Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی مرعشی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با وجود همکاری مردم شیعه و سنی استان در پذیرایی از زوار اربعین با توجه به ضعف زیرساخت‌ها و از طرفی با عنایت به اینکه سیستان و بلوچستان مبدا ورودی زوار پاکستانی و افغانستانی برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است، نیازمند حمایت بیشتر از مرکز کشور هستیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای پذیرایی از این زوار فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مرزهای ورودی سیستان و بلوچستان از نظر دارا بودن زیرساخت‌های لازم به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر مرزهای کشور نیست و نیازمند توجه و تخصیص منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله ساخت جاده مناسب و ایجاد مسیر ریلی است.

رییس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزود: انتظار داریم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در نشست‌های مرکز کشور سفیر ما باشند و با توجه به نیازمندی‌ها و کمبودهای منطقه به عنوان پل ارتباطی بین ستاد اربعین استان و افرادیکه اهدای نذورات می کنند، بخشی از این امکانات را به سمت این نقطه از ایران اسلامی سوق دهند.

وی بیان کرد: سوق دادن بخشی از نذورات مشخص شده مردم در سراسر کشور برای هزینه در بخش تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز زائران، شرایط مناسبی را برای خدمات دهی بهتر در اختیار ستاد اربعین استان قرار می‌دهد.

مرعشی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) نه تنها وظیفه اجرایی بلکه یک تکلیف الهی است، ادامه داد: اهداف ما ریل گذاری و برنامه ریزی برای گروه‌های مردمی است که بتوانند به خوبی در این مسیر نقش ایفا کنند.

وی گفت: حرکت خوب گروه‌های مردمی در سال گذشته منجر به جذب بیش‌از چهار میلیارد تومان منابع نقدی و غیرنقدی از محل کمک‌ها و نذورات مردمی بود که با این وجوهات توانستیم خدمات قابل توجهی به زوار در هنگام ورود و خروج به کشور انجام دهیم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان پاکستان افغانستان اربعین حسینی وحدت اسلامی زائران اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان پاکستان افغانستان اربعین حسینی وحدت اسلامی زائران اربعین سیستان و بلوچستان پاکستان افغانستان اربعین حسینی وحدت اسلامی زائران اربعین سیستان و بلوچستان ستاد اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است