Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@11:40:40 GMT

رژیم صهیونیستی موشک بالستیک آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۴۹۳۶

ساعت 24 -صنایع هوایی رژیم صهیونیستی مدعی آزمایش موفقیت‌آمیز دو فروند موشک بالستیک به نام «لورا» شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی (IAI) از آزمایش سیستم تسلیحات توپخانه‌ای دوربرد (LORA) در دریا به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده در پی شیوع کرونا خبر داد که در این رزمایش دو موشک بالستیک میان‌برد از روی یک سکوی شناور در دریا شلیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز اعلام کرد: دو موشک بالستیک میان‌برد در دریا آزمایش و دو هدف شناور نسبتاً کوچک با موفقیت منهدم شده است.

این شبکه صهیونیستی با اعلام این خبر گفت: موشک مذکور در فاصله ۴۰۰ کیلومتری با دقت به هدف برخورد کرده است.

این موشک به دست صنایع هوا و فضا رژیم صهیونیستی (IAI) و مرکز ملی فناوری‌های جهانی در پدافند هوایی رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

 باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهکشان راه شهیدان قدس/ عبور از راهبرد صبراستراتژیک به بازدارندگی

به گزارش قدس آنلاین، حقیقتش را بخواهید زیاد اتفاق نمی‌افتد حادثه‌ای آنچنان بزرگ باشد که نتوانم تصمیم بگیرم گزارشم را از کجا شروع کنم. حالا اما کاری که برو بچه‌های رزمنده کردند و عملیاتی که علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند یکی از همان حوادث بزرگ است. حادثه‌ای که بعید می‌دانم شیرینی‌اش حالا حالاها از زیر زبان همه‌مان بیرون برود. بیایید باهم یک نگاه کوتاه به ابعاد ماجرا بیندازیم.

چرا نیروهای مسلح ایران به اسرائیل حمله کردند؟
از اینجا شروع کنیم. بهانه اصلی این حمله ، عملیات انتقامی در نتیجه حمله روز ۱۳فروردین صهیونیست‌ها به سفارت ایران در دمشق بود که به شهادت هفت عضو سپاه پاسداران از جمله سرلشکر محمدرضا زاهدی و جانشینش منجر شده بود. نماینده ایران در سازمان ملل در گزارشی گفته است: «پاسخ ما دفاع از خود بود که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد آمده است». براساس این اصل اگر کشوری به اتباع یا خاک کشور دومی حمله کند، سرزمین مورد حمله واقع شده می‌تواند در دفاع از خودش عملیات تلافی‌جویانه انجام دهد. در دلایل تأخیر انجام عملیات امیرعبداللهیان گفته است: «نیروهای مسلح ما حدود ۱۰ روز منتظر اقدامات و تلاش‌های دیپلماتیک ما و همکارانم در عرصه بین‌المللی بودند».

ایران از چه تجهیزاتی در این حمله استفاده کرد؟
نیروی هوافضای سپاه که مجری اصلی این عملیات بود تا لحظه تنظیم گزارش به‌طور رسمی آماری از تعداد و انواع تجهیزات استفاده شده منتشر نکرده است.
نیویورک تایمز هم در گزارشی که به نظر دقیق‌تر از دیگر منابع می‌آید، گفته است: ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک بالستیک در این حمله مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
برخی از منابع مانند ای بی سی و برخی منابع داخلی اسرائیل حتی تا ۴۰۰ پهپاد را هم ذکر کرده‌اند. اما اگر تنها آمار نیویورک تایمز که حداقل تعداد را ذکر کرده است درست باشد، حمله بامداددیروز ایران بزرگ‌ترین حمله پهپادی و موشکی تاریخ محسوب می‌شود.
درباره انواع ادوات استفاده شده هم صدا وسیما در گزارشی ذکر کرد: در این حمله از موشک‌های بالستیک عماد، کروزهای پاوه و پهپادهای شاهد ۱۳۶ استفاده شده است.
«عماد» نخستین موشک بالستیک میان‌برد ایران است که قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف را دارد. خبر ساخت و آزمایش این موشک نخستین بار توسط سردار دهقان وزیر دفاع ایران در ۱۹ مهر ۱۳۹۴ منتشر شد. سرجنگی عماد، ۷۵۰ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۵۰۰ کیلوگرم آن مواد منفجره است. سرعت این موشک هم در لحظه فرود حدود ۱۱ ماخ (۱۱برابر سرعت صوت) است.
«پاوه» هم یک موشک کروز دوربرد زمین به زمین است که برد آن به یک‌هزارو۶۵۰ کیلومتر می‌رسد. یکی از قابلیت‌های «پاوه» توانایی حمله دسته جمعی و برقراری ارتباط با یکدیگر در هنگام حمله است. در این روش یکی از موشک‌ها به عنوان رهبر گروه موشکی مهاجم عمل می‌کند و موشک‌های دیگر را هدایت می‌کند. در صورت لزوم، یک یا چند موشک مورد هدف توسط فرمانده جوخه به جلو فرستاده می‌شود و درواقع طعمه می‌شوند تا راه را برای اصابت دقیق موشک‌های دیگر بازکنند.
«شاهد ۱۳۶» هم که آشنای همه مخاطبان هست و نیازی به توضیح اضافه ندارد.

چه اهدافی مورد هدف قرار گرفت؟
اهداف اصلی کشورمان در این حمله دو پایگاه اطلاعاتی موساد و پایگاه نیروی هوایی «نواتم» بود. سرلشکر باقری در تشریح این عملیات تصریح کرد: «مرکز اطلاعاتی بزرگی که اطلاعات لازم را برای حمله به سفارت فراهم کرده بود در ارتفاعات جبل الشیخ (جولان اشغالی) را مورد هدف قرار دادیم. به پایگاه هوایی نواتیم هم که هواپیماهای اف ۳۵ برای هدف قرار دادن کنسولگری ما در دمشق از آنجا پرواز کرده بودند، حمله کردیم». امیرعبداللهیان هم ضمن تأیید این دو هدف گفت: «مقر موساد در جولان، مرکز اطلاعاتی و چشم رژیم صهیونیستی برای هدایت تمام عملیات ۶ ماه گذشته این رژیم بود». او اضافه کرد: «هیچ مکان اقتصادی و یا جمعیتی را مورد هدف قرار ندادیم». اما در کنار این دو هدف اصلی، اهدافی جزئی در حیفا، دیمونا، نقب و چند منطقه دیگر مورد اصابت قرار گرفت. برخی منابع مدعی شدند در حمله ایران به نواتیم بیش از ۴۰افسر موساد کشته شده‌اند.
پایگاه نواتیم با سه باند پرواز به عنوان مهم‌ترین پایگاه هوایی ارتش اشغالگر، آشیانه اصلی جدیدترین هواپیماهای اف۳۵است. این پایگاه در واقع مقر اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری-پشتیبانی، اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵، اسکادران آموزشی ۱۱۷ (آموزش خلبانان اف۳۵)، اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی، آشیانه هواپیمای ویژه ریاست‌جمهوری و شمار زیادی از عناصر ارشد جاسوسی رژیم صهیونیستی است.

موشک‌ها از چه مناطقی پرواز کردند؟
اگرچه مبدأ پهپادها معلوم نیست و برخی منابع حتی صحبت از برخاستن آن‌ها از سمنان کرده‌اند، اما در عوض پرواز موشک‌ها از نیمه غربی از چشم کسی پنهان نماند. حوالی ساعت ۱:۲۰ بامداد روز گذشته مردم شیراز، اصفهان، لرستان، کرمانشاه، ارومیه و حتی تهران ویدئوهایی را در فضای مجازی منتشر کردند که نشان از شلیک بالستیک‌ها داشت. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت در این عملیات تنها یک پایگاه مورد استفاده قرار نگرفته است و ایران توانسته در یک هماهنگی مناسب از چندین پایگاه شلیک انجام دهد.

چه کشورهایی به رژیم‌صهیونیستی کمک کردند؟
نکته مهمی که در عملیات دیروز خیلی به چشم آمد، تنهایی اسرائیل در منطقه بود. یک سال پیش کشورهای عربی صف کشیده بودند تا با رژیم صهیونیستی معاهده صلح و سازش امضا کنند. اما در عملیات دیروز به‌جز اردن هیچ کشور عربی حاضر به کمک به رژیم اشغالگر قدس نشد. اردن هم تنها کمکی که از دستش برمی‌آمد باز کردن آسمانش به روی سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های آمریکایی بود تا بتوانند با پرتابه‌های ایران مقابله کنند. اما خارج از منطقه باز هم آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به رژیم اشغالگر کمک کردند.

پیام عملیات «وعده صادق» چه بود؟
از آمار و ارقام و نقل‌ قول‌ها که بگذریم، به این نکته باید اشاره کنم که عملیات وعده صادق تنها یک انتقام نبود. این عملیات علاوه بر پیچیدگی و گستردگی نوعی تمرین مبارزه مستقیم با اسرائیل توسط جبهه مقاومت به رهبری ایران هم بود. ایران در این عملیات ثابت کرد نه‌تنها بر همه اراضی اشغالی اشراف دارد، بلکه در هر زمانی که بخواهد حتی با هشدارهای قبلی می‌تواند به هر منطقه‌ای دسترسی هم داشته باشد.
علاوه بر این، عملیات وعده صادق در حقیقت نوعی تحمیل صلح و بازدارندگی به اشغالگران بود. حالا رژیم اشغالگر مجبور می‌شود نسبت به رفتار ۶ماه گذشته‌اش بازاندیشی کند، چرا که گفتمان ایران از صبر استراتژیک به بازدارندگی تغییر کرده است. محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس‌جمهور در توییتی نوشت: «معنی راهبردی عملیات پیروزمندانه وعده صادق آن است که دوران صبر راهبردی در قبال شرارت‌های رژیم به پایان رسیده و ایران استراتژی آن‌ها مبنی بر جنگ بین جنگ‌ها را به شکست کشانده است. اکنون معادله راهبردی تغییر کرده است. هدف قرار دادن نیروها و دارایی‌های ایران با پاسخ مستقیم مواجه می‌شود».

مهدی زارع

دیگر خبرها

  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه
  • کهکشان راه شهیدان قدس/ عبور از راهبرد صبراستراتژیک به بازدارندگی
  • آسیب ۲پایگاه هوایی اسراییل در حملات موشک بالستیک ایران
  • یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
  • واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور
  • عبور موفق بالستیک‌های ایرانی از گنبد آهنین/ استفاده از کلاهک بارشی برای اولین بار
  • لحظه عبور موفقیت آمیز موشک‌های بالستیک‌ ایرانی از سامانه‌ پدافندی اسرائیل + فیلم