Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آخرین آمار سبک زندگی شهری ایرانی‌ها حاکی از آن است که قشر باسواد ۶ ساعت کار می‌کنند و ۱۱ ساعت وقت خود را در خواب سپری می‌کنند. تاریخ انتشار: 10:02 - 14 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۰۷۶

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: مرکز آمار ایران اطلاعات گذران وقت جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر ساکن در نقاط شهری برحسب به وضع سواد (دقیقه و ساعت) را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح مربوط به گذراندن وقت در مناطق شهری برای پاییز ۹۸ به ثبت رسیده نشان می‌دهد که در آن نشان می‌دهد افراد با سواد حدود ۳ ساعت و افراد بیسواد حدود یک ساعت زمان خود را برای اشتغال و فعالیت‌های مرتبط برای بدست آوردن مزد گذاشته‌اند.

همچنین این شهروندان افراد بیسواد پنج دقیقه و افراد باسواد ۴ دقیقه وقت خود را برای تولید کالا به منظور استفاده نهایی خودشان صرف کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد مخاطبان جامعه آماری پرسش شده در قشر بی‌سواد ۱۲ ساعت و ۱۷ دقیقه و افراد باسواد ۱۱ ساعت و ۸ دقیقه وقت خود را برای رسیدگی و خودمراقبتی (خواب) گذاشته‌اند.

برای برآورد فعالیت‌های اشتغال زا و مرتبط با آن (بدون مزد و بامزد)، باید «خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانوار» و «خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضای خانوار و خانواده» را به آن افزود. چراکه این خدمات علیرغم آنکه بدون مزد هستند، اما منجر به ارزش افزوده می‌شوند؛ بنابراین مجموع ساعت این سه موضوع برای افراد با سواد ۶ ساعت و ۱۴ دقیقه و برای افراد بی سواد ۴ ساعت و ۳۶ دقیقه است.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرکز آمار بدون مزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فریدون قنبرزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از اول طرح نوروزی تا امروز ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند و روزانه حدود ۲۲ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به علل تصادفات و تجزیه و تحلیل آن، گفت: دو عامل تخطی از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو (صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی) از مهمترین علل وقوع تصادفات در آذربایجان شرقی است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اعلام اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی، دو تخلف سرعت غیر مجاز و صحبت کردن با تلفن همراه حین رانندگی را به شدت اعمال قانون می‌کند، از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز و پرهیز از صحبت کردن با تلفن همراه، خود و خانواده را از وقوع تصادفات ایمن کنند و شادی نوروزی خود را عزا تبدیل نکنند.

فرماندار تبریز هم در همین ارتباط در کمیسیون ایمنی شهرستان از افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه ابراز نگرانی کرد و از والدین خواست خودروی خود را در اختیار فرزندانی که فاقد گواهینامه رانندگی هستند، قرار دهند.

یونس فاتح با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه هستیم، گفت: باید با جلوگیری از رانندگی افراد بدون گواهینامه، از وقوع حوادث ناگوار رانندگی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • فقط دو شب بی‌خوابی به شما احساس پیری بیشتری می‌دهد
  • دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟
  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • افزایش تصادفات رانندگی افراد بدون گواهینامه در تبریز
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • گزارش دومین تمرین پرسپولیس بدون سرمربی
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • فلسطین و برد روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی