Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور روز گذشته در بازدید از عملیات صید ماهی قزل آلا در قفس‌های دریایی در آستانه اشرفیه، سیاست وزارت جهاد کشاورزی را افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری برای بهره‌برداران طرح پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در حال و آینده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین درباره اهداف و برنامه‌ها و پیشنهاد‌های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خصوص راهبرد‌ها و ضرورت‌های مبتنی بر دانش پرورش ماهی در قفس در استان گیلان توضیحاتی ارائه داد.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این بازدید گفت: طبق تاکیدات نماینده عالی دولت در استان، رویکردی حمایتی از سرمایه گذاران در حوزه شیلات داریم.

او افزود: با توجه به محدودیت آب شیرین، خاک، اقلیم دریای خزر و لزوم جلوگیری از فشار بر ذخایر آبزیان، رویکرد پرورش ماهی در قفس‌های دریایی امری ضروری در راستای افزایش تولید آبزیان است که تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

معاون استاندار گیلان با اشاره به جذب و حمایت از سرمایه گذاران در حوزه شیلات تصریح کرد: استانداری گیلان برای کاهش دغدغه سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف فنی و تسهیلاتی آماده همکاری است.

طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی است.

بر اساس گزارش اداره کل شیلات گیلان، ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان ۷۵ هزار تن است که تاکنون ۲۰ فقره پروانه تاسیس با ظرفیت ۴۲ هزار تن در گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی در قفس تولید آبزیان پرورش ماهی در قفس سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان