Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:08:48 GMT

انتقاد پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۱۷۸

انتقاد پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند

وزیر خارجه آمریکا گفته که اقدامات چین در مرز با هند یا در هنگ کنگ و یا دریای چین جنوبی بخشی از رفتار حزب حاکم کمونیست در پکن در سال گذشته میلادی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، نیروهای هندی و چینی برای مدت چهار هفته در خط واقعی کنترل واقع در کوهستان‌های منطقه لداخ درگیری داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو کشور مذاکراتی را در سطوح دیپلماتیک و نظامی برای حل این مناقشه برگزار می‌کنند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره این مناقشه گفته است: ما امروز شاهد افزایش تحرکات نظامی چین در شمال هند و منطقه خط واقعی کنترل در مرز با هند هستیم.

وی ادامه داد: حزب حاکم کمونیست چین به تاخیر در واکنش جهانی به پاندمی ویروس کرونا ادامه می‌دهد که از ووهان شروع شد. همچنین آزادی مردم هنگ‌کنگ را با ارائه قانون امنیت ملی در معرض خطر قرار داده است. اینها دو مورد از رفتار حزب حاکم چین هستند. ماهیت این اقدامات این است که چین به تلاش‌هایش برای سرقت مالکیت معنوی و تحریکاتش در دریای چین جنوبی ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادامه داد، اینها بخشی از اقداماتی هستند که رژیم‌های مستبد انجام می‌دهند و این رفتارها نه تنها بر مردم چین بلکه بر هنگ کنگی‌ها و مردم سراسر جهان تاثیر می‌گذارند. ایالات متحده مسؤولیت و ظرفیتی برای مقابله با اینها دارد و مطمئن است که مردم آمریکا با یک سیاست خارجی که تهدیدها از سوی چین را به رسمیت می‌شناسد، به صورت کامل و مناسب اداره می‌شوند.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد: این اقدامات از سوی دولت چین مربوط به شش ماه گذشته نمی‌شود. ما در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که چین تاسیسات نظامی خود را در دریای چین شرقی و جنوبی ایجاد کرده و سپس اقدامات تهاجمی بیشتری انجام داده است. من به هند اشاره می‌کنم. شما به دریای چین جنوبی اشاره می‌کنید. ما می‌بینیم که آنها به دنبال ایجاد بنادری در سراسر جهان تحت عنوان ابتکارعمل کمربند و جاده هستند تا با استفاده از آنها، نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق را جابجا کنند. ما شاهد بوده‌ایم که تلاش‌های چین برای گسترش نظامی در مناطق مختلف ادامه دارند. در ۲۰ سال گذشته، آمریکا به این اقدامات در یک روش واقعی واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین هند مایک پامپئو دریای چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران

مرد جوانی که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران ، آزاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی هراسان به کلانتری 119 مهرآباد رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به ارزش 50 میلیارد تومان درخواست کرد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده با دستور بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که 3 مرد جوان با یک خودروی پژو 405 ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب و شتم اقدام به آدم‌ربایی کرده است که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاینتحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگه اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو 405 در محور خاش به زاهدان تردد کرده  است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت: نیما قرار بود که برای بر طرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت 5 میلیارد تومان تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن 3 مرد جوان از دریافت پول نا امید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک قدمی بازداشت آنها است گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل به با اتوبوس میان شهری به تهران آمد.

به گزارش تسنیم، پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم پلیس جنایی تهران بزرگ برای دستگیری 3 مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • «وعده صادق» گوشمالی کوچکی بابت گستاخی های پرتعداد صهیونیست‌ها بود
  • اگر اسرائیل حمله کند، تهران در سطحی وسیع‌تر حمله خواهد داد
  • مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • اقدامات کره جنوبی برای مقابله با تنش‌های خاورمیانه