Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضوی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: سازمان نهضت سواد آموزی به اتباع و مهاجرین خارجی استان در بحث ارتقاء سواد آن‌ها توجه ویژه دارد.

او افزود: پارسال مجموعا تعداد ۱۱۲ نفر از اتباع و مهاجرین خارجی از برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی در مرکز استان بهره‌مند و باسواد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ نفر در قالب طرح کمیساریا و تعداد ۶۲ نفر در قالب طرح آموزش عادی اتباع جذب شده اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در رابطه با آزمون آموزش یاران و آموزش دهندگان مشمول تبدیل وضعیت اظهار کرد: این آزمون که زمان برگزاری آن اواخرفروردین ماه امسال تعیین شده بود به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

او عنوان کرد: تعیین زمان جدید برگزاری این آزمون منوط به مجوز ستاد ملی پیشگیری از کرونا است که پس از اخذ مجوز اطلاع رسانی در این خصوص صورت خواد گرفت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کرونا ویروس نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: علی فرهادی درباره افزایش دستمزد حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیرو استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش است، باتوجه‌به شرایط موجود، نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد؛ بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

وی درباره پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان گفت: حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است؛ سال گذشته تا بهار هنوز شش ماه حق‌التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق‌التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار داشت: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی‌مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته( ۱۴۰۱ ) قراردادی سه‌جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیروهای خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیروها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیروها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس‌جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به‌منظور ارتقاء کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به‌عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقداماتی انجام شد.

وی ادامه داد: هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی بجز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به‌صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده‌اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • مشارکت ۱۱ هزار تبعه خارجی البرز در سرمایه‌گذاری
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • نهضت سنددارکردن املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر دنبال می‌شود
  • شناسایی ۲۰ تبعه غیر مجاز در بندر انزلی
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند 
  • مهندسین ژاپنی از حمله انتحاری در پاکستان جان سالم به‌در بردند