Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کمیته علمی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹، گفت: تحقیقات متعددی درباره عوارض ابتلا به کووید ۱۹ به خصوص عوارض ریوی، کلیوی و قلبی انجام شده که به تفصیل بررسی شدند و نتایج این یافته‌ها در دستورالعمل جدید درمان این بیماری اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان بابائی گفت: داروهای مصرفی در بهبود علائم این بیماری نیز در حال بررسی است. تاثیر «فاویپیراویر» مشخص شده که مزیت بهتری نسبت به داروهای قبلی ندارد. در مورد «رمدسیویر» هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم و بررسی‌ها در حال انجام است. در مورد تاثیر داروی کلروکین در بهبود کووید ۱۹ نیز تحقیقاتی انجام شده که از نتایج آن در پروتکل جدید درمان کووید ۱۹ استفاده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحقیقات درباره اثربخشی پلاسما درمانی در بهبود کووید ۱۹ در حال انجام است. نتایج این روش در ۶۰ بیمار آماده شده و بررسی این درمان در ۲۵۰ بیمار ادامه دارد که نتایج آن اعلام خواهد شد.

همچنین،  محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درباره درمان دارویی با کلروکین گفت: ۳۱ هزارنفر به صورت سرپایی شناسایی شدند که با کلروکین درمان شدند. کلروکین برای درمان بیماران سرپایی خفیف موثر بوده است.

وی اشاره کرد: نظام سلامتی که پایه‌های درستی داشته باشد می‌تواند کمک کند بخش زیادی از بیماران سرپایی درمان شوند.

کد خبر 517491 برچسب‌ها درمان درمانگاه وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: درمان درمانگاه وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران دارو کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی در افراد می‌تواند نشانه‌هایی از ابتلا به پوکی استخوان باشد و در چنین شرایطی انجام سنجش تراکم استخوان جهت بررسی دقیق‌تر وضعیت بیمار، امری ضروری خواهد بود.

سیده زهرا میرفیضی ضمن بیان این مقدمه که علم روماتولوژی دانشی جدید و مربوط به طبقه‌بندی بیماری‌های روماتیسمی است افزود: این بیماری، با امراض مربوط به تخصص ارتوپد، متفاوت است.

وی ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یا استتوپروز که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود معمولاً در خانم‌ها و بعد از سنین یائسگی شایع می‌شود و از آنجا که علائم بالینی واضحی نداشته، بیمار با عوارض پوکی استخوان که به شکل شکستگی ستون فقرات کمری و یا شکستگی گردن و استخوان ران است به پزشک مراجعه می‌کند. همچنین باید به بیماران در زمینه کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی آگاهی‌های لازم داده شود تا در صورت بروز این علائم برای انجام تراکم استخوان به پزشک روماتولوژیست، مراجعه نمایند.

دکتر میرفیضی همچنین با تأکید بر اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است، افزود: خانم‌هایی که در معرض ابتلا به بیماری پوکی استخوان هستند، پس از انجام ارزیابی تراکم استخوان باید با توجه به سن و میزان پوکی استخوان، رژیم‌های غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D را دریافت و مصرف شیر و یا درمان‌های دارویی را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این فوق تخصص روماتولوژی ضمن تاکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری فوق افزود: برخی بیماران مبتلا به پوکی استخوان، در مرحله شکستگی استخوان، ستون فقرات، گردن و استخوان ران قرار دارند که در این شرایط برای بیماران درمان‌های سنگین مورد نیاز است، پس بهتر است که اقدامات درمانی زودتر برای فرد آغاز شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند