Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان بند‌ر‌انزلی گفت: «انسان اگر می‌خواهد مؤمن حقیقی باشد و در مسیر کمال حرکت کند، باید تمامی ویژگی‌های یک انسان مؤمن را در خود پرورش دهد.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرانزلی، مراسم گرامیداشت سی‌ و یکمین سالروز رحلت امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد با حضور سرپرست، اعضای هیئت‌رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی در محل نمازخانه این واحد دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان بند‌ر‌انزلی در این مراسم اظهار کرد: «شهدای قیام خونین 15 خرداد سال 42 برای دفاع از اسلام، انقلاب، امام و مرجعیت در برابر گلوله‌های رژیم مستبد پهلوی ایستادگی و امام خمینی(ره) 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.»

حجت‌الاسلام سید‌عبدالجواد شمس‌الدین به 14 خرداد (سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی) نیز اشاره و از این روز به عنوان یکی از مناسبت‌های مهم برای ملت ایران و جهان اسلام یاد کرد و افزود: «از شاخصه‌های امام خمینی(ره) همین بس که از تمامی ویژگی‌های یک انسان مؤمن برخوردار بود و این خصوصیات را به جامعه نیز منتقل کرد.»

امام خمینی(ره) عالِم و نجات‌بخش دیگران بود

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) عالِم و نجات‌بخش دیگران بود، خاطرنشان کرد: «در طول 41 سال گذشته انسان‌های بسیاری در نظام اسلامی و جهان اسلام پرورش یافته، راه تکامل را طی کرده و به سر‌منزل مقصود رسیدند و یکی از این اقشار شهدا هستند.»

امام جمعه شهرستان بندر‌انزلی از سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاخص‌ترین شهید یاد کرد که طی 41  سال در برابر حوادث مختلف ایستادگی کرد و ذره‌ای از مسیر تکامل منحرف نشد.

شمس‌الدین اضافه کرد: «اگر می‌خواهیم شرمنده امام و شهدا نباشیم، لازم است فارغ از هر موقعیت و مقامی در این مسیر گام برداریم.»

وی بیان کرد: «انسان اگر می‌خواهد مؤمن حقیقی باشد و در مسیر کمال حرکت کند، باید تمامی ویژگی‌های یک انسان مؤمن را در خود پرورش دهد.»

امام جمعه شهرستان بندر‌انزلی مطرح کرد: «با دقت در زندگی و سیره امام‌خمینی(ره) به این نتیجه می‌رسیم که تمامی ویژگی‌های یک مؤمن حقیقی در عمق جان ایشان بود و به مرحله فعلیت، بروز و ظهور رسید.»

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌انزلی با 2 هزار و 300 دانشجو و 81 عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام خمینی ره 14 خرداد قیام خونین 15 خرداد بند ر انزلی امام جمعه شهرستان امام خمینی ره مؤمن حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز - ششم اردیبهشت ماه - پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم