Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:12:31 GMT

لحظه‌ای که خبر رحلت امام را شنید

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۷۷۶

لحظه‌ای که خبر رحلت امام را شنید

حاج حمید برخلاف همیشه که خیلی زود به رختخواب می‌رفت اما آن شب تا صبح بیدار بود روی سجاده عبادتش رادیو را هم روشن گذاشته بود و شب را با پریشانی وصف ناپذیر و عجز و لابه به خدای خویش صبح کرد.

پروین مرادی همسر سردار شهید مدافع حرم حاج حمید تقوی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا روایت‌ می‌کند: غروب گرم خرداد ماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تلویزیون و رادیو خبر بیماری امام خمینی(ره) اعلام شده بود و از مردم خواسته شده بود تا حد امکان برای سلامتی ایشان دعا بکنند. حاج حمید کنار رادیو نشسته بود و با دقت، فرکانسی که اخبار امام را به گوش مردم می‌رساند دنبال می‌کرد. مدام در حال دعا و نماز بود. به نظرم آن لحظه هیچ چیز به جز سلامتی امام برایش ارزشی نداشت. سجده‌های طولانی و استغاسه‌اش به درگاه خدا برای سلامتی مردی مقتدر که از هیچ کس بجز خدا ترس و واهمه‌ای نداشت. مردی که برای تقلید انتخاب کرده بود اکنون در حال وداع با دنیای فانی و وصول به پروردگاری که همه عزت و عظمتش از او نشأت می‌گرفت، بود.

حاج حمید برخلاف همیشه که خیلی زود به رختخواب می‌رفت اما آن شب تا صبح بیدار بود روی سجاده عبادتش رادیو را هم روشن گذاشته بود و شب را با پریشانی وصف ناپذیر و عجز و لابه به خداصبح کرد تا اینکه از رادیو در کمال ناباوری خبر رحلت مرد بزرگ متقی، شجاع و مقتدر، اعلام شد. حاج حمید با دست به دفعات به سرش کوبید.

تا آن موقع فقط در عزای سیدالشهدا (ع) اشک چشمانش را دیده بودم و الان اشک پهنای صورتش را گرفته بود و توی سرش می‌زد. با حالتی حزین لباس مشکی پوشید و به سمت مصلی حرکت کرد. روزها از پس هم گذشتند اما عروج ملکوتی نفس مطمئنه امام به خدای خودش حتی لحظه‌ایی بین حاج حمید و مرجع تقلیدش جدایی نینداخت و همیشه بیادش بود. وقتی اسم امام راحل از تلویزیون یا از زبان کسی می‌شنوید بلافاصله با تعصب و غیرت بی‌حد از اعماق قلبش می‌گفت: «رحمت الله علیه .»


وقت‌هایی که برای زیارت به حرم مطهر امام خمینی رحمت الله علیه می‌رفتیم و می‌دیدم که این همه مسافر از سراسر ایران به حرم مطهر می‌آیند و چادر مسافرتی برپا می‌کنند و روزهای متوالی ساکن می‌شوند حاج حمید می‌گفت: «ببینید عظمتی که خداوند به امام خمینی رحمت الله علیه داده که حتی بعد از وفاتش هم به مردم علی الخصوص مردم نیازمند خیرش می‌رسد و مردم بدون پرداخت حداقل هزینه می‌توانند هر چقدر بخواهند اقامت کنند. خدا رحمت واسعه خودش رو نصیبش کند ان‌شاءالله.»

سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر (سردار سامرا) از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نوابغ اطلاعات و عملیات بود که دی‌ماه سال ۱۳۹۳ در جریان مقابله با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر عزیزبلد عراق به شهادت رسید. این فرمانده ایرانی از مؤسسان حشد الشعبی (بسیج مردمی) در این کشور بود. «ابو مریم» و «سردار سامرا» دیگر نام‌های او هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام خميني ره حاج حمید تقوی فر حاج حمید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریز در امنیت و آرامش کامل است

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بامداد امروز در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به نام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شی مشکوک شلیک کرده است.

با این حال هیچ گونه انفجاری در تبریز رخ نداده است و هم اکنون نیز شهر در آرامش کامل به سر می‌برد.

سخنگوی سازمان فضایی کشور با شاره به بازی رسانه ای و عملیات روانی گسترده دشمن در خصوص حملات علیه مراکز هسته ای ایران اعلام کرد: چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی در مناطق مختلف کشور با موفقیت ساقط شده است و اخبار منتشره از رسانه های بیگانه کذب محض است.

سازمان هواپیمایی کشوری که صبح امروز انجام پرواز‌های مسافری در برخی فرودگاه‌های کشور را موقتا تعلیق کرده بود وضعیت را به حالت عادی برگرداند.
در حال حاضر هیچ محدودیتی در پرواز‌های داخلی و بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور وجود ندارد.

پدافند هوایی تبریز در محدودۀ وادی‌رحمت در شمال این شهر و در فاصله حدود ۲ تا ۳ کیلومتری از پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه
  • خداوند در عذاب‌های جهنم چقدر تخفیف می‌دهد؟!
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • تبریز در امنیت و آرامش کامل است
  • انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری
  • ببینید | لحظه عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها؛ مردم به وحشت افتادند
  • بارش رحمت الهی در استان کویری یزد
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی
  • فیلم| رژه نیروهای مسلح در کرمان زیر باران رحمت الهی