Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسحاق خسروپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سطح اراضی کشاورزی پایاب سد بارزوی این شهرستان، پنج هزار و ۷۱۳ هکتار است که کشاورزان منطقه استقبال خوبی برای مراجعه و تحویل آب از این سد داشته اند.
وی گفت: با توجه به وضعیت بارش های جاری براساس تصمیم برنامه ابلاغی وزارت نیرو و استان، ۱۴ میلیون مترمکعب از آب سد برای کشاورزی، سه میلیون مترمکعب برای شرب و یک میلیون مترمکعب برای صنعت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه افزود: هدف اول سد، تامین آب شرب شیروان و تحویل آب به حقابه برها است که در راستای صیانت از منابع آب مخزن سد و در راستای توسعه و رونق شهرستان حق صنعت را هم باید بدیم.
مدیر امور منابع آب شیروان با بیان اینکه توزیع آب براساس اعلام نیاز آبی از سوی متقاضیان است گفت: با توجه به دستورالعمل های سد برای پایداری، به میزان مساوی بین ۱۳ شرکت تعاونی آب تقسیم می شود.

خسروپناه افزود: امسال در مقایسه با سال ۹۶ که این سد اصلا آب نداشت، مشکل تامین، کیفیت و قحطی آب نداریم ولی همچنان مصرف بهینه باید در دستور کار باشد.

سد بارزوی شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.
این سد در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی شیروان شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی شیروان میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ساسانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب با اشاره به اینکه نقش مهم رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی به ویژه مباحث آب دارند، اظهار کرد: از تلاش اصحاب رسانه در مسائل آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی رسانه‌ها را مدیریت کننده افکار عمومی جامعه دانست و افزود: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند سبب انحراف عمومی شود، از این رو با تلاش خبرنگاران می‌توانیم تمامی ذی‌نفعان حوضه به ویژه کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقآبه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان پیرامون اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده است، گفت: در این حوزه ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست مدنظر است.

ساسانی با اشاره اینکه امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است، میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۰۲۰ میلیمتر بوده است، در حالی که مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۰ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب بدون شک آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 745438

دیگر خبرها

  • ذخیره سد زاینده رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب/ آب امشب به زاینده‌رود می‌رسد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • سد نسا بم هنوز پر نشده است
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • گلایه کشاورزان قزوینی از تاخیر در اختصاص آب
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی