Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری هدیه دهند.

بابک پاکدل در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ‌دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کووید۱۹، اظهار کرد: پس‌ از همه گیری ویروس کرونا و بستری شدن تعداد زیادی از مردم عزیز کشورمان ایران‌ در مراکز درمانی کل کشور، طی تحقیقات مشترک سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت این نتیجه که پلاسمای بیماران بهبود یافته پس از یک ماه بهبودی دارای پادتنی است که می‌تواند در درمان بیماران کووید ۱۹ نقش بسیار موثری داشته باشد، حاصل شد و جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان در دستورکار سازمان انتقال خون ایران قرار گرفت و تمهیدات و لوازم و پروتکل‌های پلاسمافرز و روش‌های انجماد و نگهداری پلاسمای درمانی ویژه بهبودیافتگان کووید ۱۹ از اردیبهشت ۹۹ در اختیار استان گیلان و ۲۰ استان دیگر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: این فرآیند در اداره کل انتقال خون گیلان با جدیت آغاز به کار کرد و با همیاری و مساعدت نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان، استاندار، بعضی از شهرداری‌های استان، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها از عموم بهبود یافتگان عزیز که ۲۸ روز از تاریخ بهبودی‌شان گذشته بود دعوت کردیم که با اهدای اندکی از پلاسمای خود جانی دوباره به بیماران بد حال بستری هدیه دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با استقبال وسیع مردم فهیم و نوعدوست استان عزیزمان تا امروز توانستیم مطابق برش استانی پلاسمای هایپر ایمیون جمع آوری کنیم. امیدواریم که این مراجعات برای اهدای پلاسمای درمانی همچنان ادامه یابد تا بتوانیم ذخیره درمانی بیشتری برای بیماران استان‌مان داشته باشیم.

وی یادآور شد: لازم به ذکر است که شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ آماده پاسخگویی و نوبت‌دهی به اهداکنندگان پلاسما می‌باشد. اهداکنندگان پلاسما می‌توانند هر ۲۸ روز یک بار مبادرت به اهدای پلاسما کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان انتقال خون اهدای پلاسما انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه ای به وزیر بهداشت خواستار حفظ کرامت بیماران و بهبود شرایط نوبت دهی الکترونیکی به آنها شد. ایجاد “سامانه نوبت دهی آنلاین” از طریق سکوی مناسب نوبت دهی به منظور جلوگیری از چادرخوابی از مهمترین سرفصل های این نامه است. در بخش های دیگری از این نامه آمده است که: به دفعات مشاهده شده است که برخی از بیماران پس از طی کیلومترها فاصله و رسیدن به مراکز استانی جهت دریافت خدمات درمانی؛ با لغو نوبت، تاخیر در نوبت و … مواجه شده‌اند که مورد مذکور خود عامل مهمی در چادرخوابی، کارتن خوابی بیماران و همراهان ایشان در اطراف مراکز درمانی می‌باشد.
در بخش دیگری از این نامه گفته شده: فراهم نمودن ساختاری مناسب در نوبت دهی به مراجعان این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم از تغییرات و به روز رسانی‌های سیستم درمانی مطلع شوند و اطلاعات دقیقی در مورد نوبت دهی و فرایند درمان خود را دریافت نمایند. طبیعی است که وجود بستری صحیح در نوبت دهی به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند چرا که هزینه‌های مربوط به نوبت دهی و رزرو به طور سنتی کاهش می‌یابد. این مهم منجر به کاهش هدر رفت منابع مالی و انسانی می‌شود که خود یکی از شاخه‌های اقتصاد سلامت و استانداردسازی خدمات است.

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس