Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور گفت: فعالیت ها و حرکت های امام خمینی (ره) به ما یاد داد که نقش مردم نباید تزیینی باشد و باید همه دیدگاه های مردم را در تصمیم گیری جامعه لحاظ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست بررسی مراکز ترک اعتیاد بیان کرد: در خصوص دادن مجوز کمپ ترک اعتیاد نباید یک دستگاه نظر بدهد و لازم است کمیته ای با حضور مسئولان اجتماعی لحاظ شود و دفتر امور اجتماعی استانداری هم آن را پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین ادامه داد: این مراکز ترک اعتیاد باید همانند کلینیک و بیمارستان مورد توجه قرار گیرند و فرد معتاد باید مثل بیماری تلقی شود که پس از ورود به این مرکز به سمت درمان پیش رفته است و شان انسانی آنها باید رعایت شده و محفوظ بماند.

 

وی به راه ‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود: اینکه این مرکز در خارج از محدوده شهری احداث می‌شود، بسیار ایده خوبی است و می‌توان نشست‌ها را هم در این همین مکان برگزار کرد.

 

جمالی پور تصریح کرد: مرکز ماده ۱۶ قزوین اگر مورد توجه و حمایت قرار گیرد، این ظرفیت را خواهد داشت که به یک پایگاه مرکزی در میان استان ‌های همجوار تبدیل شده و به صورت گسترده به جامعه هدف خود خدمت کند.

 

وی اعلام کرد: نگهداری معتادان در این مراکز باید به شکل موقتی باشد و هر معتاد با توجه به علاقمندی و مهارت آموزی در آینده بتواند مشغول به کار شده و به جامعه بازگردد؛ بنابراین لازم است که زنجیره اقتصادی و اجتماعی لازم در این رابطه لحاظ شده و نقش هر دستگاه مشخص شود.

 

استاندار قزوین به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: لازم است که کمیته‌ای با حضور مسئولان مربوطه برگزار شده و شرایط برگزاری ۱۵ برنامه شاخص در حوزه‌های مختلف برای این موضوع مصوب و با همکاری شهرداری اجرایی شود.

 

وی در ادامه به نقش امام راحل (ره) در پیروی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر بین حکومت و مردم فاصله بیافتد و دلزدگی بین آنها ایجاد شود، قطع یقین مخاطرات جدی پیش روی نظام خواهد بود و این موضوع همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) بود.

 

جمالی پور یادآور شد: فعالیت ها و حرکت های امام خمینی (ره) به ما یاد داد که نقش مردم نباید تزیینی باشد و باید همه دیدگاه های مردم را در تصمیم گیری جامعه لحاظ کرد، چون جامعه ما دارای تکثر دیدگاه است و این تکثرها در کنار یکدیگر می توانند سازنده باشند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترک اعتیاد استاندار قزوین مشارکت مردم ترک اعتیاد جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار فرهاد سبحانی مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: اگر ما فعالیت فرهنگی- دینی داشتیم یعنی روی سالم‌سازی مرکزی و قلب تشکیلات کار کرده‌ایم، اهمیت این مسئله فوق‌العاده است، اگر فعالیت فرهنگی و دینی نکردیم کم‌کم افراد رو به رشوه، خیانت، اختلاس و بدی‌های متعدد دیگر می‌روند.

وی یادآور شد: خدای متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید (خدا قاطعانه به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید به عدالت داوری کنید، یقیناً فرمان بازگردانیدن امانت و عدالت در داوری نیکو چیزی است که خدا شما را به آن موعظه می‌کند، بی‌تردید خدا همواره شنوا و بیناست).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند در این آیه فرمان و دستور داده که امانات را به اهلش برسانید و عدالت را رعایت کنید، ما هر کجا که هستیم و هر کاری که می‌کنیم امانت‌دار مردم هستیم و باید این امانت را به اهلش برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: اگر به مردم می‌گوییم پولی به حساب صد واریز کنند خودمان هم در این امر مشارکت داشته باشیم تا کارهایمان برکت پیدا کند، این مهم نیست که مشارکت شما کم یا زیاد باشد، این مهم است که با رضایت خاطر باشد، خدای متعال در آیات ۲ و ۳ سوره صف می‌فرماید (ای کسانی که ایمان آورده‌اید چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید، نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را بگویید و انجام ندهید).

وی بیان کرد: تلاش کنیم کار‌هایی که می‌کنیم برای خدا باشد، خدای متعال در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید (آنچه پیش شماست تمام می‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است و قطعاً کسانی را که شکیبایی کردند به بهتر از آنچه عمل می‌کردند پاداش خواهیم داد).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کاری که برای خدا نباشد هیچ ارزشی ندارد، اما اگر کار روزانه‌تان را با نیت خدایی انجام دهید ماندگار و پایدار خواهد بود، هر چیزی را که به خدا بسپارید برای همیشه باقی می‌ماند، برای مثال لحظات دلسوزی شما برای مردم هیچ وقت گم و تمام نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: باید لیله‌القدری عمل کنیم، ما در لیله‌القدر به خدا ربط پیدا می‌کنیم، در هر کجا که باشیم به خدا بگوییم ما می‌خواهیم بنده تو باشیم، برای اینکه تو به ما گفتی من جن و انس را مگر برای عبادت خلق نکردم، بنابراین کار من باید عبادت باشد.

وی بیان کرد: در لیله‌القدر اولین کاری که می‌کنیم این است که به خدا ربط پیدا می‌کنیم و می‌گوییم خدایا ما را ببین، ما می‌خواهیم تمام زندگی‌مان بندگی تو باشد، در گام دوم حساب می‌کنیم که ما سال گذشته چه کرده‌ایم، این آموزه لیله‌القدر است، شما هم حساب کنید ببینید چقدر برای حساب صد جذب کرده‌اید، چقدر خیّرین را به میدان آورده‌اید، چقدر خودتان خیّر شده‌اید، چقدر خدمت کرده‌اید، چقدر امانت‌های مردم را صحیح و سالم به دستشان رسانده‌اید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: در گام سوم نیز چشم‌انداز تعریف کنید که قرار است در سال آینده چه کنید؟ بنابراین لیله‌القدر برای همه شئون زندگی ما برنامه دارد، لیله‌القدر نماز، روزه، صله رحم، جوانمردی، حق‌گویی، حمایت از مظلوم را در بر می‌گیرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در استفاده از زمین تا جایی که امکان دارد زمین‌ها را درجه‌بندی کنید، برای مثال بگویید این زمین درجه یک کشاورزی است، این زمین درجه دو یا سه است، تا جایی که امکان دارد زمین‌هایی که درجه یک یا دو کشاورزی هستند برای مسکن استفاده نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • گزارش سفر رئیسی به سمنان / دیدار با مردم دامغان در مصلای امام خمینی (ره)
  • گزارش سفر رئیسی به دامغان / دیدار با مردم در مصلای امام خمینی (ره)
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس