Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@08:43:14 GMT

تازه‌ترین آمار جهانی شیوع کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۹۲۸

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۳۸۲ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده و ابتلای شش میلیون و ۴۵۲ هزار و ۴۲۲ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون سه میلیون و ۶۷ هزار و ۶۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان سه میلیون و ۳۲۱۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان دو میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۸۶ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۴ هزار و ۵۲۸ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۱۷۷ پرنده مختومه بیماران مبتلا به کرونا سه میلیون و ۶۶ هزار و ۶۹۸ نفر معادل ۸۹ درصد از موارد بهبود یافته و فقط ۳۸۲ هزار و ۴۸۱ نفر معادل ۱۱ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۰۸ هزار نفر عبور کرده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۲۰۵ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۵۹ قربانی

۲.  برزیل ۵۵۸ هزار و ۲۳۷ مبتلا، ۳۱ هزار و ۳۰۹ قربانی

۳.  روسیه ۴۲۳ هزار و ۷۴۱ مبتلا، ۵۰۳۷ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۷ هزار و ۱۲ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۲۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۲۷ هزار و ۹۸۵ مبتلا، ۳۹ هزار و ۳۶۹ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۳ هزار و ۵۱۵ مبتلا، ۳۳ هزار و ۵۳۰ قربانی

٧. هند ۲۰۷ هزار و ۶۱۵ مبتلا، ۵۸۲۹ قربانی

۸. آلمان ۱۸۴ هزار و ۹۱ مبتلا، ۸۶۷۴ قربانی

۹. پرو ۱۷۴ هزار و ۸۸۴ مبتلا، ۴۷۶۷ قربانی

۱۰. ترکیه ۱۶۵ هزار و ۵۵۵ مبتلا، ۴۵۸۵ قربانی

ایران نیز با ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ مبتلا و ۷۹۴۲ قربانی در رتبه یازدهم فهرست جهانی کشورهای درگیر کووید-۱۹ قرار گرفته است.

پس از آن کشورهای فرانسه با ۱۵۱ هزار و ۳۲۵ مبتلا، شیلی با ۱۰۸ هزار و ۶۸۶ مبتلا، مکزیک با ۹۷ هزار و ۳۲۶ مبتلا، کانادا با ۹۲ هزار و ۴۱۰ مبتلا، عربستان سعودی با ۸۹ هزار و ۱۱، چین با ۸۳ هزار و ۲۱ مبتلا، پاکستان با ۸۰ هزار و ۴۶۳ مبتلا، قطر با ۶۰ هزار و ۲۵۹ مبتلا، بلژیک با ۵۸ هزار و ۶۱۵ مبتلا و بنگلادش با ۵۲ هزار و ۴۴۵ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای هلند، بلاروس، اکوادور، سوئد، سنگاپور، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی، پرتغال، کلمبیا، سوئیس، کویت، اندونزی، مصر، ایرلند، لهستان و اوکراین بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سه میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!

پسر «خداداد افشاریان» رئیس کمیته داوران، و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از برگزاری 28 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران و در حالی که تنها شش هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است تاکنون سه داور آمار بیشترین قضاوت به‌عنوان داور وسط را به خود اختصاص دادند. ناصر جنگی، مسعود حقیقی و پوریا افشاریان با هفت مرتبه قضاوت به‌عنوان داور اصلی تاکنون رکورددار قضاوت در این لیگ هستند.

 البته پسر رئیس کمیته داوران در دو مسابقه هم به‌عنوان داور چهارم در تیم داوری حضور داشته است تا کل آمار ابلاغ‌های وی (داور اصلی و داور چهارم) به عدد ۹ برسد.

افشاریان قصد داشت چند تن دیگر از نزدیکان و اعضای دور و نزدیک خانواده‌اش را هم در داوری وارد کند اما با خبررسانی رسانه‌ها، جلوی این موضوع گرفته شد.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • آمار ترسناک از قربانیان دخانیات در ایران
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت