Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:39:09 GMT

تخت روانچی: آمریکا به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۳۴۴۶

تخت روانچی: آمریکا به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید تخت روانچی طی سخنانی در نشست "بررسی تأثیر اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر روی مقابله جهانی با ویروس کرونا" افزود: در حالیکه جهان درگیر مقابله با عواقب ناشی از همه گیری ویروس کروناست و کشورها با تقویت همکاری و همبستگی تلاش می‌کنند یکدیگر را در این شرایط بحرانی یاری کنند، آمریکا اقدامات یکجانبه قهرآمیز غیرقانونی خود را علیه کشورهایی که عمدتاً با شرایط دردناکِ همه‌گیری ویروس کرونا دست به گریبان هستند گسترش داده و تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: آمریکا با استمرار و تشدید تحریم‌های غیرقانونی خود در شرایط بحرانی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، خطوط قرمز تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی را رد کرده و به مرز جنایت علیه بشریت رسیده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: این حق همه کشورهاست که به داروها، وسایل و تجهیزات لازم برای جلوگیری از انتقال و گسترش ویروس کرونا دسترسی داشته باشند، اما اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا مانعی بزرگ و جدی بر سر راه تحقق این حق ایجاد کرده است.

تخت روانچی گفت: آمریکا این ادعای بی اساس را مطرح می‌کند که تحریم‌ها شامل مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شوند. اما محروم کردن یک کشور از دسترسی به تجارت بین المللی و نظام بانکی جهانی، توانایی آن کشور را برای دسترسی به دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی از طریق سازوکارهای مالی و تجاری موجود، به طور کامل سلب می‌کند.

وی اضافه کرد: جامعه بین المللی باید با تقویت همبستگی میان یکدیگر، در یک صف و با یک صدا، اقدامات یکجانبه غیرقانونی و نامشروع را رد و محکوم و برمبنای ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی، این بحران را به طور مؤثر کنترل کنند.

این نشست روز سه شنبه ۱۳ خرداد به ابتکار نمایندگی‌های دائم ایران، روسیه، چین، ونزوئلا، کوبا، سوریه، بلاروس، نیکاراگوئه و زیمبابوه در سازمان ملل برگزار شد و طی آن علاوه بر سفرای کشورهای برگزار کننده، تنی چند از چهره‌های علمی و بین المللی سخنرانی کردند.

کد خبر 4940751

منبع: مهر

کلیدواژه: مجید تخت روانچی سازمان ملل متحد ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا وزارت امور خارجه مجلس هیئت دولت خبرگزاری مهر اسحاق جهانگیری سید عباس موسوی اقدامات یکجانبه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند