Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، امام خمینی (ره) از نظر اموال دنیایی هیچ چیزی برای خود نخواسته و تمام عمرخود را صرف مردم کرد و هنگام رحلت تنها دارایی باقی مانده از ایشان کتاب‌هایش بود.  
حضرت امام (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی بودند و  جمهوری اسلامی در دنیای امروز به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران الگویی برای آزادی خواهان جهان و ملت های مظلوم دنیاست که این چنین حکومتی به دست رهبری با شاخصه‌های مدیریتی خاص تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 امام راحل الگو، اسوه ساده زیستی بود و همه جوانان ، نسل جدید باید با خصوصیات اخلاقی ایشان بیشتر آشنا شده و از این الگوی متعالی درس زندگی بیاموزند. این ویژگی‌های امام راحل موجب شد تا او را در بین رهبران دنیا متمایز کند.

ساده زیستی وجه تمایز امام راحل با رهبران جهان
رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون وجه تمایز امام راحل باسایر رهبران جهان اظهار داشت: مهمترین تفاوت امام در مقایسه با سایر رهبران جهان وابسته به گروه ،جناح خاصی نبود و ساده زیست بودن، مردمی بودن ایشان باعث محبوبیت ایشان در جامعه شد که بایدمسئولان این موضوع را الگو قرار دهند.
تهمینه دانیالی خاطرنشان کرد: وقتی انسان دربالاترین درجه مسئولیت قرار گیرد به عنوان الگوی جامعه باید از تجملات وتشریفات پرهیز کرده و با مردم جامعه هم نوعی کند.
وی بیان کرد: صلابت وشجاعت علاوه برساده زیستی مهم ترین ویژگی امام راحل بود که با ایمان به خدا و دست خالی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران دربرابر رژیم شاهنشاهی شد.
عضو هیات علمی دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) تاکید کرد:معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران چشم به خواسته های دنیایی نداشت و هرگز به دنبال تامین منافع شخصی برای خانواده نبوده اند ودرکنار مردم برای موفقیت انقلاب اسلامی تلاش می کردند.
دانیالی ایمان اصیل وعشق به آرمان ها را از مهم ترین اهداف امام خمینی(ره) دانست ، تصریح کرد: شخصیتی درعالم مرجعیت ورهبری نظیر ایشان وجود ندارد زیرا از تمام قید وبندهای دنیایی آزاد بود ودر جریان مبارزات انقلاب اسلامی ایران پیشتاز بود واین نشان ازجایگاه مردمی امام راحل در قلب ملت ایران دارد.
وی با اشاره ابعاد ساده زیستی امام خمینی(ره) عنوان کرد: اصل اساسی که در حکومت اسلامی مسئولان باید آن را الگو قرار دهند باید با افرادی عادی یکسان باشند و معمار کبیر انقلاب درقم نجف جماران ونوفل لوشاتو به ساده ترین شکل به زندگی می پرداخت.
 دانیالی ساده زیستی امام خمینی (ره) را نمونه بارز از گفتار و عمل صادقانه معرفی کرد و افزود:  امام خمینی(ره)  مسوولان را به ساده زیستی و زندگی مثل مردم توصیه می‌کرد در زندگی خودش نیز به این امر توجه ویژه داشت.
رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد یادگار امام خمینی (ره) شهرری یادآورشد: اساتید دانشگاه ها وظیفه دارند تا ابعاد مختلف شخصیت ایشان را درمراکز علمی کشور به نسل جوان جامعه تبیین و معرفی کند.
امام خمینی(ره) علاوه بر ساده زیستی فردی عدالت خواه بود
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام خمینی (ره) در مسیر تحقق انقلاب اسلامی علاوه بر ساده زیستی هیچگاه از عدالتخواهی ،عدالت جویی افراد مظلوم خسته نشد. 
حجت السلام علی کنگرلو خاطرنشان کرد: مردم‌داری، یکی از جنبه‌های مهم و محوری زندگی انبیا الهی است که لازمه آن ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی و دنیا طلبی است که درشخصیت امام راحل به چشم می خورد.
وی با اشاره به اینکه ساده زیستی که امام خمینی (ره ) در زندگی داشتند آثار بسیار ارزشمندی دارد ادامه داد: انسان های ساده زیست احساس نزدیکی خاصی به قشر ضعیف جامعه می کنند و به همین دلیل در قلب مردم جایگاه ویژه ای دارند.
کنگرلو بیان کرد: ایشان با اینکه رهبر کشور ایران بودند واز مراجع تقلید محسوب می شدند اما بیش از چند کتاب نداشتند وهمیشه توصیه به ساده زیستی داشتند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری  عنوان کرد:امام خمینی (ره) با تاسی از قرآن کریم در هدایتگری ها و سخنان خود همواره مردم و عموم جامعه را از تجمل گرایی و رفاه زدگی بر حذر داشته و آنان را به ساده زیستی هدایت می کرد و می فرمود: «ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ نشینی را از این ملت دورکنیم.
 کنگرلو با اشاره به نقش محرومان در دفاع از کشور گفت: مردم عادی در دوران حکومت پهلوی وپیروزی انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس وهشت سال جنگ تحمیلی ازکشور دفاع کردند ودرمقابل سختی ها ایستادگی کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه متولیان دستگاه های حکومتی باید ساده زیستی را از امام راحل الگو بگیرند افزود: اگر سبک زندگی مُسئولان تجمل گرایانه باشد مردم ازآنها تبعیت کرده وبه تدریج محرومان جامعه به فراموشی سپرده خواهند شد.
وی ادامه داد: دوری مسئولان کشور از ساده زیستی منجر به بی توجهی به قشر محرومان جامعه در کشور می شود وباید دراین راه از اهل بیت(ع) وامام راحل الگو بگیریم.
 امام راحل با ساده زیستی نسبت به محرومان جامعه احساس همدردی می کرد
امام جمعه موقت شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرور تاریخ ،نگاهی به مبانی فکری واعتقادی امام راحل متوجه می شویم که زندگی ایشان به دور از تجمل گرایی واحساس همدردی با محرومان جامعه است. 
عبدالعلی ابراهیمی با بیان اینکه آخرت، کمالات انسانی و خودسازی برای انسان مومن اصل و ارزش است ، خاطرنشان کرد: امام (ره)  یک رهبر الهی بود که با آحاد جامعه و پایین ترین اقشار جامعه همدرد و الگو  بود. 
وی افزود: افرادی که با روحیات امام خمینی (ره) در طول دوران زندگی آشنا بودند اطلاع داشتند که شیوه زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران در قم نجف پاریس نوفل لوشاتو وحسینیه جماران تغییری نکرده وساده زیستی امام راحل در طول حیات ایشان ادامه دارد.
ابراهیمی با اشاره به اخلاق نیکوی امام خمینی (ره) با مخالفان عنوان کرد: ایشان با مخالفان مانند دوستان برخورد می کردند و تفاوتی میان افراد قائل نمی شد که این نشان از اخلاق حسنه امام راحل درطول حیات ایشان بود.
این مسئول با بیان اینکه امام راحل دارای ۲ بعد سیاسی واقتصادی بود تصریح کرد: بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در بعد اقتصادی به عنوان رهبر جامعه زندگی ساده داشته والگویی برای مسلمانان منطقه بود.
وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دربعد سیاسی به قم رفته وبه صندلی قدرت تکیه نکردند وتمام سران سیاسی جهان از این حرکت امام راحل مات ومبهوت شدند.
امام جمعه موقت شهرستان ری خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت ۳۱ سال از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شاگرد خلف ایشان مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه ایشان خواهد بود ودر نهایت منجر به ظهور منجی عالم بشریت خواهد شد.
این مسئول درپایان با اشاره به سی ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: غم از دست دادن رهبر کبیر انقلاب اسلامی را به ملت ایران ،مسلمانان جهان تسلیت گفته وامیدوارم که مردم راه ،زندگی امام راحل را الگو قرار دهند.

امام خمینی(ره)  در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی ( ۲۴ سپتامپر ۱۹۰۲ میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده‌ای اهل علـم و هجرت و جهاد متولد شد و در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

برچسب‌ها شهرستان ری امام خمینی(ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری امام خمینی ره شهرستان ری امام خمینی ره انقلاب اسلامی ایران کبیر انقلاب اسلامی اسلامی ایران محرومان جامعه امام خمینی ره امام راحل رهبران جهان شهرستان ری ساده زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر امروز چهارشنبه و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش مشرق، جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، امروز چهارشنبه - پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ - و تا دقایقی دیگر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا منتشر می شود..

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم