Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این اندیشکده درباه به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران با مطرح کردن ادعاهایی گفت: تهدید مداوم از جانب ایران همچنان پابرجا است. [ایران] برخی از تعهداتش در برجام [توافق هسته‌ای] را نقض کرده است. ما به کارزار خود ادامه داده‌ایم. آشکارترین عملکردی که مردم از ما می‌بینند، تحریم‌هایی است که اعمال می‌کنیم، اما این کارزار گسترده‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قدرت دیپلماتیک را پشتیبان متحد ساختن جهان به روش‌های متعدد قرار داده‌ایم. با در نظر گرفتن تروریسم ایران، ما آلمان‌ را در همین ماه گذشته متقاعد کردیم که حزب‌الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. ما با شرکایمان در سراسر جهان همکاری می‌کنیم تا ظرفیت ایران را برای دست یافتن به یک سلاح هسته‌ای و همچنین توانشان در [زمینه] موشکی و تروریسم را محدود کنیم.

پمپئو در ادامه با مطرح کردن این که به واسطه پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران، کشورهای چین و روسیه قادر خواهند بود به ایران تسلیحات بفروشند، گفت: من مصمم هستم که ببینم چطور می‌توانند از این راه پول کسب کنند. ما باور داریم برنامه‌ ما به طور موفقیت‌آمیزی از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد. ما امیدواریم؛ به این امید داریم که جهان متحد خواهد شد، انگلیس یا دیگر شرکای برجام، تهدید ناشی از به پایان رسیدن تاریخ تحریم تسلیحاتی را که چند ماه دیگر اتفاق خواهد افتاد، درک کرده و از حق خود استفاده خواهند کرد که اطمینان حاصل کنند این اتفاق نخواهد افتاد.

او ادامه داد: ما بسیار دوست داریم که تحریم تسلیحاتی ایران را با موافقت تمام اعضای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تمدید کنیم. اگر این اتفاق نیافتد، ما از توان دیپلماتیک‌مان استفاده خواهیم کرد تا مانعش شویم. این [موضوع] بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این اظهار کرد: برای جهان بسیار خطرناک است که پس از پنج سال به ایران اجازه داده شود که باز هم خودشان را با تسلیحات مجهز کنند، سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته از روسیه خریداری کنند. ایرانی‌ها کار ما را در ممانعت از آن‌ها برای پیشبرد برنامه هسته‌ای‌شان سخت می‌کنند. این یک نقص بنیادین برجام بود و ما مصمم هستیم که هر کار می‌توانیم برای جلوگیری از به پایان رسیدن تحریم تسلیحاتی انجام دهیم. مطمئنم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در این گفت‌وگو در پی این مطرح شده که دولت آمریکا با نزدیک شدن پایان مهلت تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر سال میلادی جاری، در تلاش بوده - علی‌رغم این که در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای از آن خارج شد - نشان دهد که هنوز عضوی از این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است تا از ابزارهای موجود در آن‌ها برای اعمال فشار در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه تروریسم جهان ایران چین روسیه پول انگلیس شورای امنیت سازمان ملل امور خارجه آمریکا وزیر امور خارجه دولت آمریکا امنیت سازمان ملل امور خارجه آمریکا انگلیس ایران تروریسم دولت تحریم تسلیحاتی ایران هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس

رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که قرارداد تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس در انتهای فصل به پایان خواهد رسید.

به گزارش مشرق، باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالاتی زمستانی عملکرد جالب توجهی داشت و توانست در پست‌های مختلف، بازیکنان خوب و با کیفیتی را همچون عبدالکریم حسن مرد سال ۲۰۱۸ آسیا و اوستون اورنوف پدیده تیم ملی ازبکستان را جذب کند.

پرسپولیس بعد از انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی و جاشنین یحیی گل‌محمدی در نیم فصل دوم روند رو به رشدی را طی کرده و حالا در کنار رقیب سنتی خود یعنی استقلال مدعی کسب عنوان قهرمانی در بیست و سومین دوره از رقابت‌های لیگ برتر است.

هواداران این تیم در این روزها علاوه بر اینکه خواستار تکرار عنوان قهرمانی در این فصل و خاطرات خوب فصل گذشته هستند یک دغدغه مهم و جدی دیگر نیز دارند. در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ، قرارداد چند تن از بازیکنان که مهره‌های کلیدی این تیم نیز محسوب می‌شوند به اتمام خواهد رسید و تمدید قرارداد با این بازیکنان یکی از مهم‌ترین و چالش‌های مدیریت باشگاه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

معضلی که این فصل پرسپولیس را آزار داد

مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، گئورگی گولسیانی، سعیدصادقی، سروش رفیعی، مسعود ریگی، وحدت هنانوف، فرشاد فرجی، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی؛ ۱۱ بازیکنی هستند که قراردادشان با پرسپولیس در پایان فصل تمام خواهد شد.با مرور اسامی این بازیکنان و تعداد آنها، باید گفت سرخ‌پوشان در خطر از دست دادن یک تیم کامل از ستاره‌های خود هستند.

البته حضور بازیکنان و روند تمدید قرارداد آنها با باشگاه منوط به نظر سرمربی تیم یعنی اوسمار ویرا است. از طرفی نیز باشگاه مذاکراتی را با این مربی برزیلی برای تمدید قرارداد داشته و شنیده‌ها حاکی از آن است که اوسمار خواستار حفظ تمامی بازیکنان خود بوده و این موضوع را به باشگاه اطلاع داده است.

از طرفی نیز بسیاری از باشگاه های متمول لیگ برتری فرصت را مغتنم شمرده و در تلاش هستند تا از موقعیت پیش آمده استفاده کنند و ستاره‌های پرسپولیس را در تابستان سال جاری به خدمت بگیرند. یکی از این باشگاه‌ها مذاکرات جدی با ۴ بازیکن این تیم داشته و به نظر می‌رسد اگر مدیریت باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت تمدید قراداد بازیکنان خود اقدام سریع و موثری نداشته باشد، باید در پایان این فصل شاهد جدایی بسیاری از مهره‌های کلیدی تیم باشیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • اینتر و تکرار سریع‌ترین قهرمانی تاریخ سری آ برای دومین بار
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس