Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:50:00 GMT

استفاده از پوست میگو برای ساخت پوشش‌های محافظتی

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۳۵۴۴

استفاده از پوست میگو برای ساخت پوشش‌های محافظتی

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، کیتین یکی از مشتقات گلوکز است که ساختار پلیمری زنجیره‌های طولانی آن توسط گروه‌های عاملی استیل در کنار هم نگه داشته می‌شوند. با حذف این گروه‌های عاملی، کیتین به کیتوسان تبدیل می‌شود که نوعی فیبر انعطاف‌پذیر خوراکی است و به سادگی می‌توان آن را دست‌ورزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این که کیتوسان معمولا از سخت‌پوستان به دست می‌آید، محققان دانشگاه هیوستون ترجیح می‌دهند از قارچ‌ها به عنوان منبعی برای تولید این ماده استفاده کنند. زیرا از این طریق می‌توان یک فرایند پایدار و استاندارد برای تولید پلیمر ایجاد کرد.

به منظور تبدیل کیتوسان به یک پوشش محافظ، به دست‌ورزی ساختار اتمی سطح آن پرداختند تا آن را به شکل لایه‌هایی با کاربردهای مختلف درآورند. این لایه‌ها را با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی می‌توان به گونه‌ای روی یکدیگر قرار داد که قابلیت‌های مختلفی را از مقاومت در برابر برخورد گرفته تا جذب گازهای سمی به دست دهند.

با وجود این که هدف این تحقیقات تولید یک پوشش محافظتی با کاربردهای مختلف برای سربازان است، به اعتقاد محققان نتایج آن در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله تولید خودرو، ساخت و ساز و سایر صنایع نیز کاربرد دارد.

برچسب‌ها تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تخریب محیط زیست تخریب محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در  مراسم کلنگ زنی ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم با اشاره به تلاش دولت و تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن قشر‌های مختلف مردم، بر لزوم حمایت شرکت‌های تعاونی در دستگاه‌های مختلف استان در بخش مسکن به صورت ویژه تاکید کرد.

وی افزود: دادگستری استان در چهارچوب قانونی و در راستای تحقق سیاست‌های دولت در امر مسکن سازی همه حمایت و تلاش خود را به کار می‌گیرد.

واحد‌های مسکونی عقیق واقع در منطقه پردیسان جنب مجتمع فرهنگی شهید ربانی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در دو بخش مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد.

سالن ورزشی، کتابخانه و مهد کودک از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • ایران در ردیف کشورهای برتر حوزه ساخت سد و نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است