Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن وکلای آمریکا اعلام کرد پس از امضای دستور اجرایی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی توسط ترامپ، اکنون به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا از وی شکایت به عمل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا (CDT) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده به دلیل نقض اولین قوانین مدنی و آزادی بیان و دموکراسی و نیز با صدور یک دستورالعمل اجرایی در فضای مجازی با هدف قرار دادن توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی، متهم شده و از او شکایت به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا امروز (چهارشنبه) دادخواستی را علیه "دستور اجرایی برای فضای مجازی" ترامپ ارائه کرد و در آن مدعی شده که دولت نمی‌تواند و نباید مردم را مجبور کند تا مطابق میل رئیس جمهور به اخبار و اطلاعات اتکا کرده و با واسطه از جریانات روز با خبر شوند.در این دادخواست آمده است که ترامپ با امضای دستورالعمل اجرایی در فضای مجازی اولین قانون اساسی این کشور یعنی آزادی بیان را نقض کرده است و متهم شناخته می‌شود.

ترامپ در ۲۶ مه حکم جدید اجرائی در فضای مجازی و فعالیت شبکه‌های اجتماعی را امضا کرد که مجموعه‌ای از اقدامات لازم و قوانین محدودی را بر رسانه‌های اجتماعی محبوب از جمله توییتر، فیس‌بوک و گوگل اعمال می‌کرد. این اقدام رئیس جمهور پس از آن صورت گرفت که توییتر یکی از توییت‌هایش را مورد اعتبار سنجی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟

درباره تهدیدات فضای مجازی و بحث معلم بلاگری صحبت می‌کنیم که فضای مجازی هم تهدیده هم فرصت و آثار تخریب‌کننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073084 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان