Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:21:52 GMT

کشف سلاح و مهمات سنگین و سبک تروریست‌ها در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۳۰۴۲

کشف سلاح و مهمات سنگین و سبک تروریست‌ها در سوریه

به گزارش افکارنیوز،

نیرو‌های ارتش سوریه موشک‌های ضد تانک، تعداد زیادی خمپاره و تیربار کشف کردند که برخی از آن‌ها ساخت آمریکا هستند.

اخبار بین الملل-نیرو‌های ارتش سوریه همچنین بیش از نیم میلیون گلوله و ۱۰۰ کیلوگرم ماده مخدر حشیش کشف کردند که در پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی زیر زمین در مناطق جنوبی سوریه به جای مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار این شبکه گفت: بیش از ۵۰۰ هزار گلوله از انواع مختلف در مناطق جنوبی کشف و ضبط شده است. اقدامات و تلاش‌ها در مناطق جنوبی از یک سال پیش تاکنون ادامه دارد تا همه سلاح‌ها، مهمات، بمب‌ها، تیربار‌های نیمه سنگین و موشک‌هایی که طرف‌های غربی در اختیار گروه‌های تروریستی مسلح در این مناطق قرار داده بودند، کشف و ضبط شود.

یکی از نیرو‌های امنیتی سوریه گفت: یگان مبارزه با تروریسم ارتش سوریه از طریق رصد دقیق در حومه درعا و قنیطره، به تعداد زیادی سلاح و مهمات سنگین، نیمه سنگین و سبک دست یافت. گروه‌های تروریستی این سلاح‌ها را در انبار‌هایی میان ساختمان‌های مسکونی پنهان کرده بودند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشف آمریکا سوریه جنگ سوریه آمریکا سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز، مواد سه و چهار این قانون را به شرح زیر تصویب کردند:

«ماده ۳- ماده (٦) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

به گزارش ایسنا، ماده ۶- هر شخصی به طور غیر مجاز سلاح گرم یا سرد جنگی با سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آن را نگهداری، حمل یا پنهان نماید یا تحصیل یا خریداری کند یا با آن‌ها معامله دیگری انجام دهد، به ترتیب زیر محکوم می‌شود:

الف- سلاح سرد جنگی به حبس درجه هفت و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ب- سلاح شکاری یا مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه شش و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

پ- سلاح گرم سبک غیر خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه پنج و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ت- سلاح گرم سبک خودکار مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه چهار و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

ث- سلاح گرم نیمه سنگین و سنگین مهمات یا قطعات مؤثر آن به حبس درجه سه و جزای نقدی به میزان سه تا پنج برابر ارزش روز آن

تبصره ۱- هر شخص در خصوص قاچاق، تحصیل، حمل، نگهداری، اختفاء، خرید، فروش، ساخت، متصل کردن قطعات (مونتاژ)، تعمیر با استفاده از سلاح گرم یا سرد جنگی با سلاح شکاری یا قطعات مؤثر یا مهمات آن‌ها و مواد تحت کنترل مبادرت به آموزش یا تبلیغ نماید به مجازات حبس درجه ۶ محکوم می‌شود.

تبصره ۲- در صورت تکرار جرم، مجازات حبس یک درجه تشدید می‌شود و مجازات نقدی نیز یک و نیم برابر افزایش می‌یاید و تخفیف مجازات به جز موارد مشمول ماده (۱۷) این قانون قابل اعمال نیست.

ماده ۳ مکرر - ماده (۷) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۷- مجازات حبس جرائم موضوع مواد (۵) و (۶) این قانون علاوه بر مجازات‌های نقدی مقرر در مواد مذکور در موارد زیر یک درجه تشدید می‌شود:

الف- در مواردی که تعداد سلاح سرد جنگی بیش از ۱۰ قبضه باشد.

ب- در مواردی که سلاح شکاری بیش از سه قبضه با قطعات مؤثر آن بیش از ۱۵ قطعه یا مهمات آن بیش از ۴۰۰ فشنگ باشد.

پ- در مواردی که سلاح گرم سبک غیر خودکار بیش از سه قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از ۱ قطعه یا مهمات آن‌ها بیش از ۲۰۰ فشنگ باشد.

ت - در مواردی که سلاح گرم سبک خودکار بیش از یک قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از ۱۰ قطعه یا مهمات آن‌ها بیش از ۱۰۰ قشنگ باشد.

ث- در مواردی که سلاح گرم سنگین یا نیمه سنگین بیش از یک قبضه یا قطعات مؤثر آن بیش از یک قطعه یا مهمات آن‌ها بیش از یک فشنگ باشد.

ماده ٤- ماده (۸) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸ - هر کس به طور غیر مجاز حرفه خود را تعمیر سلاح قرار دهد در مورد سلاح گرم جنگی به حبس تعزیری درجه پنج و در مورد سلاح شکاری با سلاح سرد جنگی به حبس تعزیری درجه ۶ محکوم می‌شود.

تبصره- در صورت تکرار و نیز در مواردی که سلاح غیر مجاز باشد یا تعمیرات فوق همراه با اضافه کردن قطعه موجب تقویت سلاح شود مجازات مرتکب یک درجه تشدید می‌شود.»

دیگر خبرها

  • رای مجلس به اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • تشدید مجازات قاچاق و نگهداری سلاح غیر مجاز
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟ + جزئیات
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق محسوب می‌شود؟
  • تبلیغ و خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد
  • کدام سلاح و مهمات قاچاق به نفع دولت مصادره می‌شود؟
  • مجازات قاچاق سلاح گرم و سرد مشخص شد
  • تبلیغ خرید و فروش سلاح جرم‌انگاری شد
  • تبلیغ «خرید و فروش سلاح» جرم است