Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: به دنبال شیوع کرونا ویروس و تعطیلی موزه‌های استان، اماکن تاریخی و موزه‌ها تحت پوشش این اداره کل پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس اطلاعیه اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی، از روز شنبه ۱۰ خرداد بازگشایی و در حال ارائه خدمات هستند و کلیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی موظفند نسبت به نصب تابلو نرخ ورودیه در محل مناسب در معرض دید بازدیدکنندگان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارجمند افزود: بازدید از موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه، موزه صنایع‌دستی عمارت دارایی زنجان، موزه باستانشناسی ابهر، موزه سلطانیه و کتله خور همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر، برای علاقه‌مندان امکان پذیر خواهد بود.   او گفت:در مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی که دارای چند موزه با بنای تاریخی هستند،  نصب تابلو راهنما برای هر بنا و زیرنویس ،تابلو‌های دو زبانه برای معرفی اشیاء ،اماکن و بنا‌های تاریخی ـ فرهنگی ضروری است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: موزه‌های استان زنجان به عنوان گنجینه‌های بی بدیلی از فرهنگ و هنر مردم زنجان محسوب می‌شود. زنجان با این همه قدمت حرف‌های ناگفته بسیاری دارد که برخی از آن‌ها در دل موزه‌های این دیار نهفته است.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری موزه های زنجان موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رجحانی در بازدید از روند تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس سال‌هاست آغاز شده اما همچنان شاهد پیشرفت چشمگیری در ساخت این پروژه نیستیم، طبق زمان بندی امیدواریم فاز اول این مجموعه در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد که می‌تواند روند ساخت فازهای تکمیلی را هم افزایش بدهد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت هویت‌سازی و ضرورت وجود المان‌های دفاع مقدس در ساخت موزه تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس باید با محوطه‌سازی همراه باشد به طوری که در جای جای آن نمادهای دفاع مقدس را مشاهده و با حضور در آن احساس کنیم که در دروان دفاع مقدس قدم می‌زنیم، در همین راستا باید محوطه سازی مناسب صورت بگیرد و ادوات مربوطه به دفاع مقدس در سکوهای طراحی شده به نمایش گذاشته شود.

این مسئول افزود: حتی در ساختمان اداری که از قبل در این مجموعه ساخته شده نیز می‌شد از نمادها و آثار دفاع مقدس استفاده شود تا با سایر فضاهای شهری و اداری موجود تفاوت داشته باشد.

رجحانی تاکید کرد: منابع ساخت محدود است بنابراین باید در چنین پروژه‌هایی هویت سازی و پرداختن به ماهیت کار بیش از هر پروژه دیگری مورد توجه قرار گیرد به شکلی که به خصوص نسل جوان با حضور در این مجموعه حال و هوای دفاع مقدس را احساس کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: اولویت ما مفهوم است، باید در طراحی همه اجزای این باغ موزه این مفهوم جاری باشد نه اینکه ما ابنیه‌ای را بسازیم و بعد در آینده بخواهیم به آن رنگ دفاع مقدسی بدهیم.

وی تاکید کرد: مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی، مثلاً می‌توان سوئیت سنگر ایجاد کرد که دانش آموزان و علاقمندان شب را در آن بگذارند، سوئیت‌هایی که در بیرون شبیه سنگرهای دفاع مقدس باشد اما در داخل امکانات لازم را داشته باشد یا می‌توان به جای سالن‌های نمایش معمول از معبر و سنگر و خاکریز برای روایت‌های هنرمندانه از دفاع مقدس استفاده کرد

کد خبر 6086137

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان