‌ و ژوئن شد اقدامی که منجر به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از فروکش کردن پیک بیماری کرونا در جهان، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص عدم تمدید کاهش تولید نفت پس از سپری شدن این دو ماه به گوش می‌رسد.

پیش از این قرار بود که نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن برگزار شود، اما درخواست کشور الجزایر به عنوان رهبر دوره‌ای اوپک پلاس برای برگزاری جلسه پیش از موعد به شایعات فراوانی دامن زد.

‬مطابق توافق اوپک پلاس با پایان یافتن ماه ژوئن کاهش تولید نفت از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه برای نیمه دوم سال میلادی خواهد رسید.

مطابق این توافق کشورهای اوپک پلاس از اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ نیز به مدت ۱۶ ماه میزان تولید را ۵.۸ میلیون بشکه کاهش خواهند داد.

کاهش تولید نفت تا پایان کرونا ادامه یابد

حسن مرادی در گفت وگو با میزان اشاره به نشست آینده اوپک اظهار کرد: حساسیت تصمیم گیری در اوضاع فعلی و بحران کرونا باعث تقاضای برگزاری جلسه اوپک پیش از موعد شده است که این موضوع منجر به تسریع در اقدامات مثبت در بازارهای نفتی می‌شود.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت نفت در هفته‌های گذشته هنوز قیمت در بازارهای بین‌المللی، با توقعات بسیاری از تولیدکنندگان فاصله دارد.

وی افزود: کشورهای عضو پیش از تصمیم جدید ابتدا نحوه اجرا و پایبندی اعضا بر توافقات قبلی را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط فعلی بازارهای جهانی تصمیمات مورد نیاز بازار را اتخاذ می‌کنند.

وی بیان کرد: قیمت این روزهای نفت نشان از نیاز بازار به کاهش تولید دارد و ادامه توافق کاهش تولید در پایان سال میلادی می‌تواند نقش مهمی در سیرصعودی قیمت‌ها داشته باشد.

مرادی عنوان کرد: قیمت این روزهای نفت در بازارهای جهانی فاصله زیادی با نرخ آن در گذشته دارد، به همین منظور کاهش تولید نفت باید تا پایان کرونا ادامه پیدا کند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: در نشست اخیر اوپک پلاس، اعضا برای کاهش تولید تا ۱۰ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند و نتایج این تصمیم در قیمت نفت حکایت از کشش بازار برای کاهش تولید دارد.

وی ادامه داد: کاهش چشمگیر تولید نفت تولید نفت از سوی تولیدکنندگان بعید به نظر می‌رسد، اما می‌توان به کاهش ۳ میلیون بشکه در روز امیدوار بود.

کد خبر 517308 برچسب‌ها نفت نفت - اوپک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت نفت اوپک کاهش تولید نفت میلیون بشکه اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه رکورد زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل با ۵۶۰ هزار بشکه افزایش به ۳.۹۵ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود ۲۵۰۰۰۰ بشکه در روز به ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود ۳۶۵۰۰۰ بشکه در روز بود و طبق گزارش‌ها حدود ۴۹۰۰۰۰ بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آنکه چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، ۱۰ نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

کد خبر 6081335

دیگر خبرها

  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • قیمت رانا در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ تداوم کاهش جزیی قیمت‌ها در بازار
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا