Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@20:39:59 GMT

با قاطعیت در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز می‌ایستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۲۹۵۳

با قاطعیت در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز می‌ایستیم

شهردار کرمانشاه با تاکید به برخورد قاطع با ساخت و ساز غیرمجاز در شهر گفت: اجراییات در عملیات تخریب در شهرک فدک بی‌تدبیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید طلوعی در برنامه صدای شهر اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۸۷۶ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کارنامه اداره اجراییات است که نسبت به سال‌های گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و این آمار نشان از عملکرد خوب اداره اجراییات در برخورد با زمین‌خواران و سودجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت و ساز غیرمجاز به غیر از وارد کردن خسارت به سیما و منظر شهری از نظر ایمنی برای خود شهروندان خسارت بار است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اتفاق ناگوار فوت خانم پناهی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرک فدک افزود: همه از این مسئله ناراحت و متأثر شدیم که از طرف مجموعه شهرداری از همه مردمی که این اتفاق باعث رنجش خاطرشان شد و همچنین خانواده پناهی عذرخواهی می‌کنم.

وی اظهار کرد: پرسنل اداره اجراییات در این عملیات تخریب بی‌تدبیری کردند و می‌توانستند به شکل بهتری این مسئله را به انجام برساند.

طلوعی با اشاره به لزوم اخذ مجوز برای هرگونه ساخت و ساز در حریم شهر از شهرداری افزود: زمین ۹۶۰ مترمربعی که خانواده مرحوم پناهی مدعی مالکیت آن هستند به دلیل قرار گرفتن در حریم رودخانه فصلی، حریم برق فشارقوی و داشتن کاربری فضای سبز قابلیت اعطای پروانه ساخت و ساز ندارد که در این موارد شهرداری بعد از احراز مالکیت به مالکان ماعوض و یا بعد کارشناسی برابر قیمت روز، زمین را از آنها خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: در کارشناسی‌های اولیه قیمت این زمین با متراژ اعلام شده از سوی وارثان خانم پناهی، در حدود دو میلیارد تومان اعلام شده و مرحومه پناهی به صورت غیرمجاز در حدود ۴۰ متر آن ساخت و ساز غیرمجاز انجام داده بود که احتمال این ساخت و ساز توسط این خانم به دلیل مشکلات فراوان تقریباً غیرممکن است و منتظر اعلام نظر مجموعه قضائی و دستگاه‌های نظارتی خواهیم ماند.

شهردار کرمانشاه افزود: در زمینه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز قاطع هستیم و قطعاً همین برخورد قاطع با حاشیه‌نشینان در محله‌های بالانشین نیز اجرا خواهد شد.

طلوعی از سو استفاده برخی زمین‌خواران در پس این اتفاق پیش آمده افزود: سودجویان و زمین‌خواران با احساسی شدن فضا فرصت را غنیمت شمرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کرده اند که به زودی با همراهی استاندار، دادستان و سایر دستگاه‌های مرتبط در اقدامی جهادی به سراغ همه آنها رفته و قانون را در حق آنها اجرا می‌کنیم.

کد خبر 426947

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساخت و ساز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز رمز ارز دیجیتال در استان مرکزی
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه