Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و بسیج فرهنگیان استان به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه‌هایی جداگانه ای صادر کردند. در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه آمده است: وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَی بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ (ابراهیم -۵) در آستانه سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت روح الله (قدس الله نفسه الزکیه) و قیام ۱۵ خرداد قرار داریم، روزی که طبق فرموده آن ابرمرد تاریخ، خمینی بت شکن و موسای زمان برای همیشه عزای عمومی اعلام گردیده است، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ نه تنها ملت ایران بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان داغدار از دست دادن نمونه عینی و مصداق بارز آیه " أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم" گردیده و تشییع میلیونی و بی سابقه تاریخ را رقم زدند و هرچند این غم بزرگ و سنگین بود لیکن انتخاب شایسته جانشین و برداشتن علم و بیرق امامت مسلمین به دست سلاله دیگری از نسل زهرای اطهر (سلام الله علیها) تسکینی بر قلوب محزون ملت گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظام فکری امام خمینی (ره) و بحمدالله با رهبری شایسته مقام معظم رهبری ( حفظه الله) نظامی با رأی مردم منطبق بر آموزه‌های اسلامی بنا نهاده شده که بیش از چهل سال است علیرغم تمام دسیسه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها روز به روز بر رشد و بالندگی آن افزوده گردیده و در مقابل بیش از پیش شاهد نمایان گشتن تار و پود سست رژیم‌های به ظاهر مردم سالار سرمایه‌داری کافران مستکبر بوده و هر روز شاهد اخباری تازه از جنایات این رژیم‌ها در حق مردم سراسر جهان و یا شهروندان آن کشورها می‌باشیم، آتش ظلم و تبعیض و بی عدالتی دوباره در ایالات متحده شعله ور شده و باز هم مهر تأئیدی خواهد بود بر فساد سازمان یافته، سانسور خبری و قتل و کشتار و بی اعتباری بیش از پیش مستکبرین عالم. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمانشاه با گرامیداشت و ادای احترام به روح آسمانی حضرت روح الله و زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و با اعلام بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب و لبیک به تمام فرامین و منویات از جمله فرمایشات اخیر معظم له در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، اعلام می‌دارد همچنان در تمام عرصه‌ها از جمله در پیشرفت علمی، گفتمان سازی، آرمان خواهی و مطالبه گری و … حضور فعال داشته و صدای رسای مردم در مطالبه‌گری و پیگیری حل مسائل و ارائه راهکارها بوده و نخواهند گذاشت کسانی این پرچم را بردارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست بلکه هدفشان معارضه و مبارزه‌ی با اسلام و با جمهوری اسلامی و با نظام اسلامی است. همچنین سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه هم با صدور بیانیه‌ای ۱۴ خرداد را مظهر پیوند و دلبستگی ملت ایران به امام دانسته است. در این بیانیه آمده: چهاردهم خردادماه مظهر پیوند و دل‌بستگی ملت ایران با امام بزرگوار است. روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه) است. غم فقدان مردی بزرگ و کم‌نظیر که باقوت ایمان و صداقت و پاکی، پرچم قیام علیه ظلم و تاریکی را برافراشت و میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را به یادگار گذاشت. با نگاهی به سالهای مبارزه امام امت که از ۱۵ خرداد سال ۴۲ در افکارمردم ایران و جهان تجلی بیشتری یافت، یوم اللهی که یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان که با دست نشاندگی شاه خائن و رویکردی هویت زدا وباهدف استحاله دینی و فرهنگی کمر به مبارزه با عقاید دینی مردان و زنان این سرزمین بسته بودند، می‌توان پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی را که حقیقت ناب اندیشه‌های امام خمینی است، را به درستی مشاهده نمود این اندیشه ناب که از فقه اصیل و پویای تشیع نشأت گرفته است همراه با عمل انقلابی توانست حرکت جهادی جوانان این مرز و بوم را استوار و چراغ راه امت اسلامی درجهاد علیه استکبار راپرفروغ نماید. مکتب امام، مکتب دین‌داری، عدالت‌خواهی و عقلانیت است. که امروز نیز در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و زعامت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تفکر الهی امام خمینی در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او پرچم هویت و قدرت اسلامی، انقلابی ما را در جهان ظلم و تاریکی به اهتزاز درآورده است. بی‌شک استمرار حرکت در مسیر اندیشه‌های امام خمینی و سلوک درراه ولایت، ما را دربرداشتن گام دوم انقلاب موفق‌تر و سعادتمندتر خواهد کرد. بی تردید توجه به اندیشه‌های ناب امام راحل و تفسیر عینی و عملی آن که از کلام خمینی زمان و ولی فقیه حضرت امام خامنه ای که با دست یداللهی خبرگان ملت در خرداد ۶۸ زعامت امت اسلامی را عهده دار گردیدمی تواند انسان‌هایی را تربیت نماید که همانند سردار قاسم سلیمانی عزیزحیات و شهادت آنان ضامن بقای انقلاب اسلامی است، به عنوان شاگرد مکتب خمینی کبیر که پیرو عملی ولایت فقیه است نیز می‌تواند سمبلی از مقاومت و ایستادگی در میان ازادیخواهان عالم باشد. اکنون در حالی دهه پنجم انقلاب را می‌گذرانیم که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر (ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد. آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده‌های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریست‌های آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است. در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان، خدامحوری، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مؤمن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند. سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه با اندوهی تمام ناشدنی از رحلت پیر فرزانه خود نام و یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارد و به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و یقین دارد که با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت تمام نقشه‌های استکبار نقش برآب خواهد شد و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به حضرت ولی عصر ( عج) تقدیم خواهد شد. کد خبر 4940771

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب قیام 15 خرداد جمهوری اسلامی انقلاب سالروز رحلت امام ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان بیرجند قزوین عید سعید فطر روز قدس ایلام ستاد مقابله با کرونا آتش سوزی یاسوج استان کرمانشاه انقلاب اسلامی نظام اسلامی امت اسلامی ۱۵ خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شاگرد و روحانی مبارز

  به همین علت همان‌طور که در سند ساواک هم آمده بود، امام در حوزه به تدریس فلسفه و فقه و اصول و اخلاق و تالیف مشغول گردیدند و از محضر ایشان روحانیون بسیاری برخوردار شده و درس گرفتند، روحانیون و طلابی که هریک بعدها از مبارزین و انقلابیون فعال در پیشبرد نهضت و انقلاب اسلامی بودند. امام از سال‌ها قبل درس اخلاق را به منزله مدرسه‌ای برای آماده‌ساختن طلاب جوان جهت مبارزه پیگیر و خستگی‌ناپذیر شروع کرده بودند و از این راه به سایر طبقات و اقشار اجتماعی نیز آگاهی سیاسی می‌بخشیدند. درواقع دیدگاه‌های سیاسی خود را در این درس‌ها مطرح می‌کردند. بسیاری از روحانیون مبارز ازهمین کلاس اخلاق حضرت امام، درس مبارزه و انقلاب را آموختند و بعد از آن وارد عرصه نهضت شدند.در شرایطی که اهم فعالیت حضرت امام‌خمینی(ره) درسال‌های مابین۱۳۰۰هجری شمسی که به حوزه علمیه قم آمدند وتحصیل خود راپی گرفتندتا۱۳۴۰ که به‌طورعلنی وارد مبارزات سیاسی شدند، پیرامون فراگیری و تدریس علوم مختلف اسلامی و فقهی و تربیت و پرورش شاگردان و روحانیون وطلاب مبارز می‌گذشت؛ یعنی مبارزه ریشه‌ای و مبتنی بر پایه‌های محکم ایدئولوژیک، آگاهی‌های تاریخی ــ اجتماعی و سیاسی، اما در همان دوران هم از موضعگیری‌های سیاسی در موارد تعیین‌کننده غافل نبودند.در طول نهضت ملی شدن صنعت نفت، امام بیشتر به پیگیری مسائل حوزه و کار تدریس و تالیف و مشاوره با آیت‌ا...بروجردی و تقویت دستگاه مرجعیت مشغول بودند. ایشان در اندیشه اصلاح حوزه بودند، اگرچه در کنار آن سال‌های پرحادثه‌ای می‌گذشت؛ جنجال قرارداد کنسرسیوم، درگیری‌های حزب توده، ترورها و اختلافات جناح‌های ملی و مذهبی نهضت و...ولی به‌دلیل عدم همراهی آیت‌ا...بروجردی با آیت‌ا...کاشانی، حوزه علمیه قم و روحانیونش تقریبا از این جریانات به دور بود. 
     
امام خمینی(ره) و ولایت 
حضرت امام‌خمینی(ره)با توجه به تجارب تاریخی اسلام خصوصا در تاریخ معاصر و مبارزات موثر علما و روحانیونی همچون مرجع تقلید میرزای شیرازی در نهضت تنباکو و ملا محمدکاظم آخوند خراسانی وآیات دیگردرنهضت عدالت‌خانه و انقلاب مشروطیت، همچون سیدجمال‌الدین اسدآبادی دریافته بودند مبارزات مردم مسلمان ایران علیه استبداد و استعمار تنها در زمانی به نتیجه خواهد رسید که از بنیانی دینی برخوردار بوده و با رهبری و هدایت روحانیت و به‌خصوص مرجعیت اسلام انجام پذیرد.طبعا آن روحانیتی که بتواند مردم مسلمان را هدایت کرده  و درعین‌حال از تفکر عمیق دینی و پشتوانه علمی اسلامی نیز برخوردار باشد، بایستی در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شد و از دریای علم و معرفت اسلامی سیراب می‌گردید. پس نخستین شرط تربیت چنین روحانیتی، رشد و بقای حوزه علمیه قم در مقابل سیل بنیان‌کن تهاجم فرهنگی استعمارگران و فشار و زور رژیم پهلوی بود که از زمان تاسیس، بنا به اساس طرح صهیونیستی بنیادگذاری‌اش، انهدام حوزه‌های دینی را در دستورکار خویش قرار داده بود.در شرایطی که برنامه‌های ضداسلامی و سرکوب و اختناق رضاخانی، حوزه علمیه قم را به نهایت ضعف رسانده و در آستانه اضمحلال قرار داده بود، امام ضرورت حضور مرجعی جامع‌الشرایط را برای مرجعیت عامه و ریاست حوزه علمیه قم احساس می‌کردند. ضرورتی که پس از درگذشت آیت‌ا...العظمی حاج‌شیخ‌عبدالکریم حائری‌یزدی، تقریبا بدون پاسخ مانده بود و حضور مراجع ثلاث یعنی آیت‌ا... سیدمحمد حجت و آیت‌ا...سیدصدرالدین صدر و آیت‌ا... سیدمحمدتقی خوانساری نتوانسته بود وحدت حوزه را دربرابر هجوم بی‌امان دشمنان دین و کشور حفظ نماید.امام بحق می‌دانستند که با حوزه‌ای متزلزل، آسیب‌پذیر و ضعیف نمی‌توان با توطئه‌های اسلام‌زدایی استعمار و رژیم شاه مقابله نمود و فقیه جامع‌الشرایط، باشهامت و آگاهی را می‌طلبد تا با تبدیل آن حوزه علمیه آشفته به پایگاهی استوار برای پرورش اندیشمندانی وارسته و اسلام‌شناسانی فرهیخته و پاکباز، کانون گرم نهضت اسلامی را جهت رویارویی با خطرهایی که اسلام و استقلال کشور را تهدید می‌کند، برپا سازد.از همین رو بود که حضرت امام(ره)درسال۱۳۲۳ به‌عنوان یکی از شخصیت‌های مطرح حوزه علمیه قم، برای یکپارچه کردن حوزه تحت‌زعامت مرجعی واحد، در دعوت آیت‌ا... بروجردی به قم نقش اصلی را ایفا کردند و پس از درگذشت آیت‌ا... سیدابوالحسن اصفهانی (مرجع تقلید شیعیان در کاظمین) در۱۳آبان۱۳۲۵ و حاج‌آقا حسین قمی‌طباطبایی (سرپرست حوزه علمیه نجف) در ۱۷ بهمن همان سال، بیشترین تلاش را جهت مرجعیت عامه آیت‌ا... بروجردی به عمل آوردند.سابقه مبارزاتی آیت‌ا...بروجردی علیه رضاخان و حرکتش از بروجرد به‌منظور سرنگونی حکومت ضداسلامی رضاخان از نگاه امام پنهان نبود و این‌که خود مرحوم بروجردی به مناسبتی اظهار کرده بود: «من هرگز در قبال خلافکاری‌ها و قانون‌شکنی‌های دستگاه حاکمه ساکت نمی‌نشینم.» 
وهمین موضوع به زندان افتادن ایشان منجر شد، مد نظر امام قرار داشت. ازهمین رو حضرت امام(ره) اطمینان داشتند حضور آیت‌ا...‌بروجردی در صدر حوزه علمیه قم می‌تواند وحدت و یکپارچگی لازم را در حوزه علمیه قم پدید آورده، قوام و استحکام لازم را به آن ببخشد و در برابر هجمه شاه و اعوان و انصارش بیمه‌اش سازد.امام‌خمینی(ره) در تمام دوران زعامت آیت‌ا... بروجردی بر حوزه علمیه قم، کوشش فراوانی به خرج دادند که علی‌رغم موانع و دشواری‌های متعددی که پیرامون آیت‌ا... بروجردی قرار داشت، حقایق را به گوش آن مرحوم برسانند، اوضاع و شرایطی را که در کشور جریان دارد و نقشه‌های گوناگونی که از سوی رژیم شاه و اربابان خارجی‌اش علیه اسلام و استقلال ایران طرح می‌شود را به ایشان اطلاع دهند و تا آنجا که ممکن است او را از جریان امور آگاه سازند. آیت‌ا... بروجردی نیز به نظرات و پیشنهادات امام توجه می‌کرد و به ایشان اعتماد و اطمینان ویژه‌ای داشت و در مواقع حساس با امام تماس گرفته و مشورت می‌کرد.حاج‌آقا روح‌ا...(عنوانی که امام در آن زمان در حوزه علمیه به آن معروف بودند) به مثابه نماینده و مشاور سیاسی آیت‌ا... بروجردی، یکی از مورد اعتمادترین علمای حوزه نزد ایشان به‌شمار می‌آمدند. چنانچه بارها از سوی آیت‌ا... بروجردی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار به ماموریت‌های مهمی رفتند ازجمله هنگامی که رژیم قصد برپایی مجلس موسسان و تغییراتی در قانون‌اساسی همچون تفویض اختیار انحلال مجلسین به شاه را داشت، حضرت امام به‌عنوان نماینده آیت‌ا... بروجردی علاوه‌براین‌که با منوچهر اقبال، نخست‌وزیر وقت دیدار نمودند، ماموریت یافتند با شاه ملاقات کرده و نگرانی‌های حوزه علمیه قم را از این تغییرات اعلام کنند.حتی در سفری که آیت‌ا...بروجردی به مشهد داشت، امام را به‌جای خود، مسئول اداره حوزه کردند، درحالی‌که افراد مسن‌تر و معروف‌تری همان زمان در حوزه علمیه قم حضور داشتند. سندی از ساواک نشان می‌دهد که وقتی خبرنگار مجله ترقی در سال ۱۳۳۱ (دوران صدارت دکتر مصدق) سراغ آیت‌ا... بروجردی می‌رود تا از ایشان درباره کشته‌شدگان تظاهرات همان سال بپرسد، آیت‌ا... بروجردی در پاسخ اظهار می‌دارد که بروید از نماینده رسمی من، آیت‌ا... خمینی سؤال کنید که خبرنگار نشریه یادشده با حضرت امام تماس می‌گیرند.امام ضمن این‌که در آن شرایط و علی‌رغم تاکید آیت‌ا... بروجردی بر کناره‌گیری از مسائل سیاسی، جهت حفظ وحدت حوزه علمیه قم تحت زعامت مرجعیتی واحد، نهایت سعی خود را برای حفظ احترام و روش‌های آیت‌ا...بروجردی مبذول می‌داشتند، اما درعین‌حال به‌دنبال برنامه درازمدت خویش جهت سامان‌یافتن حوزه علمیه قم در سال ۱۳۲۸ با همراهی برخی دیگر از مدرسین حوزه، طرح اصلاح حوزه را با هدف ایجاد نظم و تشکیلات، به آیت‌ا... بروجردی ارائه کردند که به علت مخالفت برخی از اطرافیان ایشان، به انجام نرسید. 
اما سؤال مهم که اغلب در ذهن برخی پرسشگران مطرح می‌شود، آن است که چرا امام‌خمینی(ره) در دوران حیات آیت‌ا... بروجردی، نهضت خود را آغاز نکردند (چنانچه نخستین موضعگیری‌های علنی سیاسی امام علیه رژیم شاه پس از وفات آیت‌ا... بروجردی اعلام می‌شود). چرا علی‌رغم ناسازگاری برخی مواضع سیاسی و اجتماعی امام‌خمینی با آیت‌ا... بروجردی، هیچ‌گاه آن مواضع را آشکار نساختند. 

دیگر خبرها

  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • نوسازی مرجعیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد