Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

لوئیس همیلتون، راننده قهرمان فرمول یک جهان، از جامعه فرمول یک و ستاره‌های این رشته بابت سکوت آنها در واکنش به ماجرای جورج فلوید و اعتراضاتی که در پی آن به راه افتاده است، انتقاد کرده و این جامعه را فاقد تنوع نژادی و فقط مختص به سفیدپوستان دانسته است.

اخبار ورزشی- تظاهرات و اعتراضات گسترده با شعار «جان سیاه‌ها ارزش دارد» در آمریکا و در بسیاری از دیگر کشورهای جهان شکل گرفته است و جرقه این اتفاق هم کشته شدن جورج فلوید شهروند آفریقایی آمریکایی توسط پلیسی بود که زانوی خود را برای مدت بیش از هشت دقیقه روی گردن فلوید گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسری که باعث مرگ جورج فلوید شد، درک چائووین نام داشت و گفته می‌شود که از سمت خود اخراج و حالا بازداشت نیز شده است.

تنها
همیلتون ۳۵ ساله، که خودش بارها در طول دوران فعالیتش به عنوان ستاره فرمول یک جهان با توهین‌های نژادپرستانه روبه‌رو شده می‌گوید احساس می‌کند در مبارزه با تبعیض‌نژادی در ورزشی که «تحت سلطه سفیدها» قرار دارد خودش را تنها احساس می‌کند. قهرمان شش دوره رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان در اینستاگرام خود پستی با این متن منتشر کرد: «شماهایی که ساکت مانده‌‌اید را می‌بینم، بعضی از شما بزرگترین ستاره‌ها هستید اما همچنان در میانه این بی‌عدالتی‌ها ساکت مانده‌‌اید. هیچ علامتی از سوی فردی از ورزش من در اعتراض‌ها دیده نمی‌شود، ورزشی که البته تحت سلطه سفیدپوستان قرار دارد. من تنها ‌فرد سیاهپوست این جمع هستم و همچنان هم تنها مبارزه می‌کنم. پیش خودم فکر کردم حالا که چنین اتفاقی رخ داده شما دست به کار می‌شوید و حرفی در این مورد خواهید زد اما متوجه شدم که شما نمی‌توانید کنار ما بایستید. فقط بدانید که می‌دانم شما کی هستید و دارم می‌بینم‌تان.»

اعتراض در اروپا
اعتراض‌ها در آمریکا به درگیری‌های شدید با پلیس این کشور منجر شده است. در بسیاری از شهرهای این کشور آتش به پا شده و حتی در برخی شهرها حکومت نظامی برقرار شده است و در همه این اتفاقات جورج فلوید تبدیل شده به نمادی از بدرفتاری سیستماتیک پلیس آمریکا با افراد سیاهپوست یا آفریقایی آمریکایی در این کشور. در همین حین، اعتراض‌های عمدتاً صلح‌آمیزی نیز در انگیس و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی صورت گرفته است. شعار «نمی‌توانم نفس بکشم»، کلماتی بودند که جورج فلوید در آخرین لحظات زندگی‌‌اش زیر زانوی پلیس چائووین ۴۴ ساله بیان می‌کرد، حالا تبدیل شده به یک شعار هماهنگ که این هفته در لندن و بسیاری دیگر از شهرهای انگلیس و اروپا شنیده می‌شود. در شهر کاردیف هم پلاکاردهایی در دست معترضان دیده می‌شد که روی آن نوشته شده بود: «انگلیس در این ماجرا بی‌تقصیر نیست.»

خرابکارها
لوئیس همیلتون البته در صحبت‌های خود تأکید کرده از اعتراض‌های خشونت‌آمیز و خرابکارانه حمایت نمی‌کند اما از ضرورت برطرف کردن مشکل نابرابری نژادی در سطح جهانی حرف زده است. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های تلویزیونی و اجتماعی نشان می‌دهد بسیاری از فروشگاه‌ها و اماکن عمومی در آمریکا مورد تخریب و غارت قرار گرفته‌اند. همیلتون در این مورد گفته: «من به هیچ‌عنوان در این ماجرا کنار کسانی که دست به غارت فروشگاه‌ها و آتش زدن ساختمان‌ها می‌زنند نمی‌ایستم بلکه حامی کسانی هستم که به صورت صلح‌آمیز اعتراض خود را بیان می‌کنند. البته تا زمانی که به اصطلاح رهبران ما تغییراتی در سیاست‌های خود ایجاد نکنند نمی‌توان به ایجاد صلح خوشبین بود. این مسئله فقط مربوط به آمریکا نیست، این موضوع به انگلیس، به اسپانیا به ایتالیا و به همه جای دنیا مربوط می‌شود. برخوردی که با اقلیت‌های نژادی صورت می‌گیرد باید تغییر کند. اینکه چطور با این افراد در زمینه نابرابری، نژادپرستی، طبقه‌بندی کردن افراد برخورد می‌شود و اینکه به مردم بیاموزید همه ما یکسان آفریده شده‌ایم، از اهمیت زیادی برخوردار است.»

این‌طور نبوده و نیست
لوئیس که امسال هم شانس اول قهرمانی در فرمول یک به حساب می‌آمد اما رقابت‌های این رشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «این‌گونه نبوده و نیست که ما با تبعیض‌نژادی و تنفر در قلب‌های‌مان به دنیا آمده باشیم، این چیزی است که کسانی که به آنها نگاه می‌کنیم به ما آموخته‌اند.» این ستاره ۳۵ ساله که از او به‌عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ انگلیس نیز یاد می‌شود در طی دوران فعالیت پرافتخار خود بارها بابت رنگ پوستش مورد توهین قرار گرفته است.

از کودکی
توتو ولف، مدیر او در تیم مرسدس چندی پیش فاش کرد لوئیس هنوز بابت توهین‌های نژاپرستانه‌ای که در کودکی با آن روبه‌رو بود زجر می‌کشد و از نظر روحی تحت تأثیر آن اتفاقات است. سال گذشته آقای ولف در این مورد گفت: «زمانی که لوئیس جوان‌تر بود، تنها سیاهپوست بین همه افراد سفیدپوست در این رشته به حساب می‌آمد و می‌دانم که در پیست مسابقه بارها به او بابت رنگ پوستش توهین می‌شد. اینکه از کودکی مجبور باشی بر توهین‌ها و مسائل نژادپرستانه غلبه کنی از یک طرف تو را قوی‌تر می‌کند و شخصیت محکم‌تری به تو می‌بخشد و از طرف دیگر زخم‌هایی را بر روح و روان تو باقی می‌گذارد. امروز لوئیس همیلتون شخصیت خوب و بالغی دارد که بسیار هم قدرتمند است اما او همچنان زخم‌هایی را که بر روح و روانش به‌جا مانده همراه خود دارد و آن را احساس می‌کند.»

در انتظار واکنش‌ها
همیلتون مدتی پیش هم از فدراسیون‌های ورزشی در رشته‌های مختلف در سراسر جهان انتقاد کرده بود که مقابل توهین‌های نژادپرستانه‌ای که در میادین ورزشی در نقاط مختلف جهان صورت می‌گیرد واکنش مناسبی نداشته و مجازات‌هایی که در خور این اتفاقات باشد را برای خاطیان لحاظ نکرده‌اند. به نظر می‌رسد حرف‌های جدید او در این زمینه که خودش را تنها در جمع سفیدپوستان در جامعه فرمول یک معرفی کرده است، جنجال‌های زیادی را به راه بیندازد و باید منتظر واکنش دیگر ستاره‌های این رشته که اتفاقاً ارتباط چندان خوبی هم با همیتلون ندارند، باقی ماند. این صحبت‌ها می‌تواند هیجان رقابت‌های فرمول یک در فصل جدید را نیز بالاتر ببرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نژادپرستی لوئیس همیلتون جورج فلوید جورج فلوید اعتراض ها فرمول یک توهین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک‌ های ستاره رئال مادرید به خاطر توهین‌ های نژاد پرستانه (فیلم)



منبع:رویداد 24

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاصه بازی والنسیا 2 - رئال مادرید 2 (فیلم) هنرنمایی زیدان در جریان دیدار اسطوره‌های رئال مادرید و پورتو (فیلم) واکنش تحسین‌برانگیز ستاره رئال مادرید در اوج خشم (فیلم)

دیگر خبرها

  • تمرینات بدنسازی اختصاصی مکس ورشتپن، قهرمان 3 دوره فرمول یک جهان / فیلم
  • (ویدیو) فراستی: فیلمسازان با ساخت آثار آشغال به مخاطبان توهین می‌کنند
  • با تمام امکانات و قوا در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم
  • تشویق ایستاده حاضران در سانتیاگو برنابئو هنگام تعویض لامین یامال در جریان دیدار اسپانیا و برزیل / فیلم
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اشک‌ های ستاره رئال مادرید به خاطر توهین‌ های نژاد پرستانه (فیلم)
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • ماجرای هشدار برای کبرا۱۱ و حرکت‌های عجیب بهمن هاشمی