Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد صیادی گفت: خیلی از دسیسه ها، توطئه ها و براندازی ها برای حذف معنی و مفهوم ولایت فقیه در پیش گرفته شد اما نتوانستند و امروز می بینیم در گام و چهل سال دوم انقلاب بینش سیاسی امام راحل در جهان می درخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام دکتر جواد صیادی در گفت وگو با سفیرافلاک با اشاره به فراگیری انقلاب امام خمینی(ره) در جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در یک برهه ای از زمان بوجود آمد که دو قدرت شرق و غرب احاطه کامل بر جهان داشتند و در چنین شرایطی پیروزی انقلاب اسلامی در خاورمیانه با یک دولت و حاکمیتی مستقل بدون وابستگی به غرب وشرق جز معجزات الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران تا قبل از انقلاب با ارتش و حاکمانی وابسته به غرب، کشوری زیر سیطره آمریکا بود و امام خمینی(ره) توانست در کشوری با پایه های طاغوت و استبداد ۲۵۰۰ساله، بستری برای ایجاد نظام اسلامی در کشور فراهم نماید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرم آباد عنوان کرد: یکی از نخستین ابتکارات امام خمینی(ره) طرح ضرورت وجود ولی فقیه به عنوان حاکم اسلامی و ایجاد نظامی مبتنی بر ولایت فقیه در ایران بود.

وی با اشاره به ویژگی های حاکم اسلامی از منظر امام خمینی(ره) بیان کرد: علم به قانون(فقه) و عدالت از خصوصیات یک حاکم اسلامی است و در یک حکومت و حاکم اسلامی  زمینه برای اجرای احکام اسلامی فراهم می شود.

کارشناس سیاسی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) نسبت به ولایت مطلقه فقیه خاطرنشان کرد: در بحث ولایت مطلقه فقیه، فقیه جامع الشرایط  تمام اختیارات پیامبر(ص) وامامان(ع) را داراست واز لابه لای نظریه امام(ره) در می یابیم که حاکم اسلامی جدای این که منصوب و مشروع است نیاز به مقبولیت هم دارد،چراکه همانطوری که امام خمینی(ره) فرمودند: حکومت جمهوری اسلامی با الهام از حکومت رسول الله و امیر مومنان(ع) متکی به آرای عمومی است.

وی تصریح کرد: امام(ره) توانست در میان اندیشه های بلوک شرق و غرب، اندیشه و تئوری ولایت فقیه را درعرصه سیاسی به منصه ظهور برساند و خیلی از دسیسه ها، توطئه ها و براندازی ها برای حذف معنی و مفهوم ولایت فقیه در پیش گرفته شد اما نتوانستند و امروز می بینیم در گام و چهل سال دوم انقلاب بینش سیاسی امام راحل در جهان می درخشد.

حجت الاسلام صیادی ابراز داشت:حوزه و گستره اندیشه، تفکر، راه و مکتب امام محصور در ایران نبوده و در قلب دیگر ملل رسوخ کرده است، همانطوری که بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه امام انقلاب اسلامی ایران بود.

وی در رابطه با شاخصه های رفتاری معمار کبیر انقلاب اسلامی گفت: مقاومت، قاطعیت و استواری در رفتار سیاسی ایشان موج می زد، آن روزی که هنوز رژیم مستبد و وابسته پهلوی پسماندهایش در کشور مانده و حکومت نظامی اعلام کرده بودند، امام(ره) با قاطعیت گفتند مردم  در خیابان ها حضور پیدا کنند و بخش عظیمی از پیروزی ما در انقلاب اسلامی حاصل قاطعیت امام راحل در مقابل دسیسه های دشمنان و رژیم پهلوی بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرم آباد اظهار داشت: دوراندیشی و باور امام(ره) به نقش مردم در اداره کشور اسلامی یکی از شاخصه های کم نظیرامام برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بود و ایشان فرمودند میزان رای ملت است.

وی تشکیل خبرگان رهبری را یکی از دوراندیشی های مهم امام دانست و تأکید کرد: دشمنان با رحلت امام خمینی(ره) به دنبال پایان یافتن انقلاب بودند اما ایده امام در تشکیل خبرگان رهبری  و معرفی فقیهی جامع الشرایط برای سکانداری این انقلاب جهانی دشمنان حکومت اسلامی را سرجای خود نشاند و امروز شاهد صلابت و اقتدار رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در پیشبرد انقلاب اسلامی هستیم.

کارشناس سیاسی با اشاره به زنجیره قتل سیاهپوستان و افکار نژادپرستانه سردمداران غرب و اسرائیل بیان کرد: حکومت لیبرال ایالات متحده امریکا در حال غرق شدن است؛ امروز می بینیم درقلب آمریکا فریاد آزادی خواهی و استکبارستیزی از مکتب اسلام  بلند شده است چراکه ظلم پایدار نبوده و باید در برابر ظالمان ایستاد و مقاومت کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی امام خمینی ره حاکم اسلامی ولایت فقیه امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است

پایگاه خبری جماران، حضرت امام خمینی (س) در هفدهم خرداد سال 1346 که مطابق با سالروز رحلت حضرت محمد مصطفی (ص) بود، در پیامی خطاب به سران دولت های اسلامی بر تحریم روابط تجاری و سیاسی میان کشورهای اسلامی و رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند. بخشی از متن پیام امام به شرح زیر است: «... کمک به اسرائیل چه‌‎ ‎‌فروش اسلحه و مواد منفجره و چه فروش نفت حرام و مخالفت با اسلام است، رابطه با‌‎ ‎‌اسرائیل و عمال آن چه رابطۀ تجاری و چه رابطۀ سیاسی حرام و مخالفت با اسلام است،‌‎ ‎‌باید مسلمین از استعمال امتعۀ‌‎ اسرائیل خودداری کنند. از خداوند تعالی نصرت اسلام‌‎ ‎‌و مسلمین را خواستار است. «والسلام  علی من اتبع الهدی».‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌، صحیفه امام؛ ج 2، ص 139

طرح: محمود عارفی قوچانی

 

 

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • سپاه تجلی ایثار و فداکاری است
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است