Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، هاشم سیاحی شهردار مینوشهر  دیروز در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان خرمشهر، گفت: در مینوشهر ۵۰ مورد نمونه‌گیری انجام شده است که از این تعداد ۲۱ مورد مثبت بوده است.

او به خارج شدن درمانگاه امام علی از لیست مراکز درمانی ۱۶ ساعته اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مینوشهر در زمانی که مینوشهر وضعیت سفید داشت ۱۶ ساعته بود اما این مرکز اکنون و در شرایطی که مینوشهر وضعیت قرمز دارد ۱۶ ساعته نیست و برای جمعیت ۱۰ هزار نفره مینوشهر تنها یک پزشک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مینوشهر از کم بودن میزان نمونه‌گیری‌های انجام شده بر اساس جمعیت مینوشهر نیز انتقاد کرد و گفت: در مینوشهر تنها ۵۰ نمونه تشخیص ویروس کرونا اخذ شده است که از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ مورد از جرف بوده است.

سیاحی افزود: وضعیت آماری موارد مثبت ابتلاء به کووید – ۱۹ به نسبت تعداد نمونه‌گیری‌های انجام شده مناسب نیست که بر همین اساس می‌توان پیش‌بینی کرد موارد ابتلای قطعی می‌تواند بیشتر از این تعداد باشد.

اسفندیار تمی بخشدار مینوشهر نیز با اشاره به اینکه ساکنان روستای جرف از توابع خرمشهر از خدمات مینوشهر استفاده می‌کنند، گفت: نخستین مورد ابتلاء به کرونا که در مینوشهر شناسایی شد از جرف بود و از ۱۲ هزار نفر جمعیت مینوشهر و جرف ۲۰ نفر از مبتلایان از جرف هستند.

او  افزود: با توجه به وضعیت مینوشهر وجود حداقل دو پزشک برای خدمات‌رسانی به جمعیت مینوشهر و جرف الزامی است.

بخشدار مینوشهر بر اعمال محدودیت‌ها بر بازارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مینوشهر در پی اعلام وضعیت قرمز در این شهر خبر داد.

پرویز میرزایی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر در رابطه با انتقاد از میزان ارائه خدمات درمانی در مینوشهر گفت: بسیاری از مراکز از حالت ۱۶ ساعته خارج شدند که در حالت عادی به جز انجام ندادن نمونه‌گیری که تنها در مرکز امام رضا (ع) خرمشهر انجام می‌شود، تمام خدمات درمانی در این مراکز ارائه می‌شود.

او همچنین در رابطه با فعالیت تنها یک پزشک در مینوشهر نیز گفت: بنا بر جمعیت برای هر ۴ تا ۵ هزار نفر جمعیت یک پزشک تعیین می‌شود که در مینوشهر نیز دو پزشک وجود دارد که با توجه به اینکه مدت طرح یکی از پزشکان طی دو روز اخیر پایان یافته تا شنبه پزشک دیگر جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود پزشک ویروس کرونا پروتکل بهداشتی بیماری واگیردار نمونه گیری انجام شده ۱۶ ساعته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای ۱۵ شهرستان در خوزستان در وضعیت قابل قبول و پاک قرار دارد اما هوای شهرستان گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در ساعات منتهی به ۱۱:۳۰ صبح، بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهرهای مختلف خوزستان نشان از هوای پاک و قابل قبول در ۱۵ شهرستان دارد اما این سامانه وضعیت هوای گتوند را با ۵۰۰ خطرناک نشان می‌دهد، از این رو افراد باید از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که سبب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است، این در حالی است که مسئولان محیط زیست استان آتش زدن مزارع نیشکر را عامل آلودگی هوا اعلام کردند و ادارات محیط زیست دو شهرستان کارون و باوی علیه دو شرکت توسعه نیشکر شکایت کرده‌اند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 739896

دیگر خبرها

  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • هوای گتوند در وضعیت خطرناک قرار گرفت
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • هوای نهبندان ناسالم شد
  • بدن انسان روزانه به چه میزان پروتئین نیاز دارد؟