Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@14:57:33 GMT

دونرخی‌شدن کرایه‌تاکسی‌قانونی‌است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۵۱۳

علیخانی درباره برچسب نرخ کرایه های تاکسی توضیحاتی داد. ناطقان: محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت نرخ کرایه و برچسب تاکسی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ مصوب برای افزایش کرایه به شکل میانگین 23 درصد است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در بخش اعمال دو نرخ در خطوط تاکسیرانی بر اساس اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی باید به این نکته تاکید کنم که سوار کردن ۳مسافر در تاکسی و اعمال  و محاسبه نرخ کرایه مصوبه شورای شهر چهارم را دارد زیرا در آن زمان این مصوبه به منظور راحتی بانوانی که از تاکسی استفاده می کردند تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیخانی ادامه داد: در همه کشورها استفاده از تاکسی به عنوان خدمت لوکس به حساب می آید و به گونه ای نباید عمل شود که رانندگان تاکسی متضرر شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دو نرخی شدن ، کرای ، تاکسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دو نرخی شدن کرای تاکسی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳؛ اسنپ و تپسی هم گران شد؟

به گزارش خبرآنلاین ،حمل‌ و نقل عمومی که بار سنگینی در جابه‌جایی مردم به عهده دارد با کمبود زیرساخت و فرسودگی روبه‌روست و نیاز به یک مدیریت برای جبران این عقب ماندگی‌ها دارد.‌

بررسی وضعیت تاکسی‌ها

روزگار خودرو در خبری نوشت:در ایران حدود ۴۸۰ هزار دستگاه تاکسی وجود دارد که از این بین حدود ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعالیت می‌کنند که بیشتر از نیمی از آنها فرسوده هستند. به طور کلی میانگین سن تاکسی‌های تهران به حدود ۱۰ سال ‌می‌رسد و این‌آمار برای پایتخت کشور که خود با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند مناسب نیست.

در سال ۱۴۰۲ بود که تصمیم به ورود خودروهای برقی و به کارگیری در تاکسیرانی گرفته شد و امسال شاهد ورود این خودروها هستیم. چند روز پیش بود که خبر از ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی به گوش رسید و اخیرا هم گفته شد به زودی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی در تهران عرضه می‌شود.

بررسی وضعیت مترو

مترو که بار زیادی از حمل‌ونقل تهران را به دوش می‌کشد و نقش زیادی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و کاهش آلودگی هوا دارد نیز با کمبود زیرساخت روبه‌رو است. هرچند در سال گذشته شاهد افتتاح ایستگاهای زیادی در سطح تهران بودیم و این روند سرعت گرفته اما همچنان مشکل نبود مترو در برخی مناطق و همچنین کمبود واگن‌های مسافربری چالش بزرگ متروی تهران است. مترو تهران با ۱۵۹ ایستگاه فعال، روزانه بیش از ۲.۵ میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.

بررسی وضعیت اتوبوس‌ها

در عرصه اتوبوس هم موضوع کمبود و فرسودگی وجود دارد اما در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته تعداد اتوبوس‌های پایتخت به حدود ۳۰۰۰ دستگاه رسیده و قرار است ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی در پایتخت عرضه شود. در صورت انجام این برنامه می‌توان گفت اوضاع اتوبوس‌های پایتخت تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

افزایش کرایه حمل‌ونقل عمومی

امروز ۱ اردیبهشت رسما کرایه حمل‌ونقل عمومی افزایش یافت. این افزایش با واکنش‌هایی در جامعه روبه‌رو شد. بسیاری از مردم این میزان افزایش را زیاد دانسته اما از طرفی رانندگان هم از ضرورت افزایش کرایه‌ها می‌گویند. نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۴۵ درصد، مترو ۲۸ درصد و اتوبوس با میانگین ۲۶ درصد افزایش روبه‌رو شد. نرخ مترو از ۳۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ به ۴۳۰۰ تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت.

افزایش کرایه تاکسی

شاید پرحاشیه‌ترین افزایش قیمت کرایه‌ها مربوط به تاکسی‌ها باشد که تا ۴۵ درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته هم شاهد این میزان افزایش در نرخ کرایه تاکسی‌ها بودیم در صورتی که میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ برابر با ۳۵.۳ و در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۷ درصد بوده است. اما رانندگان با توجه به افزایش تورم مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می‌دانند.

نرخ تورم ایران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۱ و در سال ۱۴۰۱ برابر با ۴۵.۸ درصد بوده است.

در ادامه به نرخ کرایه تاکسی در سال گذشته در برخی مسیرها اشاره می‌کنیم که از امروز این نرخ‌ها شاهد افزایش بوده است.

همچنین با توجه به افزایش کرایه تاکسی و همچنین قطع سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی باید منتظر ماند و دید که آیا شاهد افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی هم خواهیم بود یا خیر؟

مبدا

مقصد

کرایه (ریال)

میدان صنعت

میدان فاطمی

۱۳۰۰۰۰

پل مدیریت

میدان انقلاب

۱۲۰۰۰۰

پایانه ونک

میدان جمهوری

۱۵۰۰۰۰

پایانه رسالت

پونک

۲۰۰۰۰۰

میدان شهران

تقاطع ولیعصر(عج)

۱۵۰۰۰۰

مترو صادقیه

جنت ‌اباد

۱۲۰۰۰۰

میدان شهران

میدان ولیعصر(عج)

۲۲۰۰۰۰

میدان هفتم تیر

میدان امام‌حسین(ع)

۸۰۰۰۰

میدان انقلاب

میدان آزادی

۸۰۰۰۰

.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897552

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • شوک به رانندگان اسنپ و تپسی | صفر تا صد افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • میزان افزایش کرایه تاکسی در ۱۴۰۳؛ اسنپ و تپسی هم گران شد؟