Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مرتضی شهیدزاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط حال حاضر کشور، توجه مقام معظم رهبری به سربازان نظام اقتصادی است و بخشی از این سربازان در بخش خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به شعار سال افزود: پشتوانه اصلی شعار امسال افراد فرهیخته و دلسوز بخش اقتصادی و منابعی هستند که از قبل طراحی شده است و در این راستا یکی از بهترین و مشخص‌ترین استراتژی‌های رهبری ایجاد صندوق توسعه ملی بوده است.

وی هدف از تأسیس صندوق توسعه ملی را تبدیل بخشی از منابع به ثروت‌های ماندگار مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی، حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی از طریق تأمین مالی طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در قالب اعطای تسهیلات بانکی به بخش‌های غیردولتی و سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی دانست.

شهیدزاده در خصوص مصارف صندوق توسعه ملی تشریح کرد: اعطای تسهیلات به بخش‌های خصوصی تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به مؤسسات عمومی غیردولتی برای تولید و توسعه سرمایه‌گذاری‌های با دارای توجیه‌های فنی مالی و اقتصادی، اعطای تسهیلات صادرات خدمات فنی و مهندسی به شرکت‌های خصوصی و تعاونی ایرانی که در مناقصه‌های خارجی برنده می‌شوند و اعطای تسهیلات خرید به طرف‌های خریدار کالا و خدمات ایرانی در بازارهای هدف صادراتی از جمله این مصارف است.

وی از طرح‌ها و فعالیت‌های نفت گاز پتروشیمی پالایشگاه، طرح‌ها و فعالیت‌هایی که بتوانند از محل ارزآوری ناشی از صادرات محصولات خود نسبت به بازپرداخت اصل و سود تسهیلات دریافتی به صورت ارزی اقدام کنند، طرح‌ها و فعالیت‌های حمل و نقل ریلی مشروط به تعهد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای فروش ارز به این طرح‌ها برای بازپرداخت تسهیلات بانکی، طرح‌ها و فعالیت‌های نیروگاهی و آب شیرین کن‌ها مشروط به بازپرداخت اقساط به صورت ارزی، تولید انواع خودرو در راستای اجرای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل تجاری درون و برون شهری مشروط به تضمین بازپرداخت اقساط به صورت ارزی توسط (وزارت نفت) دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولویت‌های پرداخت تسهیلات ارزی یاد کرد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از سرمایه در گردش طرح‌ها و فعالیت‌های تولیدی، صادرات محصولات کشاورزی، احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای، طرح‌ها و فعالیت‌های زیر بخش شیلات، طرح‌ها و فعالیت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق روش‌های نوین آبیاری و فناوری‌های روز آمد و نیز طرح‌های تأمین، تصفیه و انتقال آب از جمله اولویت‌های پرداخت تسهیلات ریالی بخش کشاورزی نام برد.

شهیدزاده در خصوص اولویت‌های پرداخت تسهیلات ریالی بخش صنعت و معدن افزود: سرمایه در گردش طرح‌ها و فعالیت‌های تولیدی، طرح و فعالیت‌های صادراتی، طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید و توسعه‌ای، طرح‌های سرمایه‌گذاری ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی به ترتیب در اولویت قرار دارند.

کد خبر 4940768

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی شهیدزاده مشهد استانداری خراسان رضوي ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان بیرجند قزوین عید سعید فطر روز قدس ایلام ستاد مقابله با کرونا آتش سوزی یاسوج طرح ها و فعالیت صندوق توسعه ملی اعطای تسهیلات سرمایه گذاری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،عبدالحمید سرتیپی افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۴۹۹ وام اقتصادی به متقاضیان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش و ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در حوزه سرمایه ثابت بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۶۷ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش در دست اقدام است.

سرتیپی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این میزان تسهیلات با پیگیری‌های صورت گرفته در سریع ترین زمان ممکن پرداخت می شود.

وی گفت: با احتساب این میزان، کل تسهیلات پرداختی و در دست اقدام از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی حدود ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد