Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رهبر کبیر انقلاب اسلامی که خود را بسیجی می‌شمرد و بدان افتخار می‌کرد، جهانی را در مقابله با استکبار و قدرت‌های ستمگر عالم بسیج کرد و خواب راحت را از چشم زورگویان زدود تاریخ انتشار: 08:00 - 14 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۵۸۰۱

خبرگزاری میزان - امروز مصادف با سی ویکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی که احیاگر اسلام ناب در عصر سلطه جاهلیت مدرن است. امامی که سلطه پوشالی ابرقدرت‌های غربی و شرقی را با دم مسیحایی خود فروشکست و اسلام ظلم‌ستیز و انقلابی را پس از قرن‌ها از محاق مظلومیت و مهجوریت بیرون آورد.

امام خمینی (ره) با برافراشتن پرچم دیانت و معنویت و بیدار کردن فطرت‌های پاک محرومان و مستضعفان، حیات مجدد اسلام را رقم زد و جهانخواران عالم را با نیروی لایزال ایمان و اتکاء به خداوند متعال به زیر کشید.

رهبری الهی
امام بزرگوار ما رهبری الهی است که نه تنها مردم ایران و نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان که بشریت وامدار اوست. مردی که اندیشه‌های متعالی و انسان‌ساز اسلامی را از مجامع دینی، مساجد و کتابخانه‌ها به زیست اجتماعی و سیاسی مردم ایران منتقل گرداند و مترقی‌ترین الگوی اداره جامعه را بر مبنای توجه بر نیاز‌های معنوی و مادی انسان ارائه کرد.

پیروزی‌هایی که به برکت نهضت امام(ره) نصیب مسلمانان می‌شود
تمام عزت‌ها و ظفر‌هایی که امروز نصیب پیروان اسلام ناب و حاملان و حامیان جبهه مقاومت از شرق تا غرب بلاد اسلامی می‌شود و تمام شکست‌ها و هزیمت‌های جبهه کفر و ظلمت و سردمداران آمریکایی و صهیونیستی و مرتجع آن، به برکت نهضتی است که حضرت امام (ره) آغازگر و پرچمدار آن بودند؛ نهضتی که ثمراتش امروز بر جان و دل ملت‌های مظلوم اسلامی از یمن و عراق و سوریه و لبنان تا فلسطین عزیز پاره تن جهان اسلام می‌نشیند.

ویژگی‌های شخصیتی یک مرد الهی
اما در شکل‌گیری مکتب نجات بخش و متعالی امام راحل، ویژگی‌های شخصیتی این مرد الهی نیز دخیل بود. شاید بتوان گفت که بهترین تعبیر و تفسیر از ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) را مقام معظم رهبری و استاد شهید مطهری بیان کرده‌اند.

مقام معظم رهبری ۱۴خرداد ۹۸ در مراسم سی‌امین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) در باب ویژگی‌های شخصیتی امام راحل فرمودند: امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبت‌هایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود.

انسانی شجاع، باحکمت، پارسا، ظلم‌ستیز، حامی مظلومان، عدالتخواه
امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود باحکمت و باتدبیر، انسانی بود پارسا و پرهیزکار و دلبسته‌ی به خدای بزرگ، دلباخته‌ی به ذکر الهی؛ امام مردی بود ظلم‌ستیز؛ با ظلم کنار نمی‌آمد، با ظلم مبارزه میکرد، حامی مظلوم، استکبارستیز؛ امام مردی بود عدالتخواه، طرف‌دار مظلومان، حامی مظلومان؛ اهل صداقت، با مردم صادق بود، با مردم همان جوری سخن میگفت که دل او بود و احساس قلبی او بود؛ با مردم صادقانه رفتار میکرد؛ در راه خدا اهل مجاهدت بود، آرام نمی‌نشست، دائم در حال مجاهدت بود؛ [مصداق] این آیه‌ی شریفه: فَاِذا فَرَغتَ فَانصَب * وَ اِلیٰ رَبِّکَ فَارغَب؛ از یک کار بزرگ که فراغت پیدا میکرد، چشم به یک کار بزرگ دیگری میدوخت و آن را دنبال میکرد؛ اهل مجاهدت فی‌سبیل‌الله بود؛ اینها عوامل جاذبه‌ی امام است.

این خصوصیّات در امام مجتمع شده بود؛ هر کسی با این خصوصیّات باشد، دلها به سَمت او جذب میشود؛ اینها همان عمل صالحی است که خدای متعال میفرماید: اِنَّ الَّذینَ ءامَنوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ سَیَجعَلُ لَهُمُ الرَّحمانُ وُدًّا؛ این وعده‌ی الهی است؛ این محبّت‌ها هم محبّت‌های الهی است، محبّت‌های تبلیغی و تحمیلی و تلقینی نیست؛ کار خدا است، دست خدا است.

استاد شهید مطهری که بیش از ۱۲ سال در محضر حضرت امام (ره) تلمذ کرده است، در باب ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) به نکات ارزشمندی اشاره می‌کند.

امام (ره) به هدف، راه ، قول و پروردگارش ایمان داشت
استاد شهید در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی» چنین می‌گویند: «من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیز‌هایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم: امَنَ بِهَدَفِه به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند. امَنَ بِسَبیلِه به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. امَنَ بِقَولِه. در میان همه‌ی رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه‌ی مردم ایران ایمان ندارد؛ و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه. در یک جلسه خصوصی ایشان به من می‌گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم». آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم بر می‌دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ» بر نصرت او اضافه می‌کند».

«معنویت» و «عقلانیت» و «عدالت» در مکتب امام راحل
مقام معظم رهبری دو بُعد اصلی در مکتب امام راحل را «بُعد معنویت» و «بُعد عقلانیت» می‌دانند و می‌فرمایند:

«بُعد معنویت یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود؛ و در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است».

رهبر انقلاب از بُعد سومی نیز در مکتب متعالی امام راحل سخن گفته‌اند و آن «عدالت» است. معظم‌له در این باره می‌فرمایند:

«بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است. این‌ها را باید با هم دید. تکیه‌ی بر روی یکی از این ابعاد، بی‌توجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد. این مجموعه، این بسته‌ی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همه‌ی وجود متوجه به بُعد عدالت بود».

رهبری که خواب راحت را از چشم زورگویان زدود
ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از ویژگی‌های برجسته امام راحل بود، مقام معظم رهبری در این باره تصریح می‌کنند: رهبر کبیر انقلاب اسلامی که خود را بسیجی می‌شمرد و بدان افتخار می‌کرد، جهانی را در مقابله با استکبار و قدرت‌های ستمگر عالم بسیج کرد و خواب راحت را از چشم زورگویان زدود و نور امید را که کلید همه‌ی پیروزی‌ها و پیشروی‌هاست، در دل ملت‌ها تابانید. بی‌شک همه‌ی دستگاه‌های استکبار نیز به آسانی نخواهند توانست بذری را که او پاشیده، جمع کنند و بنایی را که او پی افکنده، ویران سازند؛ اگرچه بشدت و قساوتی عنادآمیز، با نتایج و ثمرات جهاد بزرگ او در مبارزه و معارضه‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام خمینی سالروز رحلت ویژگی های شخصیتی خصوصی ات امام خمینی معظم رهبری امام راحل حضرت امام ی الهی ی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر امروز چهارشنبه و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق، جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، امروز چهارشنبه - پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ - و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا منتشر می شود..

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!