Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سید شهرام علیزاده روانشناس و مشاور درباره نحوه رفتار والدین با کودکانی که از کرونا ترسیده‌اند، اظهار کرد: ترس و نگرانی شیوع بالایی در بین کودکان دارد و همه ما در برهه‌ای از زندگی ترس و اضطراب را به عنوان هیجان‌های طبیعی تجربه کرده ایم.

اخبار اجتماعی- علیزاده بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد که محرک‌هایی که موجب ایجاد ترس و اضطراب می‌شوند در طول تحول تغییر می‌کنند و بسیاری از این ترس‌ها در یک سن خاص کاملا بهنجار هستند و تنها در صورتی نیازمند مداخله هستند که در زندگی کودک و اطرافیان او اخلال ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس ادامه داد: کودکان در سن ۳سالگی از تاریکی، تنهایی و حیوانات می‌ترسند و در سن ۵سالگی، جدا شدن از مراقبان برای آن‌ها استرس زاست. آن‌ها در حدود ۷ تا ۸ سالگی از مردن خود و اطرافیان وحشت دارند و هر یک از این ترس‌ها در سنین ذکر شده طبیعی به شمار می‌آیند.

وی افزود: نکته قابل توجه در بروز و شیوع ترس‌ها این است که فرهنگ، پایگاه اجتماعی و حتی عوامل ژنتیکی در ترس‌ها دخیلند و حتی تفاوت‌های جنسیتی نیز در بحث ترس‌ها مطرح هستند. به طور خلاصه می‌توان گفت که ترس‌ها و نگرانی‌ها به خودی خود نگران کننده نیستند بلکه میزان تاثیر آنان بر کارایی شخصی و اجتماعی کودکان لزوم مداخله در ترس‌ها را مشخص می‌کند.

علیزاده با اشاره به اینکه والدین در کمک به کودکان مبتلا به ترس نقش مهمی دارند و این فرصت را دارند تا پاسخ‌های مناسب برای مواجهه با ترس‌ها را به کودکان بیاموزند، اضافه کرد: در صورتی که والدین ترس کودک را درک کنند می‌توانند راهکار‌های مناسبی را جهت مواجهه با این ترس به او پیشنهاد دهند. آن‌ها حتی می‌توانند نقش یک الگو را بازی کنند و در حضور کودک با موضوع ترس او (مثلا ترس از مگس) مواجه شوند.

این روانشناس با بیان اینکه باید به خاطر داشته باشیم که تنبیه نامناسب یا تقویت ترس کودک می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کند، اضافه کرد:  اگر کودکی از یه مگس بترسد و مادر با مشاهده ترس کودک او را فرا بخواند و سریع او را در آغوش بگیرد به طور نامطلوبی او را برای ترسیدن تقویت کرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که ترس کودک بیش از حد معمول بود حتما از یک روانشناس کودک کمک بگیرید تا از پیشرفت هر چه سریع تر این مساله جلوگیری شود. اشتباهی که برخی از والدین در زمینه ترس‌های کودک انجام می‌دهند این است که در هنگام تشدید ترس‌ها و اضطراب کودک سعی دارند تا کودک را به طور ناگهانی با موقعیت یا محرک ترسناک روبرو کنند و یا تمام تلاش خود را به کار بگیرند که کودک با محرک مورد نظر مواجه نشود که هر دوی این راهکار‌ها وخیم‌تر شدن اوضاع را به همراه خواهد داشت.

علیزاده خاطرنشان کرد: در نهایت فراموش نکنید که بسیاری از ترس‌های کودکان گذرا هستند و درک کودکان در این دوره کمک بسیار زیادی برای طی کردن مطلوب این برهه از تحول محسوب می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تنبیه ترس ازدواج استرس کودکان والدین ترس کودک ترس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جدول نشان می‌دهد که بسته به سن کودکانتان باید چه ساعتی بخوابند

روزیاتو نوشت: لازم است که کودکان در شب به اندازه کافی بخوابند، مهم نیست که چقدر در برابر به موقع خوابیدن مقاومت کنند. اما آیا میدانید که میزان خواب مورد نیاز کودکان بر حسب سن چقدر است؟

یک معلم، اخیراً راهنمای آموزنده‌ای را درباره زمان خواب بچه‌ها بر اساس سن در اکانت خود به اشتراک گذاشته است.

این موضوع، یکی از دغدغه‌های مهم والدین بوده که در ابتدا توسط یک معلم در مدرسه ابتدایی ویلسون به اشتراک گذاشته شده و سپس در رسانه‌های اجتماعی وایرال شد.

به عنوان مثال، طبق این راهنما یک کودک هفت ساله که ساعت ۷ صبح بیدار می‌شود، باید ساعت ۸:۱۵ شب به رختخواب برود. در حالی که یک کودک ۱۰ ساله که ساعت ۶:۳۰ صبح از خواب بیدار می‌شود، باید در ساعت ۸:۳۰ در رختخواب باشد.

این جدول، ابتدا توسط استیسی کارلسن به اشتراک گذاشته شده که در مصاحبه‌ای گفت باورش نمی‌شود که این پست در فضای مجازی تا این حد وایرال شود.

من توقع چنین استقبالی را نداشتم. من این راهنما را درست نکردم. آن را در اینترنت دیدم و با خودم گفتم که به اشتراک گذاری آن با والدین می‌تواند مفید باشد.

برخی از والدین با استیسی موافق بودند که این جدول راهنما مفید است. یکی از مادران ادعا کرده که این راهنما تصدیق می‌کند که ساعت خوابی که برای فرزندانش تعیین کرده، منطقی و صحیح است.

من ۴ فرزند دارم و برای زمان خواب آن‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرم. از سال‌ها پیش، زمان خوابشان را بر اساس میزان خواب مورد نیاز آن‌ها تنظیم کرده ام… خوشحالم که می‌بینم این جدول، زمان دقیقی که از قبل تعیین کرده ایم را توجیه می‌کند.

با این حال، همه افراد کاملاً با چنین راهنمایی موافق نبودند. برخی از والدین این دستورالعمل‌های سفت و سخت را با سربازی مقایسه کردند.

اینجا سربازی نیست و اگر بخواهم بچه هایم را در ساعت ۷ شب بخوابانم، آن‌ها ساعت ۴ صبح بیدار می‌شوند. نه متشکرم. علاوه بر این، با چنین ساعت خوابی نمی‌توانم بعد از مدرسه با آن‌ها وقت بگذرانم.

این جدول بی منطق است. چه کسی بچه اش را ساعت ۶:۴۵ می‌خواباند؟

بعضی از افراد معتقد بودند که قوانین زمان خواب باید در ماه‌های خاصی متفاوت بوده و بستگی به این داشته باشد که آیا کودک در طول روز خوابیده است یا خیر.

دیگر خبرها

  • این جدول نشان می دهد که بسته به سن کودکانتان باید چه ساعتی بخوابند
  • این جدول نشان می‌دهد که بسته به سن کودکانتان باید چه ساعتی بخوابند
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • انیمیشن «آوای ابرها» قصه کودکان مظلوم غزه/ کودکانی که نمی‌میرند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • رفتار غیراخلاقی نظامیان صهیونیست با کودک فلسطینی + فیلم
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟