Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:12:33 GMT

فعالیت استخرهای شنا در کردستان فعلا ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۴۳۹

فعالیت استخرهای شنا در کردستان فعلا ممنوع است

میلاد سیار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا زمانی که کردستان وارد وضعیت سفید نشود، استخرها بازگشایی نخواهد شد و در صورت تخلف، این اماکن به مدت ۲ ماه پلمب می‌شود.

وی به وجود ۲۳ استخر شنا در شهرهای مختلف کردستان اشاره کرد و افزود: از آنجایی که استخر مکان تجمع افراد بوده و رطوبت آب نیز موجب رشد ویروس کرونا می‌شود، طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان همه این اماکن ورزشی اعم از خصوصی و دولتی باید تا عادی شدن شرایط بسته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان با اشاره به اینکه فروردین امسال تمام باشگاه‌های ورزشی استان بسته شد، اضافه کرد: یک هفته پیش براساس اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی تصمیم گرفته شد ورزش‌های کم برخورد مانند والیبال، دوومیدانی، بسکتبال، بدنسازی، آمادگی جسمانی و رشته‌های رزمی مثل جودو، کشتی و جودو فعالیت خود را زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان و هیات پزشکی ورزشی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند.

سیار با بیان اینکه ۱۳۸ باشگاه ورزشی در استان فعالیت خود را از سر گرفتند، یادآور شد: ۱۲ خرداد نامه جدیدی از وزارت ورزش و جوانان دریافت شد و با توجه به قرمز شدن وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا، فعالیت ورزش‌های رزمی از جمله موی‌تای، کونگ فو، جودو، کشتی، تکواندو و کاراته بار دیگر به حالت تعلیق درآمد.

وی تعداد باشگاه‌های دارای مجوز فعالیت در استان را در حال حاضر ۶۸ مورد اعلام کرد و گفت: اکنون فقط رشته‌های بدون برخورد (مانند دوومیدانی، کوهنوردی، پینگ پنگ و بدمینتون) و باشگاه‌های بدنسازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعهدنامه مشغول به فعالیت هستند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان تاکید کرد: بازرسی‌ها از باشگاه‌های ورزشی از روز شنبه شروع شده و در تمام شهرستان‌ها در حال انجام است، ضمن اینکه در هر باشگاه با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ۱۲ نفر می‌توانند فعالیت کنند و ورزشکاران نیز باید ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی شخصی همراه داشته باشند.

سیار با اشاره به اینکه فاصله تجهیزات در باشگاه‌های بدنسازی باید یک و نیم متر باشد،   افزود:  فعالیت مکان ماساژ و بوفه در باشگاه‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، آن مکان به مدت یک تا ۲ ماه پلمب می‌شود.

از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۳۷۵ ورزشکار بیمه شده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر کاهش یافته است.
در حال حاضر ٣٤٧ هیات ورزشی شهرستانی و ٤٧ هیات استانی در کردستان فعالیت دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور به ۱۵۷۵۶۲ نفر و تعداد کل قربانیان به ۷۹۴۲ نفر افزایش یافت.
استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت ویروس کرونا کردستان وزارت ورزش و جوانان بهداشت و سلامت ورزش و جوانان پزشکی ورزشی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

در آئین گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان و گرامیداشت کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، میررمضانی فرماندار فریدونکنار، سرهنگ غفارپور رئیس سازمان بسیج ورزشکاران مازندران، معاونان، مسئولان ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان سراسر استان حضور داشتند.

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا استان در این آئین گفت: از مدیرکل و مجموعه ورزش و جوانان مازندران که پیشنهاد دهنده و مجری این طرح بودند و پایگاه‌های بسیج محلات که با همکاری هم این رویداد را برگزار می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او افزود: در نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان حدود ۲۰ هزار نفر از سراسر استان مشارکت دارند. مسابقات از سطوح بسیج محلات، حوزه و شهرستان برگزار و نفرات و تیم‌های منتخب شهرستان‌های استان در این مرحله رقابت خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در آئین گشایش المپیاد فرهنگی ورزشی و علمی شهید عجمیان، گفت: باید با ترویج اخلاق در محیط ورزش، شهید عجمیان‌ها را پرورش دهیم که این جوانان در حقیقت پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

او افزود: برای برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مازندران حدود هزار و ۲۵۰ شهید ورزشکار تقدیم کردیم که آخرین آن شهید محسن حسین نیا تکواندوکار مازندرانی بود که در مقابله با تروریست‌ها به شهادت رسید.

رجبی ادامه داد: این دوره از مسابقات با نام شهید عجمیان و دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان در ۸ رشته فوتسال، والیبال، طناب کشی، طناب زنی، دارت، دوومیدانی، تنیس روی میز و فوتبال روی میز برگزار خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است