Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ داود گودرزی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در دوران کرونایی اظهار کرد: جدا از اینکه این روزها کشور درگیر موضوع کرونا است باید یادمان باشد که پلیس هیچگاه از خدمت رسانی خود کم کاری نکرد و اتفاقاً این موضوع (حضور در فضای مجازی برای کنترل فضا در این دوران) مورد تاکید ما بود. یعنی در هر شرایطی در کشور پلیس سینه سپر می‌کند و سعی می‌کند نه تنها خدمت رسانی خود را کم نکند بلکه خدمت رسانی مطلوب‌تری به مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید ما هم مثل مردم عادی در معرض خطر باشیم ولی پرسنل ما با از جان گذشتگی سعی کردند که خدمت‌گذاری مطلوبی داشته باشیم.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: بعد از شیوع کرونا قرارگاه امام رضا را در پلیس فتا تشکیل دادیم. این قرارگاه برای ما چند محور داشت، ابتدا اقلام مرتبط با بحث کرونا که در فضای مجازی به فروش می‌رسید و بازار سیاه درست شده بود را رصد کردیم و بر اساس هماهنگی که با قوه قضائیه داشتیم تا کنون چندین نفر در این رابطه دستگیر شدند. این افراد کسانی بودند که بازار سیاه درست کرده بودند یا کالای تقلبی در اختیار مردم قرار دادند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به افرادی که در این زمینه دستگیر کردند، گفت: این افراد هم گروه و هم کانال داشتند و به هر حال در فضای مجازی فعالیت می‌کردند. مردم هم متأسفانه به اینها اعتماد کردند و خریدهایی انجام داده بودند و یا مالباخته شده بودند و یا اقلام تقلبی و غیربهداشتی تحویل گرفته بودند.

رصد شایعه پراکنان کرونایی در فضای مجازی

وی بیان کرد: از سوی دیگر کسانی که شایعه پراکنی کردند و کسانی که امنیت روانی مردم خراب کردند و حتی کسانی که خود را پزشک معرفی کرده بود هم مورد رصد قرار گرفتند. در کنار اینها یک عده‌ای هم بودند که داروهای نایاب را به بازار آوردند و خرید و فروش کردند.

رئیس پلیس فتای پایتخت خاطرنشان کرد: چندی قبل باندی در رصد پلیس بود که بیش از هشت نفر در آن عضویت داشتند و همگی دستگیر شدند. این باند داروها را گاهی بیش از ده برابر قیمت می‌فروختند و برای مثال یک قرص را ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساندند؛ این افراد بازار سیاه را انداخته بودند.

بالغ بر ۵۰ نفر دستگیر شدند و تعداد زیادی ماسک که به نوعی انبار شده بود پیدا کردیم و در کنار آن مقداری هم ژل ضد عفونی کننده و دیگر اقلام جلوگیری از کرونا از متهمان کشف شد

سرهنگ گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این مدتی که از ابتدای سال گذشته چند نفر در حوزه تخلفات و جرایم مرتبط با کرونا توسط پلیس فتا دستگیر شده اند، گفت: در این مدت بالغ بر ۵۰ نفر دستگیر شدند و تعداد زیادی ماسک که به نوعی انبار شده بود پیدا کردیم و در کنار آن مقداری هم ژل ضد عفونی کننده و دیگر اقلام جلوگیری از کرونا از متهمان کشف شد.

وی با اشاره به برخی از تخلفات افرادی که دستگیر شده اند، گفت: برخی از این افراد در حوزه داروهای غیر مجاز مرتکب جرم شده بودند، مثلاً الکل تقلبی داشتند یعنی یک ماده رنگی را با آب مخلوط کرده و به مردم می‌فروختند، یا اینکه الکی که به فروش می‌رسانند درصد اتانولی که باید داشته باشد بنا بر اعلام قضا و دارو کمتر از آن درصد بود و خاصیت ضد عفونی کنندگی نداشت و بدون مجوز بفروش رساندند.

رئیس پلیس فتای پایتخت در پایان گفت: ما سعی کردیم در حد توان این افراد را جمع آوری کنیم و شرایطی پیش بیاوریم که مردم راحت تر باشند تا جنس تقلبی به دست آنها نرسد و یا اینکه جنس گران قیمت نخرند.

۴l۴۷۲۱۲ کد خبر 1395283

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا ویروس کرونا فضای مجازی دستگیر شدند بازار سیاه پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس فتا تهران: لینک های ناشناس را به هیچ عنوان باز نکنید

رئیس پلیس فتا تهران گفت: به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس برای ما در هر بستری و یا شبکه اجتماعی ارسال شده‌اند کلیک نکنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتا تهران در مورد نقض حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی گفت: با توجه به اینکه یکی از سهل الوصول‌ترین راهای نقض حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی، لینک‌های آلوده، ارسال شده از منابع ناشناس است که می‌توانند اطلاعات مختلف موجود بر روی گوشی تلفن همراه ما را از جمله اطلاعات هویتی، تصاویر، شماره تلفن‌های ذخیره شده و غیره را به سرقت ببرند. 

به گزارش شهر، وی خاطرنشان کرد: لازم است تا شهروندان عزیز این موضوع را به عنوان یک مورد پیشگیرانه و یک فرهنگ قبول کنند که به هیچ عنوان بر روی این لینک‌هایی که از منابع ناشناس برای ما در هر بستری و یا شبکه اجتماعی ارسال شده‌اند کلیک نکنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • رئیس پلیس فتا تهران: لینک های ناشناس را به هیچ عنوان باز نکنید
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید